Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Moenbeer

Svejse kursus

Recommended Posts

Moenbeer
:lol: Det lyder nu ikke helt forkert.. omkring MAG'en kan du jo så vælge baggas alt efter hvad du skal svejse i, netop for at begrænse "sprøjt".. :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moenbeer
Nap en Navigator 240 AC/DC :gogo: :fløjt:

Du har jo kassen ikke?? :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BuzzLightbeer

Argon er så hut jeg vidsker mere til rustfri... hvis du har pæne rene plader, så skal du ikke bruge Co2 - men en blandgas - det som bl.a blev kaldt Atal hos AirLiquide.. men hvis der er tale om ældre let rustne plader, så er Co2 den rette gas..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moenbeer
Argon er så hut jeg vidsker mere til rustfri... hvis du har pæne rene plader, så skal du ikke bruge Co2 - men en blandgas - det som bl.a blev kaldt Atal hos AirLiquide.. men hvis der er tale om ældre let rustne plader, så er Co2 den rette gas..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mj79

Ved godt det er en gammel tråd, men vil da lige skrive et par linier også.

Mig, er svejsning med Inaktiv gas, feks Argon, det bruges feks til aluminuim, (self med alutråd)

Mag er så med Aktiv gas, feks co2, eller diverse blandgasser, og bruges til alm jern.

Til tigsvejsning bruges argon, eller lignende inaktive gasser, både til alu, rustfrit og alm jern.

For at tigsvejse alu, skal tigsvejseren kunne svejse med vekselstrøm (AC)

De fleste mindre tig-svejsere, bruger kun jævnstrøm, og kan sålede ikke svejse alu, men er ganske udemærkede til alm jern og rustfrit.

Hvad der er sværest og nemmest er nok forskelligt fra person til person, selv foretrækker jeg tigsvejsning, eller mig svejsning, til alm jern, bruger jeg oftere elektrode, fremfor mag svejsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.