semsemdee

"World of warcraft" ødelægger dit liv!

Recommended Posts

semsemdee

Kære læsere

Jeg er her for at snakke om et kæmpe problem, som folk ser meget let hen over. Men problemet er meget støre end det umiddelbart ser ud til at være. Vi kender nogle tilfælde fra USA, og England, hvor det virkelig er gået galt, hvor mennesker mister arbejde, kone og børn osv. Det jeg snakker om er det Internet spil kaldet: ”World Of Warcraft” i kender det sikkert godt eller en som spiller det, eller måske spiller i det endda selv?

Jeg har erkendt, at jeg har et problem med det, og nu vil jeg gøre noget ved det. For jeg spiller gerne 8-9 timer om dagen, og så spørger i måske jer selv, hvordan får han tid til, alt det andet der skal laves i løbet af dagen ?

Og svaret er simpelt, Det gør jeg heller ikke problemet er blevet så en del af mit liv, at jeg fortrækker at sige til mine venner, at jeg ikke har det så godt for at komme hjem og spille. Ellers lægger jeg mig syg fra arbejde for at få mit ”fix”og dem som lider under mit misbrug er ikke mig, for jeg får jo hvad jeg vil, mens min dreng på knap 3år kan passe sig selv, og min kone må ringe rundt

til nogen hun kender for at have nogen at snakke med.

Jeg vil gerne give Lisa en Stor undskyldning for at jeg ikke har været der for hende og min søn, for hun har været der for mig, og hun har givet mig chancer til at stoppe, men den idiot som jeg er, har jeg klokket i det. Og jeg har mistet alt hvad jeg holder af. Har det været det værd ?

Mvh. En stor idiot

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alenemortil2

Hvor er det dejligt at du har erkendt at du er kommet for langt og eventuelt vil gøre noget ved det :gogo:

Det er jo det første skridt og jeg håber du kommer til at give mere tid til dit barn, kone og arbejde!!!!

Jeg har selv en søn på 12 år som kunne spille det i flere døgn ad gangen.

Jeg skal huske ham på at spise, drikke og være lidt i kontakt med omverdenen.

Nu har han heldigvis ikke mulighed for at spille det her hjemme da min computer ikke kan klare de store spil :rulle: eller det siger jeg i hvert fald.

Han har fået penge til en ny computer og jeg gruer for det og trækker det til evighed med at købe en ny computer til ham!!

Nu kommer der nok mange der siger at man godt kan styre sit barns computerspil men når man har et barn der har så mange problemer som min dreng som kommer ud i voldelige udbrud (det er ved at blive undersøgt hvad han fejler) er det svært at styre.

Vil gerne bede jer om ikke at kritisere at jeg eventuelt ikke kan styre det da det tærer rigeligt på mig i forvejen at have sådan et barn og jeg har søgt hjælp!!!

Held og lykke til dig, trådstarter :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Banksy

Det ødelægger vel kun hvis man ike kan styre det. Ligesom så meget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Melien_Kithichor

World of Warcraft har en slags parental control, hvis du er er interesseret i at prøve at begrænse din søns tid ved computeren, alenemortil2. =)

Der er mulighed for han kun kan spille inden for et hvist tidsrum (f.eks. mellem kl. 19 og 21), eller x antal timer af gangen mener jeg. kan ikke tjekke det lige nu, da wow-europe.com bare giver mig en hvid skærm? Men det er vist nok under account management.

Men jeg kan godt forstå hvis du ikke vil prøve det, jeg kunne forestille mig at han ikke ville være helt tilfreds med det.

Edit: tjekkede lige på den amerikanske WoW hjemmeside, der ligger den ude til venstre i menuen under Account.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-

Det er jo lige før man får lyst til at prøve om det virkelig er så vanedannende som så mange siger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faceless

På dr.dk læste jeg at op til 40% der spiller WoW er afhæning af spillet. Ret skræmmende...

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jimmi.Pop

Har en kammerat der spiller det meget meget tit.

Lige da spillet blev udgivet, så jeg ham ikke før et par måneder senere, fordi han konstant spille WoW når han ikke var på arbejde :D

Det er dog stilnet gevaldigt af... Men han spiller da i hvert fald et par timer om dagen.

Og tænk, det varer ikke så længe, så kommer der en udvidelse til spillet! :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tazoom

Alle MMORPGs er vanedannende. Men det er godt du har indset at du har et problem, for så kan du gøre noget ved det. Tillykke med det :) Håber du kan få styr på dit liv igen

Resten er ikke henvendt til trådstarters problem, men snarere debatten omkring det.

Jeg har været afhængig af internettet, jeg har været afhængig af EverQuest, og sågår Final Fantasy til PS1 (hvor spillet heldigvis er gennemført efter 100 timer) men aldrig af WoW og vil aldrig kunne blive det. Jeg kan sagtens spille en hel weekend, men jeg kan også lade være.

Mht at 40% af afhængige, så æder jeg den altså ikke. Der er sikkert mange der prioterer det over ting som fx skole og rengøring og til tider arbejde. Mit fjernsyn kan også til tider blive prioteret over en Erhvervsret time. Men jeg tror ikke på at 40% får abstinenser, hvis de skal tilbringe en weekend med familien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CKuber

Jeg spiller ikke WoW, men Diablo II. Lidt gammel spil. Jeg kan styre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sandra_Baby
På dr.dk læste jeg at op til 40% der spiller WoW er afhæning af spillet. Ret skræmmende...

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, da jeg synes computerspil er kedelige... :-D

Du har ikk et link til det eller noget?:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind