Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Tine

Støttetråd... Celleforandringer/keglesnit/Og lign.

Recommended Posts

Biteme06
Så er jeg tilbage. Og gode nyheder var det vel egentlig ikke. Jeg skal have foretaget en biopsi, så jeg får en indkaldelse fra Hvidovre inden længe.

Men han var flink og tog sig tid til at svare på de spørgsmål jeg nu måtte have - og jeg bevarede det kølige overblik.

Så nu er det bare at vente og se hvad den nærmeste fremtid bringer.

åhh nej da ..ønsker dig al held og lykke med det

:ae:

knus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Så er jeg tilbage. Og gode nyheder var det vel egentlig ikke. Jeg skal have foretaget en biopsi, så jeg får en indkaldelse fra Hvidovre inden længe.

Men han var flink og tog sig tid til at svare på de spørgsmål jeg nu måtte have - og jeg bevarede det kølige overblik.

Så nu er det bare at vente og se hvad den nærmeste fremtid bringer.

:ae:

Du fik sikkert også at vide hvorfor de skal lave den biopsi og hvad det indebærer.

Hvordan har du det med tanken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Det er sådan en lidt mærkelig diffus tanke, synes jeg. På den ene side synes jeg hele situationen er skræmmende og gør mig ked af det - på den anden side kan jeg slet ikke forholde mig til at have noget i min krop, der måske kan udvikle sig til noget grumt om tja, måske 20-30 år eller sådan noget. På den tredje side (!) er jeg også virkelig glad for at det her bliver gjort, og at jeg på den måde er i gode hænder.

Så jeg ved egentlig ikke helt hvordan jeg har det med det. Jeg har nok en lille smule ondt af mig selv... :lol: Samtidig med at jeg tænker, "det sker jo for en masse andre og er egenltig ikke noget særligt".

Kan du huske hvad dine tanker gik på inden du skulle have det gjort?

Det er en god indstilling du har til det :gogo: Selvom det hele føles frygteligt og s**** uretfærdigt, skal man tænke på at hellere de finder det mens det er forandringer og ikke kræft. Det prøvede jeg i hvert fald at fortælle mig selv... Det lykkedes ikke altid at finde trøst i det.

Det havde jo bare været meget bedre hvis der slet ikke havde været noget...

Mine tanker inden? Ja udover at jeg følte mig "lille", og at jeg mistede alt der hed kontrol over mig selv og hvad der skulle ske med mig. Var jeg også bange for hvad dette betød for min fremtid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Jeg føler med dig. Det er aldrig sjovt at skulle igennem de undersøgelser og indgreb. Øv :boo:

Jeg har selv været møllen igennem.

Fik sidste vinter konstateret mellemsvære celleforandringer ved en biopsi og måtte igennem keglesnitsoperation i februar :(

I august var jeg så til 6-måneders-tjek og surprise...igen celleforandringer. Denne gang dog "kun" lette, men det betyder at jeg efter 3 mdr. igen skal til undersøgelse - det er så på tirsdag. Jeg er M-E-G-E-T bange for hvad de finder. Håber og beder til, at jeg ikke skal igennem alt det lort igen.

:ae: Jeg er virkeligt ked af at du er ramt igen. Men glad for du skriver i tråden. Du var nemlig en af dem jeg særligt husker fra "de andre omgange" :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Jeg vil så tilslutte mig.

Jeg havde svære celleforandringer for ti år siden (da jeg var 22) og fik lavet et keglesnit. Jeg har været så heldig ikke at have celleforandringer siden.

Desværre synes jeg, at der er så meget andet i vejen dernede, suk.

Det har nu resulteret i, at jeg har fået lavet en celleprøve som jeg skal have svar på på onsdag (ca.)

Jeg er som altid dødnervøs. Jeg kan ikke gøre for det. Jeg HADER sådan noget med celleforandringer og underlivssygdomme.

Så jeg går og ryster...

Held og lykke til alle jer andre som går og venter på svar. :)

FairyWitch

Gider du fortælle lidt om hvordan man lavede et keglesnit for 10 år siden? Ikke at det er så lang tid siden, men det vil da alligevel være interessant om metoden er udviklet... :genert:

Og held og lykke til dig også.

Jeg venter ikke som sådan endnu....

Jeg skal lige have sparket mig selv til at bestille tid igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
ja når man sådan siger ti år virker det umiddelbart som en evighed siden, hehe...

Men altså, celleforandringerne blev fundet da jeg fik en udskrabning pga. en abort :(

Blev så indkaldt til sådan en biopsi hvor de nippede et stykke af livmoderhalsen. Av altså. og ventetiden var heller ikke sjov...nå men nok om det.

Det var så svære celleforandringer og blev indkaldt til keglesnit som foregik på den måde, at jeg blev indlagt om morgenen. Blev kørt på operationsstuen og kom i narkose og voila...keglesnit foretaget mens mor her sov. Blev dog voldsomt syg af narkosen men det er jo en anden historie. Kom hjem samme eftermiddag.

Men sådan foregik det dengang. Gør det ikke det stadig?

mange hilsner

Fairy

Jo i grove træk. Bortset fra at de nu ikke indlægger en, men man er ambulant patient. Og de fleste får det lavet ved lokalbedøvelse....

Nippede? Jeg kan tydeligt huske hvordan de klippede de 4 - 5 prøver ud :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Biteme06
Jo i grove træk. Bortset fra at de nu ikke indlægger en, men man er ambulant patient. Og de fleste får det lavet ved lokalbedøvelse....

Nippede? Jeg kan tydeligt huske hvordan de klippede de 4 - 5 prøver ud :shock:

åhhhh gud lad mine prøver være gode så jeg ikke skal igennem den prøve der hvor de nipper noget ud :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
åhhhh gud lad mine prøver være gode så jeg ikke skal igennem den prøve der hvor de nipper noget ud :shock:

De lokalbedøver dig jo, inden der klippes... (Hvis det ellers er nogen trøst......)

Biopsien laver de kun hvis du har middel til svære forandringer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Ja de "nippede" en luns af og jeg skulle hoste "hårdt" imens. Gjorde jo ondt alligevel....men det lyder meget værre nu?? og hvis jeg skulle have det lavet i lokalbedøvelse ville jeg godt nok besvime...men ok så sover man jo osse .... hmm :gruble:

Kære gud, lad mig ikke have celleforandringer igen :(

Det er vel kun værre fordi de tager flere prøver? Men når de lokalbedøver, skal man jo "bare" slappe af....

Og så klipper hun. Det er (nok) kun fordi jeg er så pivet :genert: at det gjorde ondt alligevel... Det værste er den der klip-lyd....(og så klippede hun 5 gange) :shock: Jeg håber ikke jeg skal igennem det igen. :badr:

Skulle du hoste? :gruble:

Ja det med en nål, er da ikke rar at tænke på. Man skal så ikke kigge på den :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tine
Arrrrgh. Jeg får helt ondt ved tanken!

Jeg skulle hoste ja. I det han nippede lunsen af skulle jeg hoste så "dybt" jeg kunne. Det tog lidt af smerten...faktisk.

Blev du ikke bedøvet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites