Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Mand_Spoerger

Kan hormonspiral give nedsat libido ?

Recommended Posts

Mand_Spoerger

Kan en hormon spiral give nedsat sexlyst ?

Min kæreste har en hormon spiral. på mange måder en ideel og bekvem preventionsform. Der er ikke meget man skal tænke på, og man er "Altid Klar". Hvis altså lysten var til stede. Og det er den faktisk ret sjældent.

Jeg tænker om der er en sammenhæng mellem hormon spiralen og kærestens sexlyst. På alle andre områder har vi det godt. Økonomi, Bolig, Karriere, Venner, Nærhed, ja faktisk alt i vores liv kører faktisk ret godt så det er svært for mig at se hvorfor lysten udebliver.

Jeg har naturligvis talt med min kæreste om problemet. Hun ser også at der er et problem, men hun kan bare ikke finde lysten til sex. Hun nævner også at der IKKE kender årsagen til hendes kraftigt nedsatte lyst.

Jeg føler mig lidt som et sexgalt monster, men samtidig ved jeg også at sex ER vigtigt i et parforhold.

Har nogle af jer derude på debatten oplevet svingninger i sexlysten med Hormon Spiraler?

Normaliserede det sig igen ? eller fik i fjernet spiralen?

Jeg håber på svar

Knus

P...

P.S. Hvor er i rigtig gode til at svine hinnanden til herinde. Det er lidt synd at i spiller så meget energi med at ophidst jer selv og hinnanden med jeres provokationer, og afklapsninger. Det virker nogle gange som i mest bruger debatten til at blive forargede, så i kan retfærdiggøre at i selv kan fyre nogle gevaldige bredsider af anklager og svadaer af.

Jeg er egentlig lidt stødt på manchetterne over jeres manglende tolerance, og jeres lyst til at at deltage i tilsviningen. Well det var alt jeg havde at sige om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egede2

hejsa

om din kæreste har mistet lysten pga spiralen, det skal jeg ikke kunne sige dig.

men jeg ved fra mig selv, (jeg har en homonspiral) at det absolut ikke har taget lysten fra mig.

nok nærmere det modsatte :)

så mon ikke der kan være en anden grund til, at hendes lyst er forsvundet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissIce

Citat fra Mand_Spoerger

P.S. Hvor er i rigtig gode til at svine hinnanden til herinde. Det er lidt synd at i spiller så meget energi med at ophidst jer selv og hinnanden med jeres provokationer, og afklapsninger. Det virker nogle gange som i mest bruger debatten til at blive forargede, så i kan retfærdiggøre at i selv kan fyre nogle gevaldige bredsider af anklager og svadaer af.

Jeg er egentlig lidt stødt på manchetterne over jeres manglende tolerance, og jeres lyst til at at deltage i tilsviningen. Well det var alt jeg havde at sige om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sm82

Hej!!

Jeg har heller ikke selv erfaringer med hormonspiral, kender heller ikke nogen der har. Men jeg har hørt om mange kvinder, der får nedsat lyst af p-piller, og mon ikke det er samme slags hormoner der bruges?? Selv har jeg ingen problemer med lysten pga p-piller, og det er jo generelt forskelligt hvordan hormonerne påvirker os - både mht lyst, vægtforøgelse mv. Så jeg kunne sagtens forestille mig at det var hormonspiralen der spillede lysten et puds - havde hun mere lyst før hun fik spiralen?

Om ikke andet kan du måske med større held spørge inde på www.netdoktor.dk, de ved måske noget om fænomenet?

Lykke til. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissBlue*

Hej og velkommen til P

Jeg har godt nok alrig selv haft hormonspiral, men det var på tale et tidspunkt, da ingen andre præventionsformer rigtig duede til mig..

Jeg spurgte min læge om effekten af hormonet. (Jeg er nemlig mildest talt IKKE tilhænger af hormoner) Han forklarede at det ikke gik ind i kroppen som andre hormoner, men kun virkede på livmoderen...

Når man ser på det på den led, skulle man jo heller ikke tro det kan påvirke sexlysten...

Men hvem ved om min læge har ret? Man skal jo altid have en sund skepsis.

MissBlue *Der selv ville vælge en alm. spiral UDEN hormoner den dag det altså er nødvendigt ;-)*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.