Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

denforsigtigesaks

Velkommen til Holland - digt

Recommended Posts

Splat

Jeg tror, at man siger de ting, fordi man er sød og gerne vil sige noget, der kan trøste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia
Sådan havde min mand det med Glostrup hospital, fordi Tobias er født der og derfor blev August født på Herlev. Han kunne bare ikke udholde tanken om at skulle derud og have en baby igen.

Det er stadig så nyt for jer. Jeg lover, at I kommer til at være mindre kede af det. Selvom jeg stadig en gang i mellem får et chok over, at det er os, der er forældre til et handicappet barn, så synes jeg osse, at vi har fået en vis ro med det.

Jeg følte mig Så alene i verden, da Tobias fik sin diagnose. Jeg nægtede at være sammen med andre forældre i vores situation og afslog konsekvent forskellige foreninger for forældre.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde fået bildt mig selv ind, at autisters forældre måtte være en omgang tabere og jeg orkede bare ikke at skulle være sammen med nogen, der var som deres børn :blush: :blush: - det er altså virkelig flovt at indrømme.

Så blev vi sendt på et forældrekursus sammen med andre forældre til børn, der lige have fået en lignende diagnose og så viste det sig, at ALLE havde haft sammen modstand som os og det var naturligvis helt almindelige mennesker, der var med. :lol:

Jeg kan virkelig anbefale, at I prøver at komme i kontakt med forældre i jeres egen situation. Det er simpelthen guld værd at opdage, at man er helt almindelig i en ualmindelig situation.

Jeg snakker allerede lidt med en hvis datter er på samme alder som Viktoria, og hvis hørenedsættelse er på 70% (Viktorias er på 60) og det er rart at se at både hende og hendes baby er som os - og søde!!!

Til januar skal vi på 2 dages kursus i det at have et barn med en hørenedsættelse, og igen i feb og marts. Det tror jeg bliver godt for os!!!

:kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
jo det gør de nok, men jeg synes ikke det trøster - det er svært at forklare.

Og det andet - det er okay :kys: jeg er bare følsom :blush:

Jeg kan godt forstå hvis det ikke trøster. Victorias hørelse bliver jo ikke bedre af den grund. Og det er da ok og meget normalt at være ked af det. Vi ønsker jo alle at vores børn ingenting fejler og ikke skal have alt for meget at slås med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men det er jo kun godt for dig. Jeg ville da gerne have det sådan lidt små romantisk med min søns handicap, men det har jeg altså bare ikke. :)

Jeg blev rigtig stødt over din kommentar. Den er faktisk lidt grov. Jeg har det ikke romantisk med børnenes handicap. Jeg har lært at leve med det, for det er jeg dælme nødt til, jeg har ligesom ikke noget valg. Jeg får da også mine nedture og synes, det er hårdt, gruer for fremtiden osv. MEN hvis jeg hele tiden skulle fokusere på det negative (det de ikke kan) i stedet for det positive, så ville jeg da først gå helt ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg blev rigtig stødt over din kommentar. Den er faktisk lidt grov. Jeg har det ikke romantisk med børnenes handicap. Jeg har lært at leve med det, for det er jeg dælme nødt til, jeg har ligesom ikke noget valg. Jeg får da også mine nedture og synes, det er hårdt, gruer for fremtiden osv. MEN hvis jeg hele tiden skulle fokusere på det negative (det de ikke kan) i stedet for det positive, så ville jeg da først gå helt ned.

Det må du undskylde. Det var virkelig ikke min mening. Jeg kan se, hvad du mener :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Og smerten ved det vil

Aldrig, aldrig, aldrig

nogensinde fortage sig…, for tabet af den drøm er et tab af stor, stor betydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det må du undskylde. Det var virkelig ikke min mening. Jeg kan se, hvad du mener :blush:

Alt forladt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Og smerten ved det vil

Aldrig, aldrig, aldrig

nogensinde fortage sig…, for tabet af den drøm er et tab af stor, stor betydning.

Jamen, jeg forstår godt digtet og alligevel bryder jeg mig bare ikke om stemningen, som jeg synes er romantisk agtig og det synes jeg altså ikke, at livet med mit autistiske barn er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jamen, jeg forstår godt digtet og alligevel bryder jeg mig bare ikke om stemningen, som jeg synes er romantisk agtig og det synes jeg altså ikke, at livet med mit autistiske barn er.

Vi må vist bare erkende, at vi ikke opfatter digtet på samme måde: Det siger så heller ikke alt om at være forældre til handicappede børn. Kan du have en god dag :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia
Jeg kan godt forstå hvis det ikke trøster. Victorias hørelse bliver jo ikke bedre af den grund. Og det er da ok og meget normalt at være ked af det. Vi ønsker jo alle at vores børn ingenting fejler og ikke skal have alt for meget at slås med.

Ja det har du helt ret i!

:kys: :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.