Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
semsemdee

"World of warcraft" ødelægger dit liv!

Recommended Posts

nanna1212

Hvad!!!!!!!!!!!!!!

Det spil har jeg ALDRIG hørt om

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henrik_1967
min mand spiller ca 5-6 timer hver dag, jeg er i øjeblikket gravid og håber på at han får andre interesser når barnet bliver født, vi har også snakket om det så håber bare at det holder når babyen kommer....

Ellers vanker der....:evil:

Hvordan i alverden kan du leve med det??

Hvad får dig til at tro, at han vil ændre sig, når barnet bliver født?

Det er efter min mening noget, som du skal "afvende" ham fra, INDEN barnet bliver født.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
M8tten

Jeg er kun afhængig i perioder, når det f.eks går lidt skidt med arbejdet, par forhold osv, så det mit sted at flygte hen, og glemme lidt, det mine smøger om man kan sige det.

Til gengæld når jeg kan mærke det tager overhånd, så holde jeg helt op i flere mdr. med at spille.

Normalt spiller jeg et par gange om ugen, 3-4 timer, dvs 8 timer om ugen, og det kan vel sammenlignes med en hobby.

Kunne jeg stå på ski hverdag, var jeg nok også afhængig af det.

Det handler vel om selvkontrol, som så meget andet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pletmus

min far en ven der spiller det hele tiden går ikke i bad og spiser kun fast food og lufter kun sine hund og giver den mad og fåre sine fra og mor til gøre ren og skifter ikke tøj så siger jeg at man er afhægning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ferrarimester
Kære læsere

Jeg er her for at snakke om et kæmpe problem, som folk ser meget let hen over. Men problemet er meget støre end det umiddelbart ser ud til at være. Vi kender nogle tilfælde fra USA, og England, hvor det virkelig er gået galt, hvor mennesker mister arbejde, kone og børn osv. Det jeg snakker om er det Internet spil kaldet: â€World Of Warcraft†i kender det sikkert godt eller en som spiller det, eller måske spiller i det endda selv?

Jeg har erkendt, at jeg har et problem med det, og nu vil jeg gøre noget ved det. For jeg spiller gerne 8-9 timer om dagen, og så spørger i måske jer selv, hvordan får han tid til, alt det andet der skal laves i løbet af dagen ?

Og svaret er simpelt, Det gør jeg heller ikke problemet er blevet så en del af mit liv, at jeg fortrækker at sige til mine venner, at jeg ikke har det så godt for at komme hjem og spille. Ellers lægger jeg mig syg fra arbejde for at få mit â€fixâ€og dem som lider under mit misbrug er ikke mig, for jeg får jo hvad jeg vil, mens min dreng på knap 3år kan passe sig selv, og min kone må ringe rundt

til nogen hun kender for at have nogen at snakke med.

Jeg vil gerne give Lisa en Stor undskyldning for at jeg ikke har været der for hende og min søn, for hun har været der for mig, og hun har givet mig chancer til at stoppe, men den idiot som jeg er, har jeg klokket i det. Og jeg har mistet alt hvad jeg holder af. Har det været det værd ?

Mvh. En stor idiot

Flot indlæg! Virkelig en trist historie og som du selv siger, der er flere tilfælde lignende det her, som vi bare ikke hører om.. Der er flere end vi tror.

Jeg er 18 gammel og jeg har spillet meget Battlefield 2 for nogle måneder siden. Man gør det fordi man kan. Det kan så bare have nogle grimme konsikvenser senere hen.

Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Djanin

Ej, helt ærligt... Synes det er kørt lidt af sporet.

For det første: Når der er så mange mennesker, der spiller det samme spil, så er det da logisk, at der er nogle ekstremer imellem. Det er helt åndssvagt at generalisere spillet og dets spillere, som værende afhængige og uden fornemmelse for hverken sig selv, familie eller omverdenen i det hele taget. Før jeg bliver dømt som afhængig lunken fortaler for et computerspil, må jeg hellere sige JA! jeg har selv en account og JA! jeg har selv brugt mange timer foran computeren. Men det betyder absolut ikke, at jeg har mistet kontakten til min omverden. Lad os se på det på en anden måde. Det koster ca. 100 kr i måneden, så det er jo ikke et afsindigt beløb for mange timers underholdning. Og det er lige præcis det, det er, underholdning. Til forskel fra så meget andet bestemmer du selv, hvornår du vil underholdes og hvor længe. Og absolut også med hvem.

