Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Stin.Mus

Koblingspunkt??

Recommended Posts

Stin.Mus

Hejza

Jeg er ved at tage kørekort og har været ude og køre 4 gange, men jeg har nogle problemer med koblingspunktet, når jeg fx starter i et kryds så slipper jeg koblingen for hurtigt og så går jeg i stå, det er så pinligt... :tie:

Er der nogen der kender et trick..??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xcil

Du skal bare sørge for at lukke op for gassen så du ikke først kører på koblingen, og derefter lader speederen overtage :)

Man lærer ikke at køre bil i en køreskole jo..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stin.Mus

Dvs. jeg kan godt træde på speederen før jeg finder koblingspunktet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DiscomanDk
Dvs. jeg kan godt træde på speederen før jeg finder koblingspunktet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RHKP
Hejza

Jeg er ved at tage kørekort og har været ude og køre 4 gange, men jeg har nogle problemer med koblingspunktet, når jeg fx starter i et kryds så slipper jeg koblingen for hurtigt og så går jeg i stå, det er så pinligt... :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
My-Toyota-is-my-god

Tryk hælen i gulvet, og vip foden opad.. det gør lidt ondt fortil på skinnebenet når du færdig fordi du har spændt så meget der, men det er den nemmeste måde at dosere koblingen.. ved at lade den glide under foden, istedet for at løfte benet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kalikaty

Jeg er også ved at tage kørekort og det nemmeste er altså at løfte foden langsomt fra koblingen indtil du kan høre at motorens omdrejninger skifter - det er tydeligt at høre. Her ligger koblingspunktet - det er her at bilen begynder at køre uden at du rører ved speederen. Skql du sætte igang hvor det går opad, har du foden på bremsen og finder så samtidig koblingspunktet. Når du har fundet det (det kan du høre på motoren) fjerner du foden fra bremsen og slipper koblingen og giver den gas. Det er ikke så svært - det kræver bare øvelse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
simpelfyr
Hej Stine

Det afhænger af om det er en diesel eller benzin bil.

mvh René

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mads-test
Skjult

dillertest

Del dette indlæg

Link til indlæg
S.HAAE
Hejza

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.