Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 2

Recommended Posts

MissKnas
Jeg kender desværre ikke så meget til lovgivningen, men må det godt fyre dig hvis du er syg?

Er du medlem af en fagforening?

Det nytter altså ikke noget at presse dig til at blive rask, sådan fungerer tingene jo ikke, faktisk tværtimod.

Det troede jeg heller ikke, de måtte...men har fundet ud af, at der er noget i funktionærloven om at de godt må, hvis man har X antal sygedage på et år... :stoned:

Og nej, du har fuldstændig ret...det er netop arbejdsrelateret stress, der har fået mig ud i det her...men det fatter de bare ikke. :rulle:

Lyder skønt med kæresten...Hvor er det dejligt med sådan een der kan forkæle og nusse dig :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-
Vi har ikke noget vi kan sælge, og nej man må ikke tjene penge når man får kontanthjælp desværre.

Men der må da være nogle steder I kan spare? Det giver selvfølgelig nok ikk det store udsving i starten, men i må da kunne give afkald på nogle ting, internet, spare på mad, licens osv. :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-
Det troede jeg heller ikke, de måtte...men har fundet ud af, at der er noget i funktionærloven om at de godt må, hvis man har X antal sygedage på et år... :stoned:

Og nej, du har fuldstændig ret...det er netop arbejdsrelateret stress, der har fået mig ud i det her...men det fatter de bare ikke. :rulle:

Lyder skønt med kæresten...Hvor er det dejligt med sådan een der kan forkæle og nusse dig :lun:

Men hvis man er sygmeldt, tæller de dage man er væk så som sygedage? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas
Men hvis man er sygmeldt, tæller de dage man er væk så som sygedage? :gruble:

Ja - men det er (igen, så vidt jeg er orienteret) efter andre regler end hvis man f.eks. har en uges influenza.

Jeg skal finde lidt om det til jer, mit hoved er bare ikke liiiige i gear til at læse love lige nu :-P så det går lidt langsommere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas

Fandt lidt... Sakser det ind for overskuelighedens skyld ;)

"Lønmodtagere, som ikke får udbetalt fuld løn under sygdom, har ret til dagpenge fra arbejdsgiveren, hvis de

* 1) har været ansat i de sidste 13 uger før fraværet hos den pågældende arbejdsgiver og

* 2) i denne periode har været beskæftiget hos arbejdsgiveren i mindst 120 timer."

-----

"Retten til dagpenge fra en offentlig arbejdsgiver består herudover, så længe lønmodtageren er ansat, jf. dog §§ 22 og 23"

§ 22. Udbetalingen af dagpenge ophører, når der er udbetalt dagpenge eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, medmindre

* 1) det anses for overvejende sandsynligt, at revalidering vil blive iværksat,

* 2) den sikrede er under eller venter på lægebehandling, som må antages inden for en kortere tid at kunne genskabe arbejdsdygtigheden,

* 3) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om forsikring mod følger af en arbejdsskade, eller

* 4) der er indgivet ansøgning om førtidspension efter lov om social pension, eller

* 5) særlige omstændigheder i øvrigt taler derfor.

§ 23. Udbetalingen af dagpenge ophører efter udløbet af en kalendermåned, når der er udbetalt dagpenge eller løn under sygdom for mere end 13 uger i de 12 forudgående kalendermåneder til personer, der:

* 1) modtager social pension eller forskud herpå bortset fra invaliditetsydelse,

* 2) opfylder de helbredsmæssige betingelser for at kunne få social pension bortset fra invaliditetsydelse eller

* 3) er fyldt 67 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tamimara

HVAD er det, der er så forfærdeligt ved at der kommer én ind i jeres tråd, og fortæller om hendes syn på noget af det i skriver. Hvis i gerne vil holde jeres indlæg for jer selv, går det jo ikke i skriver på et offentligt forum.

Jeg kan virkelig ikke forstå denne ignorance overfor raske mennesker, der måske også har noget at sige - der er trods alt mange der har eller har haft pårørende der også har været samme tur igennem.

Og hvad er det ved mit budskab der er så chokerende? Nu har jeg så modtaget en masse grønne kort for det jeg har skrevet af personer der ikke selv gider at rode sig ud i noget med jer. Så helt så forfærdelige ting har jeg vist heller ikke sagt? :gruble:

Mit budskab kort og præcist: Gør alt det i kan for selv at få det bedre, tænk hvis nogen af jer en dag kunne undværre antidepressiva (ikke alle der får ordineret medicin, har mangel på neurotransmitterstoffer, som der selvfølgelig ikke bare lige kan gøres noget ved), fordi i selv har gjort noget rigtigt for jer selv. Og det KUNNE være sådan noget som at tænke frem, finde ud af hvad der præcist påvirker jeres liv i den dårlige retning, snak med andre mennesker end psykisk syge, så i også får et nuanceret syn på tingene. Hvor slemt er det lige?

Mange af jer, uden at i vil indrømme det, gemmer jer og holder jer selv i trygge omgivelser... men på den måde vedbliver i jo i jeres "ynkelige" situation.

Tænk over at et råd som "hvorfor melder du dig ikke syg?" ikke altid er lige konstruktivt for alle. Tænk på nye personer der kommer ind i tråden der får sådan et råd, og følger det og derefter ender med at være sygemeldt i så lang tid at de får svært ved at komme igang igen. De mister måske de sociale egenskaber, og får det virkelig svært fremover.

Dette var bare et eksempel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tamimara

http://www.annes-angstside.dk/Kristiannielsensgoderaad.htm

Værsgo... Meget nyttig viden og henvendt til mange af jer herinde.

Læs især hvad man skal gøre for at få det bedre, og arbejde imod angsten. Det er rigtig godt!

Når man ikke kan tage det fra en rask person, kan man vel tage det fra en på ligefod med mange af jer andre? Brug det dog til noget :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ponys

Dit budskab bliver altså efterlevet af de fleste, så at kommandere rundt ;læs det - brug det ! lyder temmelig ..hmm,nedladende? Ved godt det er ens eget ansvar at få det bedre, og jeg har sådan en tiltro til andre, at det tror jeg også godt de ved.

Jeg fortsætter i din egen tråd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Dit budskab bliver altså efterlevet af de fleste, så at kommandere rundt ;læs det - brug det ! lyder temmelig ..hmm,nedladende? Ved godt det er ens eget ansvar at få det bedre, og jeg har sådan en tiltro til andre, at det tror jeg også godt de ved.

Jeg fortsætter i din egen tråd :)

Vi har hende alle på ignorer, så vi ik kan læse hvad hun skriver. men det har hun vist ikke forstået :lol:

God ide at fortsætte i tråden der er beregnet til det :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...