Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fetisha

Hvad er en barnevogn med godkendt sele??? Dagpleje

Recommended Posts

Fetisha

Jeg ser til min gru, at vi selv skal stille en barnevogn med godkendt sele til rådighed i dagplejen. Men hvor finder man ud af hvilke barnevogne der opfylder dette krav? Ja måske er det er tosset spørgsmål, men vi har aldrig ejet en barnevogn. Sidder der mon seler i barnevognen eller skal man købe dem seperat? Vi har en combivogn hvor selen er en del af vognen, men sådanne seler er måske ikke godkendte?

Er det normalt at man selv skal stille det til rådighed? Eller har vi bare en fattig kommune:-P Jeg synes i hvert fald at det er pisse besværligt!

For det første kunne vi kun få en dagplejer der bor ca 10km væk, så vi skal købe 2 ekstra autostole plus vi skal købe yderligere en til da den store er vokset ud af hans (snart) og nu skal vi så osse købe barnevogn:8: Det er ski da lidt halv pebret, osse selvom man køber brugt(jeg ved dog ikke hvor meget tilhænger jeg er af brugt autostol, men jeg kan ikke se vi har råd til nye)

Er det mon meningen at denne barnevogn skal stå der fast eller skal man tage den med hjem hver dag? Jeg ser ikke nogen grund til at slæbe en vogn frem og tilbage når den kun blir brugt i dagplejen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorTilThomas
Jeg ser til min gru, at vi selv skal stille en barnevogn med godkendt sele til rådighed i dagplejen. Men hvor finder man ud af hvilke barnevogne der opfylder dette krav? Ja måske er det er tosset spørgsmål, men vi har aldrig ejet en barnevogn. Sidder der mon seler i barnevognen eller skal man købe dem seperat? Vi har en combivogn hvor selen er en del af vognen, men sådanne seler er måske ikke godkendte?

Er det normalt at man selv skal stille det til rådighed? Eller har vi bare en fattig kommune:-P Jeg synes i hvert fald at det er pisse besværligt!

For det første kunne vi kun få en dagplejer der bor ca 10km væk, så vi skal købe 2 ekstra autostole plus vi skal købe yderligere en til da den store er vokset ud af hans (snart) og nu skal vi så osse købe barnevogn:8: Det er ski da lidt halv pebret, osse selvom man køber brugt(jeg ved dog ikke hvor meget tilhænger jeg er af brugt autostol, men jeg kan ikke se vi har råd til nye)

Er det mon meningen at denne barnevogn skal stå der fast eller skal man tage den med hjem hver dag? Jeg ser ikke nogen grund til at slæbe en vogn frem og tilbage når den kun blir brugt i dagplejen

Det kan ofte bedre betale sig at leje autostole i fx. babysam, også selv om den er brugt

Ellers må du købe, men vær opmærksom på at de billige er ofte ikke gode nok sikkerhedsmæsstigt (du kan læse om det her http://www.taenk.dk/

Jeg kan desværre ikke svare dig på resten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
putinski

Det er helt normalt at man selv skal sørge for barnevogn til dagplejemoderen. Selvfølgelig er der også steder hvor børnene bare sover indenfor, så skal der ikke bruges barnevogn. Egentlig er det også meningen at du skal slæbe den med frem og tilbage hver dag, medmindre din dagplejemor gider have den til at stå til opbevaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Det kan ofte bedre betale sig at leje autostole i fx. babysam, også selv om den er brugt

Det er altså en sandhed med modifikationer.

Køber man en ny & sælger den efter brug, så koster det mere eller mindre det samme & man er 110 % sikker på at den ikke har været kørt over af en 20 tons lastbil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creative75

Det er helt normalt, i hvert fald her i kommune og også i den kommune jeg boede i tidligere, at man selv skal stille barnevogn til rådighed i dagplejen.

At vognen skal være godkendt betyder, at sikkerheden skal være i orden, bl.a. skal der, i hvert fald her i kommunene, være bremse både foran og bagpå. En combi vogn, hvor selen er en del af vognen er ikke en godkendt sele.

Endvidere er det måske heller ikke så hensigtsmæssigt med en combivogn i dagplejen med mindre barnet sover i lift.

Jeg mener helt sikkert godt, at du kan købe en sikker brugt autostol, så længe det er et god mærke og stolen er godkendt og ikke har været udsat for uheld.

Vi skal have barnevognen med hjem i week enden, de færreste dagplejer har plads til at have 4-5 barnevogne stående hele tiden.

Held og lykke med det hele...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
noahognana

Vi har begge steder vores vogne til at stå der i hverdagene og tager dem med hjem i weekenden - Nana sover nu inde da hun er for stor til sin vogn:) Nana har også en kombi, der købte vi en godkendt barnesele og brugte til så var "den skid slået" - og ved Noah ryger Odderen med derover(eller Nana´s altan som vi købte dengang hun voksede ud af kombi´en - vi gav kun 400 kr for den i dba):)

Er der ikke mulighed for at i kan tage den vogne der bliver brugt hjemme med derover?? Så kan du bare købe en godkendt sele i fx Babysam??

*Lis*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fetisha

Tak for linket, det er jo altid rart at spare penge:-P

Men jeg synes det er lidt svært at htte ud af de foksllige stole:gruble: Jeg synes de hedder næsten det samme allesammen og jeg kan ikke umiddelbart se forskel på dem - andet end prisforskellen:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fetisha
Vi har begge steder vores vogne til at stå der i hverdagene og tager dem med hjem i weekenden - Nana sover nu inde da hun er for stor til sin vogn:) Nana har også en kombi, der købte vi en godkendt barnesele og brugte til så var "den skid slået" - og ved Noah ryger Odderen med derover(eller Nana´s altan som vi købte dengang hun voksede ud af kombi´en - vi gav kun 400 kr for den i dba):)

Er der ikke mulighed for at i kan tage den vogne der bliver brugt hjemme med derover?? Så kan du bare købe en godkendt sele i fx Babysam??

*Lis*

Hvis vi måtte nøjes med at tage den med hjem i weekenden, så kunne det være fedt.

Vores er jo IKKE en barnevogn og kender en som ikke måtte bruge deres egen vogn fordi de var en combi. Og jeg kan måske godt forstå det lidt, når de jo sover udenfor - siderne er ikke særligt høje plus der er huller allevegne i sådan en combi. Men jeg må vente så jeg kan spørge DP - hun har lige startet 3 ugers ferie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
noahognana
Hvis vi måtte nøjes med at tage den med hjem i weekenden, så kunne det være fedt.

Vores er jo IKKE en barnevogn og kender en som ikke måtte bruge deres egen vogn fordi de var en combi. Og jeg kan måske godt forstå det lidt, når de jo sover udenfor - siderne er ikke særligt høje plus der er huller allevegne i sådan en combi. Men jeg må vente så jeg kan spørge DP - hun har lige startet 3 ugers ferie

Nana´s var en kombi og den fik vi lov til at bruge - bare vi købte en godkendt sele:)

*Lis*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...