Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lemur37

Rygning på offentlige steder

Recommended Posts

lemur37

Jeg har valgt at oprette denne tråd under sundhed, fordi at det i høj grad er den der er i fare ved rygning.

Selvom at der er rygeforbud flere steder, synes jeg stadig det er et stort problem for os passive rygere.

Det er en privatsag om man vil ryge, men det må være et socialt anliggende hvem man generer med det. Så snart rygere kommer ind i et lokale, kigger de efter om der er askebægre på bordene. Hvis det er tilfældet starter der en kædereaktion af tændte cigaretter, og i løbet af ingen tid må os der ikke tåler røg søge udenfor i frisk luft. Burde det ikke være omvendt, eller hvad synes rygerne er mest rimeligt ??

Undersøgelser viser faktisk at daglig passiv rygning giver næsten lige så stor risiko for lungekræft, som hvis man selv røg.

Prøv bare at lugte til din hud, hår og tøj efter en fest. Det stinker simpelthen så ækelt af gammel tobak.

Jeg mener at vi skal arbejde efter en langt mere hensynsfuld rygermoral. Det er jo for dårligt at man skal være uvenner med rygerne, fordi at man frasiger sig røg i sit eget hjem eller til fester.

Vi er faktisk mange der får røde øjne og vejrtrækningsproblemer af alt jeres røgforurening.

Er det virkelig så svært at gå udenfor og ryge ??

Jeg spørger bare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P.U.K.E

Arbejder på en restaurant, og der er IKKE rygning forbudt. Så jeg går rundt i en røgos 6 timer om dagen. Det er simpelthen så ulækkert. Synes nærmest det er på randen til dt ynkelige at folk ikke kan vente med at ryge til de kommer udenfor, men absolut skal bappe på deres kræftpind så snart de kan se en mulighed for det. YNKELIGT!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hellum_thomas

Endnu en tråd omkring dette emne...

Be rygerne om at tage hensyn, langt de fleste gør det.

I sit eget hus er man herre, endnu ihvertfalde over hvad man vil

Kunne aldrig drømme om at forbyde diverse ting hjemme ved mig.

Hvad folk gør er deres egen sag.

At man så direkte håber nogle får lungekræft, som en herinde indtil videre tilsyneladende gør, der må jeg nok sige, det er topmålet af lavmålthed.

Vi andre håber jo heller ikke du kvæles i et astmaanfald vel?

Men er man så sart at man ikke kan tåle os, så skal man vel dybest set på på landet, sys sgu metroen og andre steder stinker meget værre end tobaksrøg, og er mindst ligeså farlig.

Find nu for guds skyld noget andet at skabe jer over end rygere, det er asså lidt grinagtigt at læse tråd op og tråd ned om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Vi manglede også en "jeg hader rygere" tråd - det er så længe siden sidst.

Og argumenterne er garanteret blevet meget bedre siden sidst - på begge sider.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
......

Be rygerne om at tage hensyn, langt de fleste gør det.

..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Nej, bil-os giver ikke astma.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

I øvrigt, så skal man ikke tage ud af byen - partikelforureningen i Glumsø er værre end på Nørrebro - pga. brændeovne.

Det er der netop publiceret en rapport om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
Hvorfor får ikke-rygere så også børn med astma?

Du hjælper altså ikke jeres sag, ved at blive så sur - tværtimod.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lemur37
Vi manglede også en "jeg hader rygere" tråd - det er så længe siden sidst.

Og argumenterne er garanteret blevet meget bedre siden sidst - på begge sider.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MCG_1979

Før I proklamerer os alle til morderer og hænger os på kors på vej ud af byen til skræk og gru til alle der kunne finde på at gøre noget så skrækkelig som at ryge....så lad være med at slå os alle over samme kam!!

Der er faktisk hensynsfulde rygere, der spørger om man må ryge I folks hjem før mantænder smøgen, og respektere et nej.

Jeg synes også at det er i orden at man ikke ryge på arb, sygehuse, busser, tog, fly og andre stedet hvor folk der synes at det er til gene ikke bare kan gå. Og kan jeg se at det generer nogen at jeg ryger så slukker jeg!!!!.

Og mange rygere slukker deres smøg hvis I stille og roligt spørger om de ikke vil, fordi det generer jer, eller sådan er jeg ihvertfald....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...