Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

saera18

hvad vejer frugter

Recommended Posts

saera18

ja lidt underligt spørgsmål, men har ingen vægt til at veje det, og vil bare gerne vide, hvad en banan, pære, appelsin og et æble vejer. Altså hver især

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
ja lidt underligt spørgsmål, men har ingen vægt til at veje det, og vil bare gerne vide, hvad en banan, pære, appelsin og et æble vejer. Altså hver især

Det er vist meget forskelligt,- det kommer vel an på størrelsen her !!

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
saera18
Det er vist meget forskelligt,- det kommer vel an på størrelsen her !!

KABORA...

nu er det jo en gennemsnitsstørrelse jeg tænker på. Og på pærer og appelsiner varierer det sgu ikke særlig meget. Og forskellen på store og små bananer og æbler er også marginal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora

Men jeg har et æble her,- det vejer 122 g. og en citron som jeg osse har her vejer 212 g.

Og en appelsin i min varetægt vejer 248 g.

Den banan som jeg har vejer 137 g.

Håber du kan bruge det til noget !! :gogo:

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
nu er det jo en gennemsnitsstørrelse jeg tænker på. Og på pærer og appelsiner varierer det sgu ikke særlig meget. Og forskellen på store og små bananer og æbler er også marginal.

I hvert fald kan det på pærer variere enormt meget

Min fatter (hobbygartner) har nogen små arter pærer der når vi taler en stor pære af disse arter vejer ca. 50 gram, han har så også nogen store arter af pærer, hvor vi taler en lille udgave, hvis vægten er under 250 gram for en pære

Og med æbler der det samme show, som med pærer, det folk kalder almindelige æbler vil jeg umiddelbart skyde på vejer fra 125-150 gram, mens hvis vi taler sorten Lobo, så er der tale om et bette skravl af et Lobo-æble, hvis dette vejer under 400 gram

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora

OK,- jeg havde osse en pære... Den vejer 262 g.

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
saera18
OK,- jeg havde osse en pære... Den vejer 262 g.

KABORA...

når du kigger på dem, ser de så størrelsesmæssigt gennemsnitlige ud i forhold til de sorter, som dagligvarerbutikkerne ligger inde med, eller er det specielt store sorter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
når du kigger på dem, ser de så størrelsesmæssigt gennemsnitlige ud i forhold til de sorter, som dagligvarerbutikkerne ligger inde med, eller er det specielt store sorter?

Jeg mener min kone har købt frugterne i Netto,- det plejer hun at gøre,- så man kan vel godt sige, at de ligger inde for den størrelsorden som dagligvarebutikkerne ligger inde med !! :D

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
leifi666

De vejer lige det de skal.............nemlig!:devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
saera18

så vejer frugt sgu mere end jeg havde forestillet mig. Shit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.