Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

denforsigtigesaks

Velkommen til Holland - digt

Recommended Posts

mamuang
Jeg er egentligt med på metaforen i digtet - jeg tror bare, at jeg hader sammenligningen og så hader jeg virkelig, at det kommer til at se ud som, om det hele handler om at vænne sig til det nye og det på en lidt nuttet måde.

Jeg elsker min unge og er jeg glad for, at jeg har fået ham. Han har lært mig så meget om mig selv og lært mig at se verden på en ny måde. Altså jeg elsker min unge, men jeg kunne helt ærligt godt undvære hans handicap.

Jeg synes, at det er benhårdt arbejde. Jeg synes ikke, at det er nuttet eller hyggeligt og det er ikke kun et spørgsmål om at vænne sig til det nye og acceptere det tabte.

Måske passer det digt på fx at føde for tidligt eller på mindre små handicaps. Jeg synes lidt, at det næsten latterliggør, hvor hrådt det har været at være en autists mor.

Jeg ved ikke, om det er noget vrøvl for andre. :genert:

Det forstår jeg rigtig godt.

Jeg tror sagtens, nogle kan bruge digtet ... men jeg kan SAGTENS forstå, at det også kan føles lidt som en hån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Der kan jeg kun være enig :gogo:

Jeg kan og bliver stadigvæk vemodig når jeg hører andre fortælle om hvordan deres børn hører det ene eller det andet. Men jeg vil samtidig ikke side og blive mut over det, men forsøger at være glad på deres vegne - Det er jo fedt for dem.

Jeg vil jo også bare gerne have at min baby er normal, og som jeg også skriver i den anden tråd bliver opfattet som normal.

som du også skriver, så passer digtet nok bedre på nogle handikaps (hvor jeg altså hader det ord :blush: ) end på andre. men jeg har slet ikke set digtet som en latterliggørelse på nogle måder, men mere som et forsøg på en accept af at tingene nu er anderledes end det man drømte om.

Men du har ret i, at digtet på nogle områder er sukkersødt - men tror du ikke det er for at folk nemmere kan sætte sig ind i ens tilværelse??

Selvom jeg ikke har det som dig i forhold til ordet handicap, så ved jeg lige, hvordan du har det. Jeg gik nemlig helt i sort, da Tobias fik sin diagnose og psykiateren sagde, at han var retaderet :8: :8: og det blev ikke bedre, da hun foreslog, at vi i stedet kaldte det for udviklingshæmmet, fordi jeg blev så ked af det :blush:

Jeg forstår osse godt hensigten med digtet og jeg ved, at en eller anden har skrevet det for at beskrive en bestemt stemning. Og i forskellige perioder, vil jeg måske endda have ment, at det passede.

Jeg tror i øvrigt ikke, at folk helt og rigtigt kan forstå, hvordan det er, før de har stået i situationen. Man kan have en ide om det, men jeg tror faktisk ikke, at det er muligt at forstå - lidt ligesom man kan have en fornemmelse af, vhad det vil sige at miste et barn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaissi
Selvom jeg ikke har det som dig i forhold til ordet handicap, så ved jeg lige, hvordan du har det. Jeg gik nemlig helt i sort, da Tobias fik sin diagnose og psykiateren sagde, at han var retaderet :8: :8: og det blev ikke bedre, da hun foreslog, at vi i stedet kaldte det for udviklingshæmmet, fordi jeg blev så ked af det :blush:

Jeg forstår osse godt hensigten med digtet og jeg ved, at en eller anden har skrevet det for at beskrive en bestemt stemning. Og i forskellige perioder, vil jeg måske endda have ment, at det passede.

Jeg tror i øvrigt ikke, at folk helt og rigtigt kan forstå, hvordan det er, før de har stået i situationen. Man kan have en ide om det, men jeg tror faktisk ikke, at det er muligt at forstå - lidt ligesom man kan have en fornemmelse af, vhad det vil sige at miste et barn.

Og selv om man står i situationen hver dag, så forstår man det heller ikke altid selv:trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Og selv om man står i situationen hver dag, så forstår man det heller ikke altid selv:trist:

:kys:

Nej, det gør man nemlig ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia

Jeg tror i øvrigt ikke, at folk helt og rigtigt kan forstå, hvordan det er, før de har stået i situationen. Man kan have en ide om det, men jeg tror faktisk ikke, at det er muligt at forstå - lidt ligesom man kan have en fornemmelse af, hvad det vil sige at miste et barn.

Jeg tror heller ikke andre kan forstå hvordan det er.

og som du skriver - ingen af os kan på nogen måde forestille sig hvordan det er at miste sit barn! Vi ved det må være frygteligt, men helt at fatte følelsen vil vi kunne hvis det Gud forbyde det, skulle ske!

Vi forklarer og forklarer for familie og venner, og i nogle tilfælde kan man godt se de nikker men alligevel tænker :8::shock::ae: og vi får altid den der, Jamen det kunne jo være værre - hun kunne jo mangle et ben eller synet eller eller eller - helt ærligt jeg ved godt det er let sluppet i forhold til hvad der kunne være gået galt - men derfor er vi alligevel kede af at vi skal bøvle med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg tror heller ikke andre kan forstå hvordan det er.

og som du skriver - ingen af os kan på nogen måde forestille sig hvordan det er at miste sit barn! Vi ved det må være frygteligt, men helt at fatte følelsen vil vi kunne hvis det Gud forbyde det, skulle ske!

Vi forklarer og forklarer for familie og venner, og i nogle tilfælde kan man godt se de nikker men alligevel tænker :8::shock::ae: og vi får altid den der, Jamen det kunne jo være værre - hun kunne jo mangle et ben eller synet eller eller eller - helt ærligt jeg ved godt det er let sluppet i forhold til hvad der kunne være gået galt - men derfor er vi alligevel kede af at vi skal bøvle med det!

Vi er osse heldigt sluppet. Der er masser af eksempler på autister, der intet sprog har og som skider i bukserne. Det kan man bare ike bruge til så meget, når det er ens kære unge, der er ramt.

Selvfølgelig er I kede af det og bekymret. Det ville trods alt være lettere at kunne høre :kys: , så det er sgu da ikke uden grund, at man bliver ked af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia
Vi er osse heldigt sluppet. Der er masser af eksempler på autister, der intet sprog har og som skider i bukserne. Det kan man bare ike bruge til så meget, når det er ens kære unge, der er ramt.

Selvfølgelig er I kede af det og bekymret. Det ville trods alt være lettere at kunne høre :kys: , så det er sgu da ikke uden grund, at man bliver ked af det.

Jeg kan godt blive sådan lidt småmobset når jeg for 1.000 gang den dag skal høre på, at det kunne jo være værre - OG HVAD SÅ????? det er mit barn der er ramt! det er gået ud over MIG.

Viktoria er nu 7 mdr. og jeg var ude på sygehuset i dag - da jeg drejede derned tænkte jeg bare :badr::tie: og havde mest lyst til at vende om, også selvom jeg skulle på barselsbesøg.

Det er efterhånden så indgroet i mig at der ikke sker gode ting på OUH (Viktoria er født i Svendborg) så jeg har bare ikke lyst til at være der! jeg ved jo godt, at det hjælper hende at vi kommer derude, og vi skal derud ca. en gang om måneden for at få lavet nye propper og ny høreprøver og sådan men alligevel.

Men man bliver vel stærkere for hver dag :kys:

og i øvrigt, hvor er det rart, at "tale" med en som forstår!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Jeg kan godt blive sådan lidt småmobset når jeg for 1.000 gang den dag skal høre på, at det kunne jo være værre - OG HVAD SÅ????? det er mit barn der er ramt! det er gået ud over MIG.

Viktoria er nu 7 mdr. og jeg var ude på sygehuset i dag - da jeg drejede derned tænkte jeg bare :badr::tie: og havde mest lyst til at vende om, også selvom jeg skulle på barselsbesøg.

Det er efterhånden så indgroet i mig at der ikke sker gode ting på OUH (Viktoria er født i Svendborg) så jeg har bare ikke lyst til at være der! jeg ved jo godt, at det hjælper hende at vi kommer derude, og vi skal derud ca. en gang om måneden for at få lavet nye propper og ny høreprøver og sådan men alligevel.

Men man bliver vel stærkere for hver dag :kys:

og i øvrigt, hvor er det rart, at "tale" med en som forstår!!

Sådan havde min mand det med Glostrup hospital, fordi Tobias er født der og derfor blev August født på Herlev. Han kunne bare ikke udholde tanken om at skulle derud og have en baby igen.

Det er stadig så nyt for jer. Jeg lover, at I kommer til at være mindre kede af det. Selvom jeg stadig en gang i mellem får et chok over, at det er os, der er forældre til et handicappet barn, så synes jeg osse, at vi har fået en vis ro med det.

Jeg følte mig Så alene i verden, da Tobias fik sin diagnose. Jeg nægtede at være sammen med andre forældre i vores situation og afslog konsekvent forskellige foreninger for forældre.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde fået bildt mig selv ind, at autisters forældre måtte være en omgang tabere og jeg orkede bare ikke at skulle være sammen med nogen, der var som deres børn :blush: :blush: - det er altså virkelig flovt at indrømme.

Så blev vi sendt på et forældrekursus sammen med andre forældre til børn, der lige have fået en lignende diagnose og så viste det sig, at ALLE havde haft sammen modstand som os og det var naturligvis helt almindelige mennesker, der var med. :lol:

Jeg kan virkelig anbefale, at I prøver at komme i kontakt med forældre i jeres egen situation. Det er simpelthen guld værd at opdage, at man er helt almindelig i en ualmindelig situation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka

Jeg ved ikke hvordan, det er at have et barn der har et handicap (undskyld ordvalget), men jeg kan godt forstå at den sætning gør ondt. Mon folk siger det for at trøste eller fordi de simpelthen ikke ved hvad de skal sige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia
Jeg ved ikke hvordan, det er at have et barn der har et handicap (undskyld ordvalget), men jeg kan godt forstå at den sætning gør ondt. Mon folk siger det for at trøste eller fordi de simpelthen ikke ved hvad de skal sige?

jo det gør de nok, men jeg synes ikke det trøster - det er svært at forklare.

Og det andet - det er okay :kys: jeg er bare følsom :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.