Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak.

Recommended Posts

catty24
samme her....:trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skumplast
:kys:

Det er dejligt at vide at man ikke er alene..

Det var også grunden til at jeg startede denne tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda

Jeg tænker tit på hvorfor JEG ikke kan klare de ting som alle andre mennesker gør i ren rutine. Hvorfor KAN jeg ikke det? Jeg har sgu da gjort det før...

Men hvis jeg skal passe mit barn ordentligt så er jeg simpelthen ikke i stand til osse at passe et fuldtidsjob. Bare tanken om hvilken stress jeg ville få er nok til at gøre mig syg.

QUOTE]

Jeg er ved at blive indstillet til flexjob. jeg har været deprisiv i 15 år, jeg har angst, jeg kan ikke klare steder hvor folk står tæt, uventede ting heller ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
funk1up

jeg har fået mange bud på hvad jeg fejlede, men ingen tvivl om angst og depresion samt en micro psykose. Psykosen viser sig ved at min verden kan virke iscenesat, det vil sige at alt hvad folk siger og gør, er styret af nogle der bare vil gøre mig ked af det. Jeg bruger det også når folk ikke er søde ved med mig, så vælger jeg at synke ind i min psykose, så slipper jeg for at blive sure på dem, for de er jo styret af noget og mener ik at være onde ved mig. Her spiller så en personligheds forstyrrelse ind, der gør at jeg ik kan føle vrede, og ved hjælp af psykosen slipper jeg nemt for den følelse. Nu bliver jeg så medicinsk behandlet og det tager de psykotiske træk, men av nu skal jeg se verden i øjnene og mærke at ikke alle folk er lige søde. Får psykolog hjælp til at lære at komme i kontakt med hele mit følelsesregister, så jeg kan lære at sige fra overfor verden og blive vred i situationer hvor det er ok. Angsten kan dog stadig give mig psykotiske oplevelser hvor jeg bliver overvåget af et eller andet. Jeg har aldrig hørt stemmer eller set syner det er forskellen på en psykose og en micro psykose.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fr.Pingo
Ja men det bliver dejligt når man først har været til lægen :) selvom det kræver en del rysteture ;)

Jeg har det godt idag, det er værst om natten.. selvom jeg tager sovepiller kan jeg bare ikke sove.. Ligger bare der og spekulerer og spekulerer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
funk1up

Fr.Pingo et godt råd læg alt på bordet fra start, det er rætti rætti sværdt men det vil hjælpe dig meget. Sender dig lidt solskind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fr.Pingo
Fr.Pingo et godt råd læg alt på bordet fra start, det er rætti rætti sværdt men det vil hjælpe dig meget. Sender dig lidt solskind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
funk1up

ja hos lægen, har du en du kan tage med og støtte dig opad? jeg havde selv min søster med, som fik sagt nogle ting jeg ik selv formåede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fr.Pingo
jeg melder mig her også..

Jeg har haft en spiseforstyrrelse i nu 15 år.. aldrig fået behandling...Og nu hvor jeg er klar til behandling får jeg at vide alle steder at hvis jeg ikke er under 36 kilo kan de ikke hjælpe.. Jeg er nu normalvægtig på 59 og vil ikke under 36 igen.. Har både været på 32 kilo plus vejet 25 mere end nu og lige nu kæmper jeg bare for at holde vægten nogenlunde hvor den er nu og så for at få noget hjælp.. Har to børn og kan se det har påvirket den ældstes spisevaner at jeg spiser som jeg gør.. Men da årsagen til min spiseforstyrrelse ligger 15 år tilbage kan jeg ikke få psykologhjælp til at få det taklet (nogle ret grumme ting jeg ikke lige skriver på de sider her) Bare så frustrerende når jeg nu er klar til at få gjort noget og bare på ingen måde har råd til at betale selv og psykiater er der over to års ventetid på her plus jeg har tidligere været hos flere og de vil have mig på piller. Men jeg ved jo hvad årsagen er og har ikke brug for piller men brug for hjælp til de ting der er sket så jeg kan ligge det bag mig.. Men kan åbenbart ikke lade sig gøre før vi er færdige med at læse og får råd til at betale..Heldigvis har jeg jordens dejligste mand. Han holder ud støtter og hiver op i mig og sparker mig i røven når det bliver for slemt..Tør slet ikke at tænke på hvor jeg havde været idag hvis det ikke var for ham..

Og kender det med at er det ikke et brækket ben eller noget andet synligt tager folk ikke en seriøst og mener man bare skal tage sig sammen.. Har jeg godt nok hørt mange gange.. Hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen og spiser og lader være at kaste op.. Folk fatter ikke at man ikke bare gør det.. Og gider ikke forklare folk det mere og gider slet ikke at fortælle det til nogle..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fr.Pingo
ja hos lægen, har du en du kan tage med og støtte dig opad? jeg havde selv min søster med, som fik sagt nogle ting jeg ik selv formåede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.