Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lemur37

Rygning på offentlige steder

Recommended Posts

browneyedhandsomeman
Ok, du får ret, jeg får fred

Jeg er til grin, du er et overflødighedshorn af viden.

Kan høre på det hele at du har set tallene, så dig kan intet ryste, hverken faktiske tal eller andet.

Vi ville kunne spare ca. halvdelen i tobaksrelaterede sygdomme, resten skal samfundet stadig betale. Og samfundet er stadig du og jeg. :danse:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellum_thomas
Du har ret, bortset fra, at det er lige omvendt. Merudgifterne ved tobaksrygning er ca. 3½ gang så meget som indtægterne fra tobaksafgiften. Og ja, samfundet får gevinsten ved nedgangen i forbruget af tobak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
Og igen, det svarer til vi forbyder dem med brune øjne, fordi vi synes det er sjovt...

Stop nu op og vær lidt realistiske. Vil i virkelig gerne forbyde alverdens ting i lille Danmark?

Eller for min skyld ok, skal gudskelov snart ud af det her forbudshelvede :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellum_thomas
Når du kan sammenligne forbud mod en øjenfarve med forbud mod noget, der gør folk syge og slår dem ihjel, så kan man komme i tvivl om, hvorvidt du til en given tid kan overskue, hvilket land du egentlig befinder dig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Sushi - Jeg forstår dig. Og stakkels dig med den slemme astma :ae:

Nå, men nu til min mening.. Altså, jeg er også modstander af rygning, men hvis folk vil ryge så gør de bare det. Bare det ikke bliver tæt på mig. Hvis nogen f.eks. sidder tæt på mig og ryger, og jeg så får røgen i hovedet, så spørger jeg dem pænt om de er søde at sidde så jeg ikke får røgen i hovedet, og det gør de så uden brok. Noget helt andet er når jeg sidder på en restaurant, eller bare et andet sted hvor man kan få sig noget at spise. Hvis jeg bare så meget som ser noget røg fra en cigaret, så mister jeg virkelig appetiten, da jeg synes at det stinker dobbelt så meget når man spiser..

Et rygeforbud synes jeg ville være en god ide at indføre mange steder, men dog ikke alle. For det er alligevel også synd for rygerne hvis det er sådan at de ikke kan være nogen som helst steder indendørs og nyde en smøg. For der er jo ikke nogen der f.eks. gider stå udenfor i regnvejr pga. et forbud :) ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
Ja gomorgen bettemand økseskaft

Kan komme i tvivl om hvorvidt du har evnen til at begå dig i et samfund hvor der findes ironi, som du tydeligvis ikke fatter en skid af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-tutmut-

Hvis jeg kommer hjem til nogen spøger jeg altid om jeg må ryge eller ej...! Er jeg på bar(fx) og der er et akebære ja så regner jeg da med at jeg må ryge...! Men steder hvor jeg ikk må ryge, kan jeg da bare gå udenfor at ryge, mere svært er det da ikk...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellum_thomas
Det vil aldrig være ikke-rygerne der har tabt i det store spil! stol trygt på det.

Sushi/med brune øjne iøvrigt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-tutmut-
Igen igen!

Og så siger man at rygerne er et truet folkefærd. Den holdning du har er så typisk for rygere.

Hvad bilder du dig ind at forpeste min luft? Og der er ikke g i ordet bageri!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellum_thomas
Jeg indrømmer, at dine udtalelser vil give en vis mening, hvis de allesammen er ironisk mente.

Wow! 2 cirkler i samme sætning.

Tja, selv du har vist fattet, at det forbud, jeg ønsker, snart også kommer her i landet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...