Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Angstanfald. Nogen gode råd?

Recommended Posts

catty24

Ville høre om der var nogle herinde, der har nogle gode metoder imod angstanfald?

Er selv plaget af dem, lige for tiden er de rigtige slemme pga. et dødsfald i famillien..

Så til jer, der har angst/angstanfald hvad gør i?

Knus :deer:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Angst kan ofte tolkes som uforløst energi; forsøg at få brændt en masse energi af på én gang, når du kan mærke at anfaldet er under opsejling - løb, skrig, hop, dans; hvad som helst hvor du skal bruge dine kræfter og som får pulsen i vejret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24

Tak for jeres gode råd :)

Jeg får både professionel hjælp med sorgen og angsten og medicin. Men kunne være rart med nogle gode tekniker man kunne bruge :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versace97

Hvis man f.eks sidder i toget/bussen så luk øjnene og læn dit hovede op ad vinduet, tænk på noget godt. Lider selv af panikangst og hver gang jeg kan mærke den er ved at komme- som tit og ofte er i de offentlige transportmidler, gør jeg ovenstående.

Det hjælper for mig, måske det også kunne virke på dig. Det som er så tricky med sådan nogle angstanfald er tit og ofte, at man sidder at bliver angst for angsten. Forstået på den måde, at tænker man for meget over om den kommer, så kommer den! Hvis man på en eller anden måde kan lære sig selv at holde angsten nede når man kan mærke den, vil det være en kæmpe selvhjælp, på den måde er man heller ikke længere så angst for at den opstår, fordi man ved hvordan man skal tackle det! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Scorpio_63

Hvis jeg får dem når jeg er i skole så gemmer jeg mig ude på toilettet. Plejede også at tage hjem hvis jeg kunne mærke at jeg var ved at få det rigtig dårligt, men det kan man jo ikke altid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rikke1211

Jeg lider også af angstanfald.....jeg har meget uro i kroppen og nogle gange tror jeg at jeg får smerter i brystet og vil få en blodprop...og jg er tit svimmel og det er ligesom at jeg har det underligt i hovedet....min læge siger jeg har stress men jeg får nogle piller mod uro...men det trykker i brystet og det er rigtig træls...jeg bruger alt for meget tid på det.... for der sker ikke noget....men det er ligesom at der sker noget ...men kan ikke komme af med den skide angst....tror sku at man fejler noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Versace97
Hvis jeg får dem når jeg er i skole så gemmer jeg mig ude på toilettet. Plejede også at tage hjem hvis jeg kunne mærke at jeg var ved at få det rigtig dårligt, men det kan man jo ikke altid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Nej det kan man nemlig ikke. Det bedste man kan gøre- selvom jeg godt ved det er super hårdt- er at blive i angsten. Hvis man flygter fra den hver gang, finder man aldrig ud af, at der ikke sker noget og at man ikke dør af det!

Af ALLE mennesker ved jeg dog godt, at man ikke ligefrem har lyst til at blive siddende på evt. en café når man kan mærke at man er ved at få et anfald, man vil bare ud!! Men det nytter ikke noget at flygte fra det. Selvom det er forfærdeligt, så bliv i angsten og erfarer, at det ikke er andet end psykiske symptomer - der er aldrig nogen som er døde af det! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lakisha
Skjult

jeg lider selv af panikangst men jeg er blevet meget bedre til at tackle det når jeg føler et anfald er på vej. Jeg begynder at tælle så snart jeg får det dårligt og bliver ved indtil jeg kan mærke det er ved at gå væk. Fik at vide af min læge engang at det også hjalp at tage et skridt frem og et skridt tilbage - at man fokuserer på noget andet end angsten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Versace97
Hvordan er du kommet ud af din angst?

Ja jeg kender også den med at sidde på en cafe eller lign. og få angstanfald. desværre bliver jeg tit så syg af mine angstanfald så jeg er nødt til at gå :(

Hader dem :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.