Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak.

Recommended Posts

skumplast
Jeg gik engang hos en psykolog der prøvede at banke ind i mit hoved, at folk ikke kiggede mærkeligt på mig når jeg gik på gaden...Hun blev egentlig direkte led og sagde ting som "tror du virkelig du er så interessant at glo på" og "de har da andet at bruge tiden på end at gå og grine af dig"....

ja altså det har hun jo sikkert helt ret i. Men når nu jeg FØLER sådan. At jeg måske inderst inde VED at de ikke glor og griner...det hjælper fandme ikke, for jeg FØLER det, og jeg har lyst til at kravle i et musehul altså!

Folk har så ofte sagt, at man "bare" skal sige det kun foregår i ens tanker...men hvad hjælper det, at jeg siger sådan når jeg alligevel handler efter hvordan jeg føler det i mit fucked-up hoved :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skumplast
Det samme her.. Jeg har altid gået meget i byen, og taget i biografen osv osv. og været meget åben og glad for at møde nye mennesker..

Men sådan er det ikke længere.. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fr.Pingo
Okey :(

Syntes det er flot at dig at du tager kontakt til din læge. Det kan godt være en af de rigtig svære ting. Også bare det at sidde overfor en anden person og indrømme at man har det skidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
jeg melder mig her også..

Jeg har haft en spiseforstyrrelse i nu 15 år.. aldrig fået behandling...Og nu hvor jeg er klar til behandling får jeg at vide alle steder at hvis jeg ikke er under 36 kilo kan de ikke hjælpe.. Jeg er nu normalvægtig på 59 og vil ikke under 36 igen.. Har både været på 32 kilo plus vejet 25 mere end nu og lige nu kæmper jeg bare for at holde vægten nogenlunde hvor den er nu og så for at få noget hjælp.. Har to børn og kan se det har påvirket den ældstes spisevaner at jeg spiser som jeg gør.. Men da årsagen til min spiseforstyrrelse ligger 15 år tilbage kan jeg ikke få psykologhjælp til at få det taklet (nogle ret grumme ting jeg ikke lige skriver på de sider her) Bare så frustrerende når jeg nu er klar til at få gjort noget og bare på ingen måde har råd til at betale selv og psykiater er der over to års ventetid på her plus jeg har tidligere været hos flere og de vil have mig på piller. Men jeg ved jo hvad årsagen er og har ikke brug for piller men brug for hjælp til de ting der er sket så jeg kan ligge det bag mig.. Men kan åbenbart ikke lade sig gøre før vi er færdige med at læse og får råd til at betale..Heldigvis har jeg jordens dejligste mand. Han holder ud støtter og hiver op i mig og sparker mig i røven når det bliver for slemt..Tør slet ikke at tænke på hvor jeg havde været idag hvis det ikke var for ham..

Og kender det med at er det ikke et brækket ben eller noget andet synligt tager folk ikke en seriøst og mener man bare skal tage sig sammen.. Har jeg godt nok hørt mange gange.. Hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen og spiser og lader være at kaste op.. Folk fatter ikke at man ikke bare gør det.. Og gider ikke forklare folk det mere og gider slet ikke at fortælle det til nogle..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Ja, jeg er også meget nervøs for når jeg skal derned... Og da jeg snakkede med ham rystede jeg helt vildt (det gjorde jeg sådan set en time efter!!)

Jeg fortalte det til min kæreste (vi har været sammen ca 2½ år) for lang tid siden, men jeg tror ikke helt han forstod hvor alvorligt jeg tror det er. Men vi snakker meget om det og nu siger han at han er bekymret, så det er lidt for hans skyld jeg gør det.. Jeg har helt sikkert haft brug for han slæbte mig derned, men det har han ikke helt forstået desværre. Men det hjælper alligevel at snakke med ham.

Hvad med dig? Hvordan har du det i dag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skumplast
jeg melder mig her også..

Jeg har haft en spiseforstyrrelse i nu 15 år.. aldrig fået behandling...Og nu hvor jeg er klar til behandling får jeg at vide alle steder at hvis jeg ikke er under 36 kilo kan de ikke hjælpe.. Jeg er nu normalvægtig på 59 og vil ikke under 36 igen.. Har både været på 32 kilo plus vejet 25 mere end nu og lige nu kæmper jeg bare for at holde vægten nogenlunde hvor den er nu og så for at få noget hjælp.. Har to børn og kan se det har påvirket den ældstes spisevaner at jeg spiser som jeg gør.. Men da årsagen til min spiseforstyrrelse ligger 15 år tilbage kan jeg ikke få psykologhjælp til at få det taklet (nogle ret grumme ting jeg ikke lige skriver på de sider her) Bare så frustrerende når jeg nu er klar til at få gjort noget og bare på ingen måde har råd til at betale selv og psykiater er der over to års ventetid på her plus jeg har tidligere været hos flere og de vil have mig på piller. Men jeg ved jo hvad årsagen er og har ikke brug for piller men brug for hjælp til de ting der er sket så jeg kan ligge det bag mig.. Men kan åbenbart ikke lade sig gøre før vi er færdige med at læse og får råd til at betale..Heldigvis har jeg jordens dejligste mand. Han holder ud støtter og hiver op i mig og sparker mig i røven når det bliver for slemt..Tør slet ikke at tænke på hvor jeg havde været idag hvis det ikke var for ham..

Og kender det med at er det ikke et brækket ben eller noget andet synligt tager folk ikke en seriøst og mener man bare skal tage sig sammen.. Har jeg godt nok hørt mange gange.. Hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen og spiser og lader være at kaste op.. Folk fatter ikke at man ikke bare gør det.. Og gider ikke forklare folk det mere og gider slet ikke at fortælle det til nogle..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
- hvilket man bestemt ikke får det bedre af, vel?

Alting plejede at være så let. Og man har jo før kunne en masse. Så er det et endnu større slag i hovedet at man ikke kan en skid mere.

Jeg vil bare have mit liv tilbage! :whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skumplast
Ja men det bliver dejligt når man først har været til lægen :) selvom det kræver en del rysteture ;)

Jeg har det godt idag, det er værst om natten.. selvom jeg tager sovepiller kan jeg bare ikke sove.. Ligger bare der og spekulerer og spekulerer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skumplast
Skjult

samme her....:trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
skumplast
Ja nemlig..

Suk.. Sidder tit og græder og græder imens jeg sider til kæresten at jeg vil have mit liv tilbage, og at jeg vil være "normal" igen.. :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.