Lad nu være med at kalde wow-spillere for asociale egoister uden nogen form for sociale kompetencer. For sådan er virkeligheden jo ikke. Wow er i høj grad et socialt spil, og det bliver jeg vel nødt til at uddybe... For det første: Hvis spillet ikke var socialt, var der ikke så mange, der ville spille det, i og med at det 'rigtige' spil starter efter, du er lvl 60. Det kræver selvfølgelig, at man sætter sig lidt ind i spillet for at forstå hvorfor, og det virker ikke, som om folk har den store energi til at forsøge. Pointen er: Du kommer ikke langt i wow, hvis du ikke vil tale med andre.

Vi kan da godt diskutere, hvilken måde der er den sundeste at være social på; at drikke sig fra sans og samling hver weekend sammen med sine venner, eller spille et computerspil hvor man bruger tid med forholdsvis ukendte mennesker. Jeg dømmer ikke folk, der foretrækker at bruge et par tusinde kroner på en bytur, ligesom jeg heller ikke dømmer folk, der bruger alle døgnets timer foran en computer. Det kan da så godt være, at folk der har problemer med at styre spillet er mere afhængige af det sociale aspekt, måske fordi de ikke har den samme indflydelse på folk, når de står ansigt til ansigt, men igen er en generalisering malplaceret. Det handler i bund og grund om menneskers helt naturlige søgen efter og lyst til at være en del af noget. Ligeså vel som folk går i byen hver weekend og drikker sig fulde... 'Jamen jeg gør det for at have det sjovt og være sammen med mine venner.' Helt fint, det samme gør alle andre, vi gør det bare på forskellige måder, og det er der som sådan ikke noget galt i. Jeg bliver sgu' lidt ramt, når folk kalder mig asocial og 'get-a-life'-agtig. Jeg HAR et liv, og jeg er tilfreds med det, og egentlig er det vel det, det handler om for ALLE mennesker. Hvis du ikke er tilfreds, må du gøre noget ved det, nøjagtig som trådstarter så yndefuldt illustrerer. Det er altid nemmere at gennemsøge sin verden for at finde noget at give skylden end selv at påtage sig ansvaret. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Djanin
Virkelig en trist historie og som du selv siger, der er flere tilfælde lignende det her, som vi bare ikke hører om.. Der er flere end vi tror.

Synes netop KUN vi hører om de 'triste' historier :sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen
Synes netop KUN vi hører om de 'triste' historier :sarkasme:

Måske fordi der er en del af dem. Jeg kender personligt til 4 forehold hvor WoW har været en stor del af at parret er gået fra hinanden (den ene part har ikke kunnet slippe spillet og gav det en højere status end partneren) og min tidligere bedste veninde har kun tid til at være sammen med mig når spillet eller nettet er nede :( Det betød at her idag så jeg hende for første gang i flere måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23

Altså hjemme hos os spiller vi WoW, og ja vi gør det meget.

Tror gerne der er nogle der er afhængige af det, men så er det vel bare sådan.. man må lære at styre tingene selv og hvis det går galt så må man indse det som trådstarter har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanette82

Jeg har selv spillet det en del og blev "semi afhængig". kender en der droppede sin uddannelse pga det. han spiller kun wow, går ikke i bad og ser aldrig nogle mennesker fordi han hele tiden skal på raid osv.

der er sågar mennesker der er døde af det fordi de troede de kunne flyve, ligesom deres karaktere i wow. det er sgu skræmmende.

der var en i asien der spillede til han døde glemte simpelthen at sove og spise osv. det er vildt en computerspil kan gøre folk så "skøre"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...