semsemdee

"World of warcraft" ødelægger dit liv!

Recommended Posts

Emmanuella
På dr.dk læste jeg at op til 40% der spiller WoW er afhæning af spillet. Ret skræmmende...

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

Arh mon dog. En forsker VURDERER, at 40 % er afhængige. Baserer han det tal på andet end hans fornemmelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sykopadde
Arh mon dog. En forsker VURDERER, at 40 % er afhængige. Baserer han det tal på andet end hans fornemmelse?

Det er jeg ret sikker på, at han gør. Indenfor forskning må man bare ikke lyde for påståelig, hvorfor man altid, ligegyldigt hvor stærke beviserne er, og hvor mange fakta man har, bruger vendinger, som man vurderer at..., eller undersøgelser/resultater indikerer at... etc. Personligt har jeg bestemt ikke svært ved at tro på de tal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazy_catwoman

ja jeg har set mange der var dybt afhængige af world of warcraft.

men jeg ser nu mest folk der er afhængige af diablo (det er det de spiller i min omgangskreds). det er sygt!

min mand var også dybt afhængig af diablo. han begyndte først at slippe sit misbrug (ja det opfatter jeg det som) da jeg var på vej ud af døren for good

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Burn
På dr.dk læste jeg at op til 40% der spiller WoW er afhæning af spillet. Ret skræmmende...

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

Kender en del der er :8:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
baladhuri
Det er jeg ret sikker på, at han gør. Indenfor forskning må man bare ikke lyde for påståelig, hvorfor man altid, ligegyldigt hvor stærke beviserne er, og hvor mange fakta man har, bruger vendinger, som man vurderer at..., eller undersøgelser/resultater indikerer at... etc. Personligt har jeg bestemt ikke svært ved at tro på de tal.

Meget af det afhænger selvfølgelig af, hvordan han vælger at opfatte og operationalisere afhængig - er det ad "kan ikke undvære" aksen eller "foretrækker og er glad for" aksen, for eksempel.

Og jeg har ikke andet end gode oplevelser med WoW, men det er klart, at en solid, banal voksentilværelse med barn, kone og job også sætter sine naturlige begrænsninger for forbruget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frankrig...

Engelsk indslag om dreng der spiller World of Warcraft 16 timer om dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kasper0204

Jeg har 2 i min klasse der også har et problem som dig!

De kan møde op i én time, hvorefter at gå hjem fordi de har den trang til at spille! De siger konstant: "Årh, jeg skal bare hjem og spille WoW"...! De tager deres bærbare med, for at kunne side og spille det! - både i frikvarterene og timerne!

Jeg er ved at brække mig over dem, og jeg tænker konstant: "Get af life!!!"

Jeg synes det er virkelig fedt at du vil gøre noget ved det, for det kan blive et meget seriøst problem!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emmanuella

Jeg vil gerne se beviserne for det. Jeg siger ikke, at jeg ikke tror på, at nogen er afhængige, men jeg vil gerne se undersøgelsen bag hans påstand.

Og ja som Baldhuri siger, hvornår er man afhængig?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tiptitux

Kender selv en der den gang vi gik i 8. klasse pjækkede næsten vær dag for at spille wow, og var kun uden for når han ville over at købe nogen chips i kiosken eller sådan noget. Og han kom heler aldrig til eksamen i 9. klasse.

Men kan man ikke bare stoppe med at betale eller smide cd'en væk eller noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind