Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 2

Recommended Posts

Amik526

Har du ikke en telefonsvarer folk kan indtale beskeder på ?

Ellers få fat i sådan én og sig til dem du kender at de skal indtale på den og så kan du ringe tilbage når/hvis du vurderer det er vigtig for dig.

Hvis det er mobil du har, så sæt den på lydløs og lad dem indtale på telefonsvareren dér.

Jeg har selv haft det sådan og har stadig en snert af det i perioder og jeg har givet folk besked på at det er sådan for mig. Selv min mor har lært at snakke til min telefonsvarer. :lol:

Min søster har det med at læse en hel roman op... :klap:

Måske du kan bruge det. Det virker godt for mig. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas

^^

Amik526; Jeg har skam prøvet at forklare mit forhold til at tale i telefon for alle dem, der skal vide det - - men nogle mennesker KAN åbenbart ikke forstå det (endsige respektere det) ... :stoned:

Jo, der er telefonsvarer...det er også min politik at hvis man vil have fat i nogen, og det ikke lykkes, så må man lægge en besked. Det gør bare min angst endnu værre, at dem her der har ringet fra hemmeligt, blir VED med at ringe, uden at lægge besked...det forstærker kun min følelse af, at det er nogle ubehagelige nogen... :o

...Jeg tør ikke engang gå ud og tømme postkassen lige nu... :deer:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amik526

Hvis du har sagt det til dem, så lad være med at tage telefonen. De ved det jo godt så du behøver ikke have dårlig samvittighed over det.

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har også i perioder ikke tømt postkasse, men ventet til min kæreste kom hjem. Han arbejder i udlandet, så nogle gange gik der 3-5 dage mellem den blev tømt, men sådan måtte det være.

Jeg havde en stor del af min kommunikation over sms og mail dengang fordi det simpelthen var den eneste måde jeg kunne.

Du er nødt til at respektere dine egne grænser og lytte til dem og så stoppe spekulationerne dér.

Så er det op til de andre omkring dig at tilpasse sig lige nu, mens du kommer ovenpå.

Stil dig selv det spørgsmål... hvorfor skulle det være nogle ubehagelige nogen der ringer ? Det er da bare en avissælger eller noget... de ringer altid her i januar og lokker og de er stædige kan du tro !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amik526

Handler det ikke også om ikke at lade sig provokere af Tamimara og holde sig på sporet i tråden ?

Hvis ikke hun føler nogen gider falde i diskussionen, holder hun jo op. Det er umuligt at diskutere helt alene. :glad:

Så det må vel være strategien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tamimara
Samme her, de ting der er blevet skrevet, har bare slået mig helt ud. Føler igen vi er ude på det sidespor hvor vi skal forklare og stå skoleret for at retfærdiggøre de funktions-nedsættelser, som flere af os her i tråden slås med.

Jeg har indtil nu været 100% åben omkring mine diagnoser, men pt. føler jeg mig ikke tryg ved det:(

Jeg går jo i det her forløb på affektiv klinik, for at få det tåleligt i min hverdag, og der møder jeg meget velgørende accept af mig og forståelse for bipolar lidelse. Det bringer mig op. Frem for når jeg skriver med/læser om de der stiller spørgsmål ved sådan en diagnose (som jeg for fanden selv har haft enormt svært ved at acceptere, men alligevel er lykkelig for at have få stillet, idét det giver mig bedre behandlingsmuligheder, idét det jo er noget kemisk som medicin rent faktisk hjælper på), så bliver jeg enormt ked af det. Samtidig bliver jeg vred, fordi de debattører der har skrevet de såkaldte kritiske indlæg, er jo hverken psykologer eller psykiatere, men blot common people, der som mange af de andre vi møder i irl. ikke har den store viden om psykiatriske diagnoser, eller hvad det gør ved et menneske, at få sådan en diagnose og leve med de symptomer, samtidig med man kæmper med alle sine krafter for at få en dagligdag til at fungere, på trods.

Dem gider jeg ikke bruge mine sparsomme krafter på at forsvare mig selv overfor, og jeg kan mærke at det er dårligt for mig, at blive mødt med den skyld og skam.

Selvom jeg bare kan sætte diverse på ignore, så læser jeg jo alligevel reaktionerne, fra de debattører som bruger tråden til dens rette formål, nemlig snak med ligesindede om alt hvad der falder os ind.

Så jeg holder en pause fra tråden indtil den er tilbage på rette spor...

