Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 2

Recommended Posts

Pussikat82
Ja, det er bare så svært at erkende at man ikke kan det man har kunnet......men ville selvfølgelig ønske for dig at du kunne det.....Behandle dig selv som din bedste veninde eller ven.....:kys:

åh jeg kender udmærket det med ikke at kunne sove, især når der skal ske noget dagen efter.....det er SÅ frustrerende......Jeg har desværre ikke fundet de vise sten, så ville jeg hjertens gerne dele ud af dem.

Varme knus fra lucca

Tak for det :) ja.. men desværre er jeg ikke i stand til at tage de samme hensyn til mig selv, som jeg tager til andre mennesker omkring mig :(

Nej gid man bare kunne lukke øjnene og sove og så først vågne, når vækkeuret ringer. Det ville være skønt. Det kan jeg ikke. Er vågen mange gange i løbet af natten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucca35
Tak for det :) ja.. men desværre er jeg ikke i stand til at tage de samme hensyn til mig selv, som jeg tager til andre mennesker omkring mig :(

Nej gid man bare kunne lukke øjnene og sove og så først vågne, når vækkeuret ringer. Det ville være skønt. Det kan jeg ikke. Er vågen mange gange i løbet af natten.

Åh ja det kunne være SÅ befriende, jeg sover faktisk heller aldrig igennem.......jeg kan højest sove et par timer ad gangen.........det er noget bøvl er det......men vi må prøve at samle på de gode oplevelser i livet:)

Nu vil jeg forsøge at få lidt søvn og håber at der sker et mirakel og at vi begge får en god nattesøvn....

:wave::kys:

Ps. tænker lidt ekstra på dig i morgen og håber at dagen bliver meget bedre end du regner med......(håbet kan ingen tage fra os vel? :) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Åh ja det kunne være SÅ befriende, jeg sover faktisk heller aldrig igennem.......jeg kan højest sove et par timer ad gangen.........det er noget bøvl er det......men vi må prøve at samle på de gode oplevelser i livet:)

Nu vil jeg forsøge at få lidt søvn og håber at der sker et mirakel og at vi begge får en god nattesøvn....

:wave::kys:

Ps. tænker lidt ekstra på dig i morgen og håber at dagen bliver meget bedre end du regner med......(håbet kan ingen tage fra os vel? :) )

:kys:

Bliver altid så glad over at læse dine indlæg, for du har altid noget positivt og sige, bare jeg selv kunne gøre det :)

Det lykkedes mig næsten at få sovet 4 timer i træk inat, det må være en ny rekord.. :sarkasme: Ellers plejer jeg højst at komme sove 2 timer af gangen.

Hvordan gik jeres nytårsaften?

Min startede med at min mor og hendes samlever kom ved 13 tiden, og så gik mig og min mor og hyggede os, pyntede op og lavede mad.

Men det var meget hårdt, for havde ikke sovet hele natten optil pga. stress. MEN jeg holdt ud og klarede det lige til kl.02 da gæsterne kørte hjem :banan:

Jeg er også heelt flad nu, kan godt mærke at jeg virkelig har brugt alle mine kræfter her til jul og nytår :bored:

Håber i alle får en god dag :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT
Skjult

Måske jeg også lige skulle præsentere mig selv? :)

Jeg er 23 år, har diagnosen skitzo affektiv (psykose) og får førtidspension. Jeg har egentlig altid følt mig "mærkelig" i forhold til andre mennesker, især da jeg gik i folkeskolen... Blev diagnosticeret med en depression, panikangst og social fobi da jeg var omkring 16 år. Senere "udviklede" tilstanden sig og jeg fik min nuværende diagnose i 21 års fødselsdagsgave ;)

Jeg har ikke været indlagt i 2 år og 1 måned :) Jeg har det sådan ok lige for tiden og så alligevel ikke, da den mand jeg gerne vil være sammen med, ikke helt kan finde ud af at have mig i sit liv. Jeg ved ikke om jeg har fortalt for meget eller for lidt nu, men lidt om mig, det var det i hvert fald :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Seance

Hej igen :wave:

Jeg er 35 (nogle uger endnu) jeg lider af en blandet personligheds forstyrrelse, angst, depression og spiseforstyrrelse.

Jeg fik tilkendt førtidspension med start d. 1/11-06

Jeg er slet ikke på dupperne i disse dage.

En i min opgang har spillet meget høj musik med nogle timers pauser gennem de sidste 3 døgn.

Vi er flere, som har bedt ham om at stoppe, og jeg ringede efter politiet i nat.

Men en halv time efter politiet var kørt, det startede han igen.

Og han vækkede os klokken halv seks i morges ved at råbe at ingen skulle sove, og så kom musikken bare igen.

Jeg er så træt, jeg kan slet ikke tænke klart mere.

Har skrevet en klage sammen med tre andre naboer, og har samlet underskrifter i dag, og det er sendt til bolig selskabet.

Men da jeg ringede, fik jeg af vide at det er ufattelig svært at smide en beboer ud, og det kan tage meget meget lang tid.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde til det.

Mine nerver sidder uden på tøjet, og bare tanken om at han måske spiller igen i nat, den gør at hele mit system kommer op i puls.

Ikke nok med jeg er vred, så sætter det også gang i angsten.

Jeg føler mig så magtesløs i denne situation.

Det er kun 1½ år siden fordi jeg flyttede på grund af en sindssyg nabo, og nu er jeg i opgang med en alkoholisk idiot, som spiller Kim Larsen om og om igen i 11 ½ time i træk, så et par timers pause og så om igen!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre...

Seance

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige
Jeg føler mig så magtesløs i denne situation.

Det er kun 1½ år siden fordi jeg flyttede på grund af en sindssyg nabo, og nu er jeg i opgang med en alkoholisk idiot, som spiller Kim Larsen om og om igen i 11 ½ time i træk, så et par timers pause og så om igen!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre...

Seance

Hvis han begynder at spille musik igen i nat, så ringer du til politiet og fortæller, at den er gal. Evt. kan du aftale med nogle af de andre beboere, at de også ringer.

Desuden skal I blive ved med at sende klager til boligselskabet, for det er ikke umuligt at smide folk ud, når de spiller højt musik.

Jeg håber for dig, at du får ro i nat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Bonse

Jeg vil også lige præsentere mig selv

Jeg er 23 (lidt endnu) og fik min diagnose paranoid skizofren for snart et års tid siden.

Jeg var meget syg op til diagnosen,var bla.psykotisk på samtlige sanser,havde hallucinationer,vrangforestillinger og paranoide tanker smat forfølgelsesforestillinger.

Jeg har været indlagt 4 gange på psykiatrisk hospital og får hjælp af en bostøtte og en psykolog hver uge.

Jeg får 400 mg Seroquel og 50 mg Risperdal som injektion-begge dele er antipsykotisk medicin.

Jeg har det rigtig skidt for tiden,har fået et tilbagefald og har selvmords og selvskadende tanker... på et tidspunkt under min første indlæggelse sagde de at jeg havde en depressiv enkeltepisode, og det er nøjagtig sådan jeg har det nu..

Jeg magter ingenting,får ikke lavet mad,ryddet op osv.. i dag sad jeg tre timer i sengen inden jeg kunne tage mig sammen til at gå i bad...

Jeg føler jeg kæmper en kamp jeg ikke kan vinde... og er meget bange for at det ender med at jeg bliver indlagt igen...

Det er hårdt at jeg har fået endnu et tilbagefald,men jeg ser frem til at jeg d.18/1 skal til et social/psykiatrisk møde med min psykolog og kommunen hvor vi skal evaluere min situation. Det ender muligvis med at jeg skal flytte i bofællesskab da jeg har meget svært ved at være alene...

Det var lige lidt om mig..

Seance jeg håber du får ro i nat-kan godt forstå det tager på dine kræfter!! :kys:

Bonse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-

Godt nytår til jer alle sammen! Håber I alle kom rigtig godt ind i det nye år.

God idé med en ny tråd.

Lille præsentation af mig:

Pige, 19 år. Lider af en svær depression, tvangstanker, angst m.m. Jeg har haft det i 8-10 år. Jeg får ikke medicin, men går for tiden ved nogle samtaler ved min læge for at finde ud af hvad der nu skal ske med mig. Jeg kæmper for tiden med at kunne klare at gennemføre en uddannelse, samt almindelige hverdags ting som at få sovet, spist osv. Jeg har ikke særlig meget overskud for tiden og kæmper i øvrigt med endnu en nedtur, der er kommet her mellem jul og nytår, samt at holde mig fra bl.a. smertestillende medicin, hash og lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thea

HEJ... ejg er 19år... fik første december konstateret en svær depression, med angst, nu også social forbi...

det ret nyt og svært for mig alt det her...

jeg får 20mg cipralex og 15mg mirtazapin HEXAL...

medicinen er så småt begyndt at virke, jeg har får gode dag nu, og min appetit er også kommet igen.. efter jeg i 1 måneder næsten intet spiste og endte med at tabe 7kg....

jeg kan ikke arbejde, så derfor arbejder min mand ekstra meget.... jeg ved ikke om jeg kan få støtte fra kommunen af nogen art.......????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-
jeg ved ikke om jeg kan få støtte fra kommunen af nogen art.......????

Er det noget du har snakket med fx din læge eller sagsbehandler om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.