Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
stjernetosse

De gode links

Recommended Posts

Wild-dog
Ved ikke om der allerede er et link til forretningen, eller kommer det her :) Der er søde og servicemindede og leverer hurtigt!

www.avifauna.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasTBO

Faldt lige over et site, omtalt i en bog jeg netop har læst. Websiden hedder American Temperament Test Society (ATTS) og de beskæftiger sig med præcis det titlen siger; nemlig temperamentstest af hunde. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg synes siden er interessant eller ej :) men nu kunne jeg jo lige dele den med jer andre...

Testen omfatter 10 elementer og tager ca 12 minuttter at udføre. Alle elementer står beskrevet på siden. Der tages individuelle hensyn ved udregning. Testen omfatter (reaktion på):

1. Neutral fremmed

2. Venlig fremmed

3. Skjult støj

4. Skud

5. Paraply

6. Gang på plastikunderlag

7. Gang på trådnet

8. Underlig fremmed (ikke-truende)

9. Underlig fremmed (truende)

10. Underlig fremmed (aggressiv)

Hvert enkelt element scores på en skala fra 1-10 eller 'NR' (ingen respons).

Hunden 'dumper' ved

a) uprovokeret aggression

B) panik uden at komme sig

c) stærk undvigelse

På siden kan man også finde en statistik for hver enkelt race, der angiver dumpe/beståelsesprocent.

Det tager lidt tid at pløje sig igennem, men er egentlig noget overraskende læsning på visse områder, synes jeg, når man sammenligner de enkelte racer (f.eks. at Bearded Collie (en race jeg er helt vild med) klarer sig ekstremt dårligt). Testen siger naturligvis ikke noget om gode hunde eller dårlige hunde, men skulle give et fingerpeg om de mest 'ligevægtige' racer.

www.atts.org - hvis du er blevet nysgerrig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
petway

Jeg vil tillade mig at henlede opmærsomheden på www.petway.dk, en spritny internetbutik, som tåler et besøg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stjernetosse

Jeg har tilføjet to links om klikkertræning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...