/Sushi

Du behøver ikke retfærdiggøre/forsvare noget. Folk har altså bare forskellige meninger, og har du det ikke sådan - så er det som det er. Men du kan jo heller ikke sige at alle der lider af en psykisk sygdom ikke kan forstå hvad det er jeg er inde på. Og det er jo ikke ligefrem sådan at personer der ikke er psykisk syge, ikke har ret til at udtale sig. Det kan du jo nok ikke undgå at støde ind i, så jeg forstår slet ikke din reaktion egentlig. Man kan jo ikke blive ved med at pakke sig selv ind i vat, så kommer man jo aldrig nogensinde videre. Hvorfor ikke kæmpe for at få det bedre istedet, ved at acceptere verden som den er? At der altså er nogen der ikke er af samme mening som dig, og at noget du ikke er vant til at tænke/gøre hjælper NOGEN mennesker. Prøv noget nyt, tænk positivt og lyt også til mennesker der ikke selv er syge - istedet for bare at lukke sig inde i vante omgivelser, og være bange for alt nyt der sker omkring én, - at der f.eks. er nogen, der ikke selv er psykisk syge, har en anden mening end du selv har.

Men jeg kan så høre at det åbenbart ikke er første gang det er sket, det troede jeg ellers når man reagerede sådan på det herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seance

Jeg havde egentlig skrevet et langt svar, men kom så i tanke om det gode råd;

Don´t feed the troll!

z086.gif

Utroligt, at det skal være sådan herinde hvor det burde være et fristed.

Men som så mange skriver, så må man jo bare sætte personen på ignorer.

Og det er så hermed gjort :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Samme her, de ting der er blevet skrevet, har bare slået mig helt ud. Føler igen vi er ude på det sidespor hvor vi skal forklare og stå skoleret for at retfærdiggøre de funktions-nedsættelser, som flere af os her i tråden slås med.

Jeg har indtil nu været 100% åben omkring mine diagnoser, men pt. føler jeg mig ikke tryg ved det:(

Jeg går jo i det her forløb på affektiv klinik, for at få det tåleligt i min hverdag, og der møder jeg meget velgørende accept af mig og forståelse for bipolar lidelse. Det bringer mig op. Frem for når jeg skriver med/læser om de der stiller spørgsmål ved sådan en diagnose (som jeg for fanden selv har haft enormt svært ved at acceptere, men alligevel er lykkelig for at have få stillet, idét det giver mig bedre behandlingsmuligheder, idét det jo er noget kemisk som medicin rent faktisk hjælper på), så bliver jeg enormt ked af det. Samtidig bliver jeg vred, fordi de debattører der har skrevet de såkaldte kritiske indlæg, er jo hverken psykologer eller psykiatere, men blot common people, der som mange af de andre vi møder i irl. ikke har den store viden om psykiatriske diagnoser, eller hvad det gør ved et menneske, at få sådan en diagnose og leve med de symptomer, samtidig med man kæmper med alle sine krafter for at få en dagligdag til at fungere, på trods.

Dem gider jeg ikke bruge mine sparsomme krafter på at forsvare mig selv overfor, og jeg kan mærke at det er dårligt for mig, at blive mødt med den skyld og skam.

Selvom jeg bare kan sætte diverse på ignore, så læser jeg jo alligevel reaktionerne, fra de debattører som bruger tråden til dens rette formål, nemlig snak med ligesindede om alt hvad der falder os ind.

Så jeg holder en pause fra tråden indtil den er tilbage på rette spor...

/Sushi

kan kun sige jeg er enig med dig, syntes også det er blevet ubehageligt og føler mig også udsat.

Utroligt så meget en person kan ødelægge for så mange mennesker :boo:

Men som Seance siger: sæt personen på ignorer, som de fleste af os andre også har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Jeg havde egentlig skrevet et langt svar, men kom så i tanke om det gode råd;

Don´t feed the troll!

Utroligt, at det skal være sådan herinde hvor det burde være et fristed.

Men som så mange skriver, så må man jo bare sætte personen på ignorer.

Ja fatter slet ikke hvordan man kan få sig selv til at være sådan:forvirret

Hvorfor skal en tråd der har kørt fint så længe ødelægges pga en person som ik kan opføre sig ordentligt. ØV! :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tamimara

Her kommer det aller farligste udtryk:

TAG JER SAMMEN!

Og det er ikke engang til det med psykisk sygdom, men til et par stykkers totalt "sky-klapper" opførsel herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seance
Ja fatter slet ikke hvordan man kan få sig selv til at være sådan:forvirret

Hvorfor skal en tråd der har kørt fint så længe ødelægges pga en person som ik kan opføre sig ordentligt. ØV! :boo:

Jeg tror hun er nr 2 eller 3 jeg har måtte sætte på ignorer gennem de år jeg har været her.

Som regel vælger jeg at tage diskussionen fremfor ignorer, men i dette tilfælde, så ønsker jeg simpelthen ikke at forsætte.

Det er som at tale til en dør.

Hun er så opsat på at få sit budskab igennem, at selvom hun pænt bliver bedt om at stoppe så bliver hun ved.

De fleste mennesker, ville jo på dette tidspunkt have trukket sig og indset, at de gøre mere skade end gavn.

Gad vide om det egentlig er en psykisk brist når et menneske i den grad mangler evnen til at tage hensyn eller føle empati.

Så er det jo ligefør at hun faktisk hører til i denne tråd :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...