semsemdee

"World of warcraft" ødelægger dit liv!

Recommended Posts

nanette82
Karaktere i WoW kan ikke flyve. Og ham der døde i Asien spillede ikke WoW, men et andet MMORPG :)

Nej det er rigtigt det med karakterne ikke kan flyve.

men mener der var en der døde pga. noget lignende og de holdte en on line begravelse for ham

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen
Ok, så har hun løjet for dig, for spillet er "nede" hver onsdag formiddag, så dér burde hun have tid til dig :P

Det ved jeg skam godt, men der er jeg i skole ;) Jeg tænkte på tiden ud over onsdag hvor de opdatere spillet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
prinsessen700

min kærste erkender selv at han ahr været meget afhængig af wow, da han i 6 mdr ikke lavede andet end at spille fra han stod op il han gik i seng. Det blev et problem for os da han ikke gad andet end at spille på trods af jeg følte mig nedprioriteret og vores økonomi virkelig skrantede. Han spiller stadig men passer sit job og bruger det som afkobling efter en lang dag. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om han igenvil komme til at bruge det for at slippe væk fra hverdagen og problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Det var du meget udsat for som barn eller hvad er din pointe?

Nejnej, jeg mener bare at børn dør på mange uhyggelige måder, når deres forældre forsømmer dem. Det er ikke noget World of Warcraft forårsager, det er bare generelt dårlige forældre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ripper1111
På dr.dk læste jeg at op til 40% der spiller WoW er afhæning af spillet. Ret skræmmende...

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

me to

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

Kom lige til at tænke på den der.. det er da lidt af en generalisering, er det ikke? Det er vel som at sige at brædtspil er kedelige? Der findes jo mange forskellige slags :D Du kan vel i og for sig ikke vide om det er kedeligt, før du har prøvet det?

Man kan så sige at man ikke er typen der spiller computerspil, men man kan altså ikke generalisere og sige at alle spil er kedelige :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rustfri
Det er jo lige før man får lyst til at prøve om det virkelig er så vanedannende som så mange siger.

Ja sgu, jeg tænkte det samme.

Hvor finder man nærmeste WOW dealer ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23

Nærmeste WoW dealer er faktisk her på jubii siden, så sent som igår så jeg en reklame for WoW på jubii´s forside om at man kunne downloade en gratis trial i 10 dage...

Og ellers er der jo altid www.wow-europe.com ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKitty_no1

Min kæreste har været afhængig af WoW.

I maj kom han ind i hordens 2. bedste guild på vores server. Det krævede selvfølgelig meget.. I starten var det kun et krav at man var med på 45% af raids.. det blev senere sat op til 95%.

De var på raid torsdag 19-20, søndag 15-? (langt ud på natten), mandag fortsatte de de instances de ikke blev færdige med om søndagen 19-?, tirsdag var der så afslutning.

Det var så bare de officielle raids!! Der var raids dagen lang.. fra morgen til ud på natten og han sad der konstant.

Blandet med at han har en depression, endte det lidt i noget hø.

HELDIGVIS gik hans guild i stå, i sommeren, og jeg tænkte at endelig kunne jeg nyde min kæreste.. men nej.. for han blev selvfølgelig officer! Så han skulle sidde på teamspeak med de andre officerer evig og altid og diskutere denne krise de var i, fordi at folk var på ferie og derfor ikke kunne spille..

De kom dog igang igen.

I oktober gik de i stå. Folk ventede på TBC og lige siden har han faktisk ikke raidet med hans horde guild, men har istedet spillet en hunter op på alliancen, og tilbringer sleeet ikke så meget tid i WoW.. det er jo herligt.

Desuden.. som andre siger så er det jo ikke kun WoW. Simple uskyldige spil som Sims ødelægger også forehold.

Men rollespil generelt er jo ret fængende..

Kit *rollespiller*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ZenModernist

WHOs definition af (kemisk) afhængighed. Bruges også af diverse misbrugsrådgivninger til at kortlægge et afhængighedsproblem:

1. En trang til at tage stoffet.

2. Vanskeligheder med at kontrollere sit forbrug.

3. Fortsætter med at tage stoffet, trods skadelige konsekvenser.

4. Prioriterer at tage stoffet fremfor familie og andre forpligtelser.

5. Øget tolerance til stoffet. (behøver mere for at opnå den ønskede effekt)

6. Fysiske abstinenser.

Indsæt selv "spille spillet" hvor der nu står "tage stoffet".

...med undtagelse af fysiske abstinenser synes jeg, jeg personligt kender - og hører MANGE historier om - folk, der oplever alle disse effekter. Jeg synes derfor ikke det er uanstændigt at mene, at man kan blive afhængig af WoW. Det er bare ikke ret interessant at tale om - for det kan man også blive af Formel 1, digital fotografi og møbel-polstring.

Mere interessant er at diskutere, om det er spillets skyld, at der opstår mange (anekdotiske) sager hvor mennesker sjofler deres RL-tilværelse til fordel for spillet. Og der er jeg overbevist på nej-siden. Jeg mener, at WoW er et højkvalitetsprodukt som er så elegant skruet sammen, at det skaber en lyst til at blive ved med at forbruge.

Jeg mener derimod, at de mennesker, som fortabes i spillet, nok skulle finde noget andet at fortabe sig i, hvis de ikke havde spillet. Øl. Chokolade. Jubiis debat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind