Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Doktor_Caligari

'Flov' over jeres gøren på debatten?

Recommended Posts

Doktor_Caligari

Jeg sidder lidt og tænker - og ved godt at det er noget jeg ellers bør afholde mig fra, thi det ikke så ofte fører noget godt med sig.

Men kender I at poste indlæg, tråde eller pb'ere, som I efterfølgende 'fortryder'?

Dette være sig fordi jeres indlæg eller tråd førte et væld af reposter med sig og pludselig har debatten taget en helt anden drejning end intenderet. Det samme kan tælle med pb'ere - at man har skrevet hvad man synes i øjeblikket og måske fortryder; enten fordi svar udebliver eller fordi man bare ved at det vil føre en masse 'misforståelser' med sig grundet ens form, da den man henvender sig til jo ikke kender baggrunden for at I siger som I gør (eller kan betone eller lave nødvendig mimik).

Hvad gør I i de situationer - om nogle? Sletter I tråden eller posten? Forklarer I jer ud af situationen? Lader I det ligge og hopper videre?

For jeg selv er det meget med forskel. Hvis det er en debat i K&S accepterer jeg bare at meninger er forskellige og lader det ligge når jeg mener vi ikke når længere.

I andre er det lidt med forskel. Er det min person der har været debatteret, kan jeg godt føle det lidt ærgeligt at jeg i kampens hede (og i humøret finurlighed) fik krænget for meget af mig selv ud. Der kan jeg godt finde på at slette posten hvis den ikke er quoted (hele tråden, hvis det er mig der har oprettet den). Hvis jeg har sidste post i en tråd og der ikke svares i et stykke tid, ønsker jeg ikke at have den 'hængende' ubesvaret og følgeligt sletter jeg den.

I Rableren er jeg nu uden mening om det jeg skriver.

Hvad angår pb'ere er sagen jo straks en anden, for der vil man uværgeligt have sine ord liggende hos modtageren og kommer der ikke svar, kan man gøre sig en del tanker - særligt af dem her: "Hmmm, gjorde jeg noget galt?" og så kan man da godt lidt fortryde det sendte, men man kan ikke rigtig gøre noget ved det.

Er det bare mig der er sær og tænksom om hvordan andre modtager en ude ved skærmene?

Måske jeg kommer til at skulle slette denne tråd også :blush:

D_C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
icelady

Synes da ikke, du skal slette den.

Jeg personligt har flere gange droppet at poste indlæg/tråde.

Tråde, som omhandler mit liv og min fortid.

Tråde, som kunne forklare folk, hvorfor jeg (åbebart) har en til tider meget mærkelig og kynisk indstilling til tingene.

Men har droppet det fordi jeg ganske enkelt ikke gider se folk skrive enten "nåh, hvor synd for dig" eller "fake".

Prøvede også at slette et indlæg, jeg skrev engang, men desværre nåede det at blive qoutet af en del. Så det droppede jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizZ_Modig

Kan godt følge hva du mener :)

Har ikke selv slettet nogle tråde eller indlæg jeg har skrevet, men har da indimellem overvejet om noget jeg har skrevet måske er blevet opfattet anderledes end jeg havde forventet..

F.eks fordi man ikke har fået nogen tilbagemelding eller det man har fået tilbage virker totalt misforstået..

Tror bare jeg plejer at lade det ligge eller forklare mig yderligere hvis svaret/svarene tyder på misforståelser..

Du er ikke sær! Men muligvis tænker du lidt for meget over noget som det måske slet ikke er nødvendigt at spekulere på, da man ofte selv kun ser det negative og det behøver jo ikke forholde sig sådan.. ;)

Kender det godt lidt fra mig selv i visse situationer..

:ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
giraffie

jeg har ofte slettet indlæg, da jeg var bange for at de måske kunne misforstås

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Doktor_Caligari
jeg har ofte indlæg, da jeg var bange for at de måske kunne misforstås

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
E-Coli

Jeg er - seriøst - lidt ligeglad. Vi KAN bare ikke allesammen altid forstå hinanden, hverken hér eller dér. Til gengæld tager jeg ikke en skid personligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kia_Lafemme

HeHe E-Coli du er sku' nød til at tænke sådan,

ellers skulle du jo slette det halve af dine indlæg :slem:

Jeg har nogle få gange rettet en lille smule i mine indlæg, enten pga. stavefejl (for det meste) eller fordi det jeg havde skrevet kunne misforstås, men fortryde et indlæg har jeg aldrig gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DeniseMichelle

Det er sjældent jeg fortryder, jeg når oftest (heldigvis) at fortryde INDEN jeg poster, og så sletter jeg bare. Men jeg er heller ikke så 'personlig' som da jeg begyndte herinde. Det er efterhånden sjældent (hvis overhovedet nogensinde mere) at jeg skriver tråde der er dybt personlige for mig, og som på dén måde kan fortydes. Nu er det mere generelle spørgsmål jeg stiller, og tager de andre til veninder/venner/kæreste® :D ... og af lige præcis dén årsag. Nogen gange kan jeg godt (lidt) have lyst til at oprette en tråd om 'et eller andet' men jeg gør det aldrig alligevel.

Men jeg kan godt en sjælden gang komme til at fortælle en eller anden jeg lige i dét ojebklik er fortrolig med, ét eller andet over pb, men det er heldigvis også sjældent. Min tid herinde har helt klart distanceret mig fra debatten (i forhold til i starten) og det er selvfølgelig OGSÅ fordi jeg har skabt rl relationer herinde - og det havde jeg ikke i starten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Egern76

Det sker at jeg redigerer i mine indlæg, hvis jeg finder stavefejl eller manglende ord, men jeg har endnu aldrig slettet et indlæg. Jeg ikke fortrudt noget jeg har skrevet, men der er nogle få gange, hvor jeg har svaret på en tråd og bagefter godt har kunnet se at det var måske ikke lige var så nuanceret det svar, og at jeg måske lige var en smule for hurtig til at dømme. ;)

Hvis jeg skulle sige at jeg fortryder noget, så er det nok nærmere de gange, hvor jeg er "kommet til" at bruge ironi og det er blevet opfattet på en anden måde end det var ment.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Depsey

Jeg ER bare pinlig, om jeg så er på debatten eller ej... :deer:

Arj, jeg der er nogle indlæg jeg ikke skriver alligevel, fordi jeg ikke lige kan formulere det som jeg ønsker det skal lyde..

Men jeg ville nu aldrig slette et indlæg... Rette et ja, pga af stavefejl, eller fordi jeg manglede noget, det gør jeg da.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...