semsemdee

"World of warcraft" ødelægger dit liv!

Recommended Posts

crazy_catwoman
Kender selv en der den gang vi gik i 8. klasse pjækkede næsten vær dag for at spille wow, og var kun uden for når han ville over at købe nogen chips i kiosken eller sådan noget. Og han kom heler aldrig til eksamen i 9. klasse.

Men kan man ikke bare stoppe med at betale eller smide cd'en væk eller noget?

det er jo afhængighed- ligesom ludomani. en ludoman kan jo heller ikke bare lade være med at spille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
baladhuri
Kender selv en der den gang vi gik i 8. klasse pjækkede næsten vær dag for at spille wow, og var kun uden for når han ville over at købe nogen chips i kiosken eller sådan noget. Og han kom heler aldrig til eksamen i 9. klasse.

Men kan man ikke bare stoppe med at betale eller smide cd'en væk eller noget?

Jo, det kræver jo for eksempel, at der betales et månedligt abonnement, så det var da et oplagt sted at starte med at stoppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sykopadde
Jeg vil gerne se beviserne for det. Jeg siger ikke, at jeg ikke tror på, at nogen er afhængige, men jeg vil gerne se undersøgelsen bag hans påstand.

Og ja som Baldhuri siger, hvornår er man afhængig?!

Tænker også nok du kan finde undersøgelsen et eller andet sted, hvis du søger på den. Den slags plejer at blive publiceret med en beskrivelse af undersøgelsen og definitioner på anvendte begreber. Så det er bare at søge løs :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
baladhuri
Jeg vil gerne se beviserne for det. Jeg siger ikke, at jeg ikke tror på, at nogen er afhængige, men jeg vil gerne se undersøgelsen bag hans påstand.

Og ja som Baldhuri siger, hvornår er man afhængig?!

Vi skal åbenbart ud i noget med:

"If you’re suffering from dry eyes, headaches, back aches, erratic sleep patterns, it may be more than just your average hangover..." [http://range.wordpress.com/2006/08/17/dangers-of-the-internet-part-iii-world-of-warcraft-addictions/]

og hvad er endnu mere relevant:

"Note that the 40 percent figure was not derived from a scientific study overseen by Dr. Orzack, but rather came from "a forum that Nick Yee runs". She added in an August 2006 interview that "even if the percentage is 5 to 10 percent which is standard for most addictive behaviors, it is a huge number of people who are out of control."[13] Also, according to Dr. John Grohol, a colleague of Orzack's, "Dr. Orzack is not claiming that up to 40% of World of Warcraft gamers are addicted based upon any actual evidence or surveys of players. This is just her opinion, based upon her own experience and observation of the problem."" [http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_World_of_Warcraft]

- så det med de 40 % er altså ikke resultatet af en klinisk, kvantitativ undersøgelse, men mere en subjektiv, ikke nærmere underbygget fornemmelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sykopadde
så det med de 40 % er altså ikke resultatet af en klinisk, kvantitativ undersøgelse, men mere en subjektiv, ikke nærmere underbygget fornemmelse.

Jamen, så har jeg da fundet mit emne til speciale :klap:

Synes faktisk det kunne være interessant at lave en decideret undersøgelse i feltet...men det bliver nok ikke mig, der laver den :deer:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tiptitux
det er jo afhængighed- ligesom ludomani. en ludoman kan jo heller ikke bare lade være med at spille

ja ved jeg godt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
baladhuri
Jamen, så har jeg da fundet mit emne til speciale :klap:

Synes faktisk det kunne være interessant at lave en decideret undersøgelse i feltet...men det bliver nok ikke mig, der laver den :deer:

Slet ikke nogen tosset idé, hvis man kunne have en tværdisciplinær indgangsvinkel, der både lagde snit ind fra lægevidenskab, psykologi og sociologi. Men en solid, underbygget og gennemundersøgt klinisk undersøgelse ville nok snarere ligge mere henad en ph.d.

Og nu vi er ved undersøgelser af computerspil etc, så synes jeg nu den her er ret tankevækkende: http://www.pingmag.jp/2006/08/25/game-boys-for-play-girls-games-and-gender-by-babsi/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emmanuella
Vi skal åbenbart ud i noget med:

"If you’re suffering from dry eyes, headaches, back aches, erratic sleep patterns, it may be more than just your average hangover..." [http://range.wordpress.com/2006/08/17/dangers-of-the-internet-part-iii-world-of-warcraft-addictions/]

og hvad er endnu mere relevant:

"Note that the 40 percent figure was not derived from a scientific study overseen by Dr. Orzack, but rather came from "a forum that Nick Yee runs". She added in an August 2006 interview that "even if the percentage is 5 to 10 percent which is standard for most addictive behaviors, it is a huge number of people who are out of control."[13] Also, according to Dr. John Grohol, a colleague of Orzack's, "Dr. Orzack is not claiming that up to 40% of World of Warcraft gamers are addicted based upon any actual evidence or surveys of players. This is just her opinion, based upon her own experience and observation of the problem."" [http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_World_of_Warcraft]

- så det med de 40 % er altså ikke resultatet af en klinisk, kvantitativ undersøgelse, men mere en subjektiv, ikke nærmere underbygget fornemmelse.

Ja nu fik jeg da mine beviser, meeen... de er ikke så veldokumenterede som jeg havde håbet.

Og selv om der så var 5-10 % der var afhængige, er det så værre end spil som Diablo, Medal of Honor osv.? Hvorfor er WoW udnævnt til slemmerten?

(Nej jeg spiller ikke selv).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
calla115

min mand spiller ca 5-6 timer hver dag, jeg er i øjeblikket gravid og håber på at han får andre interesser når barnet bliver født, vi har også snakket om det så håber bare at det holder når babyen kommer....

Ellers vanker der....:evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellokittykitty

Hold da op...... godt man ikke er til den slags..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind