Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 2

Recommended Posts

catty24

Hej derude :wave:

Igennem en del tråde har jeg set at der er mange andre ligesom mig, der har psykiske problemer, og måske har lyst til en snak. Og nogen at dele erfaringer med.

Eller bare have nogen og snakke med der er i samme situation.

Det kan være bla. følg. sygdomme:

Panikangst/Generaliseret angst

Depression.

Borderline

Psykoser

Osv. osv. Osv

Men det behøver jo ikke nødvendigvis være det som folk lider af, og vigtigst af alt: ALLE er velkommne i tråden :kys: Det kan godt være du ikke får svar lige med det samme, men bare klø på, der er mange med gode erfaringer og og råd i tråden

SÅ VELKOMMEN TIL! :danse::)

www.psykiatrifonden.dk

www.netpsykiater.dk

www.bedrepsykiatri.dk

Knus Catty24

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Jeg synes det er god idé at du har lavet en 2'er. Jeg kunne slet ikke overskue den anden tråd, fordi den var så lang... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CamWafRas

jeg er også med her.... kæmper med en svær depression.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Bonse

God idé med en 2'er..;)

Skal nok komme til at skrive en del herinde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wonderlust

Hej, jeg skrev lidt i starten af den anden tråd, men kom helt fra det igen, da jeg havde travlt med at færdiggøre mit studie og flytning til England, så jeg er glad for, at der er kommet en ny tråd og så håber jeg, at jeg bedre kan følge med i den.

Jeg er 27 og lider af en depression, men stoppede med at tage medicin for nogle måneder siden, fordi jeg ikke kunne klare bivirkningerne. Har siden taget noget naturmedicin og jeg prøver at lære at håndtere stress bedre. Det går sådan lidt op og ned, men tror, at det går ok i øjeblikket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
panum1982

Jeg vil da også gerne være med her, synes også den anden tråd var blevet alt alt for lang.

Jeg er 24, er manio-depressiv og har været det de sidste 10 år og er på førtidspension pga. det.

Men har ikke fejlet noget særligt siden foråret 2005.....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Hvis vi præsenterer igen, kan jeg fortælle, at jeg er 24 og lider af en blandet personlighedsforstyrrelse - ængstlig- og borderlinetype og angst. Jeg går til behandling på psykiatrisk afdeling her i byen, hvor jeg bor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatteVatte

Nåmen, fornuftig idé med en ny tråd, den anden var også lidt lang.

Jeg er 17 år, og går hjemme med depression, hvilket jeg har gjort i... 1½ år. Pga. min alder er jeg ikke rigtigt blevet diagnosticeret endnu, men der står vist svær depression og socialfobi i mine papirer. Modtager ingen behandling for tiden, andet end antidepressiva altså. Håber på at få skrevet lidt mere i denne tråd.

Godt nytår, allesammen :wave2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Annejyden

Jeg er 33 år og lider af skizofreni. Og er på førtidspension på grund af det. Men det har ikke være noget tilbagefald eller andet det sidste 1½ år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24

Velkommen :wave:

Jeg vil da også lige præsentere mig selv så :genert:

Jeg er 26år, lider af svær Angst, Depression og Borderline.

Jeg har været syg siden min far døde i 2001 (eller rettere det var der det brød ud) Har gået hjemme siden 2002, og får Lykkepiller og Beroligene. Samt samtaler hos min psykolog.

Håber at I alle vil få glæde af tråden :)

Lidt om mig..

Jeg er blevet mobbet fra 2 klasse til 7 klasse (hvor jeg kom i en anden klasse) Fordi jeg var den tykke, stille pige,med briller osv. I ved sikkert hvad jeg mener.. Hende der skiller sig ud af mængden.

Min far var alkoholiker og havde psykiske problemer, og store helbredsmæssige problemer.. Som der har påvirkert mig igennem hele min barndon og i tiden derefter..

Jeg kom ind i nogle dårlige forhold.. havde en meget agessiv kæreste.

Flyttede hjemmefra.. Og i en tid havde jeg det nogenlunde..

Men så begyndte min mor og være min far utro.. som om det ikke var slemt nok at han nu var meget alvorligt syg, så skulle jeg også dække over min mor når hun var på "overarbejde".. Det var meget hårdt.. men jeg vidste også at hvis jeg fortalte min far som det var, så ville han både skade min mor og ham selv..

Min far kom endnu engang på sygehuset.. Denne gang fordig at han var så tynd at han ikke selv kunne gå, eller trække vejret selv..

Alt imens dette skete søgte min mor om skilsmisse.....

Jeg som troede jeg havde den perfekte famillie, og min mor der havde sagt til mig lige siden jeg var lille at ægteskab, det er noget man kun får en gang og det skal være for evigt...

Jeg kan godt se nu når jeg sidder og skriver det at det har været mig der var naiv, men jeg troede virkelig ikke på at min far skulle dø.. syntes han var ved at komme sig en lille smule.. men det var svært at se når det hele tiden gik op og ned..

En kold vintermorgen i marts 2001 ringer min tlf og min mor fortæller mig at min far er død af en hjerneblødning på sygehuset.. Da hun siger det vil mig falder jeg om ude på badeværelsesgulvet.. Det er ligesom om at nu giver min krop op, jeg kan ikke mere, kan ikke trække vejret og kan ikke snakke.. Fordig at min far var død, var jeg helt sikker på at jeg også skulle dø.. jeg var helt sikker..

Min daværende kæreste kom heldigvis ud og hjalp mig, og fik mig lagt ned i sengen og ringet efter lægevagten, der gav mig noget stærkt beroligene og sovepiller...

Fra den dag startede min angst og min depression.. Jeg begyndte på lykkepiller, beroligene, sovepiller og psykologsamtaler

Det er nu 6 år siden.. og den dag idag har jeg det nogenlunde.. men der er stadig meget meget lang vej igen...

MEN jeg er blevet rigtig gode venner med min mor, og jeg regner med at snart flytte tættere på hende :)

Ligenu bor jeg sammen med min dejlige kæreste, vores 6 katte og vores hund, de betyder ALT for mig :lun:

Tak fordi jeg måtte fortælle lidt af min historie...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.