Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

EternalGlimpse

I morgen/ imorgen

Recommended Posts

EternalGlimpse

Jeg kom lige i tanke om, at jeg faktisk ikke har helt styr på, hvornår man bruger "i morgen" og hvornår man bruger "imorgen" :blush:

Så spørgsmålet er, hvornår man bruger hvad? Bruger man overhovedet begge to? Der må jo være regler for det:) Medmindre selvfølgelig at Dansk Sprognævn endnu engang har vedtaget, at noget kan bruges i flæng fordi mange alligevel gør det :gruble:

Eternal

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kitty_pirate

Er der noget der hedder imorgen :forvirret:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hunny.bunny
Er der noget der hedder imorgen :forvirret:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sylajma

imorgen er ikke stavet rigtigt... der er kun i morgen, i aften .....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jmc79

jeg tror der er utroligt mange mennesker, der skriver imorgen (altså i ét ord) uden at tænke over det, men det gør det ikke mindre forkert..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SugarKane
jeg tror der er utroligt mange mennesker, der skriver imorgen (altså i ét ord) uden at tænke over det, men det gør det ikke mindre forkert..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EternalGlimpse

Altså, jeg synes at det ser "sjovt" ud at skrive imorgen, men har altid fået fortalt at man kan.. Gjorde det i folkeskolen og det blev aldrig nævnt aom en fejl af en eneste lærer.. Mærkeligt.. Nu skriver jeg det i sms'er, så sparer man et tegn;)

Eternal

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen

Det er da rimelig skidt at din dansklærer ikke kunne finde ud at stave... :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SugarKane
Det er da rimelig skidt at din dansklærer ikke kunne finde ud at stave... :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EternalGlimpse
(....)

Ingen er perfekte - heller ikke dansklærere.. Men jeg synes dog "imorgen" er åbenlyst forkert... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.