Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

SweetPumpkin

Skat af feriepenge?

Recommended Posts

SweetPumpkin

Skal man betale skat af feriepenge?

Min kæreste har netop fået et brev fra det firma han var ansat i fra feb. 04 til dec. 04. Der står at han har optjent ca. 27.000 kr. i feriepenge og af det trækker de 8% til am plus 42% i skat. Der står at der er intet fradrag i perioden, men ved at han har et par tusinde i fradrag pga. vi har hus samt han har 25 km. til arbejde.

Men ved I om man skal betale fuld skat af sine feriepenge?? Det vil sige han får ca. 14.500 udbetalt når alt er trukket fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF
Skal man betale skat af feriepenge?

Min kæreste har netop fået et brev fra det firma han var ansat i fra feb. 04 til dec. 04. Der står at han har optjent ca. 27.000 kr. i feriepenge og af det trækker de 8% til am plus 42% i skat. Der står at der er intet fradrag i perioden, men ved at han har et par tusinde i fradrag pga. vi har hus samt han har 25 km. til arbejde.

Men ved I om man skal betale fuld skat af sine feriepenge?? Det vil sige han får ca. 14.500 udbetalt når alt er trukket fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetPumpkin
han har jo brugt sit fradrag da han fik udbetalt alm. løn, ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Ja man skal betale skat at sine feriepenge... !!

når man f.eks. modtager sin opgørelse fra feriefonden eller lign. så er de penge dog trukket fra. Og man kan på de fleste lønsedler også se brutto og netto beløb ifht feriepenge.... Bruutbeløbet er ret vigtigt at kende ifht ens årsopgørelse !!

ifht din kærestes opgørelse skal han tydeligvis betale skat af det !!

Jeg tror i får svært ved at hive noget fradrag ind i det, det fradrag skule jo istedet have været brugt på månedlig basis til hans normale løn, og jeg går ud fra at i self har ordnet jeres selvangivelser for året 2004.

Evt ikke brugt fradrag vil blive medregnet i jeres selvangivelse iår, eller næste år, og vil evt blive udbetalt som overskydende skat.

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetPumpkin
Ja man skal betale skat at sine feriepenge... !!

når man f.eks. modtager sin opgørelse fra feriefonden eller lign. så er de penge dog trukket fra. Og man kan på de fleste lønsedler også se brutto og netto beløb ifht feriepenge.... Bruutbeløbet er ret vigtigt at kende ifht ens årsopgørelse !!

ifht din kærestes opgørelse skal han tydeligvis betale skat af det !!

Jeg tror i får svært ved at hive noget fradrag ind i det, det fradrag skule jo istedet have været brugt på månedlig basis til hans normale løn, og jeg går ud fra at i self har ordnet jeres selvangivelser for året 2004.

Evt ikke brugt fradrag vil blive medregnet i jeres selvangivelse iår, eller næste år, og vil evt blive udbetalt som overskydende skat.

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetPumpkin

Dirty Dancing:

Lige et spørgsmål til: Jeg sidder med hans sidste lønseddel, altså den fra dec. 04. og der står jo selvfølgelig hvor meget han har optjent i feriepenge (ca. 27.000kr.) udover det står der ferietillæg: 2.196,50 kr. ved du hvad det indebærer og er det noget der skal udbetales??

På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samosgirl
Dirty Dancing:

Lige et spørgsmål til: Jeg sidder med hans sidste lønseddel, altså den fra dec. 04. og der står jo selvfølgelig hvor meget han har optjent i feriepenge (ca. 27.000kr.) udover det står der ferietillæg: 2.196,50 kr. ved du hvad det indebærer og er det noget der skal udbetales??

På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

det ved jeg så ikke hvad er :) Men samosgirl forslag lyder meget fornuftigt !!

Men det lyder reelt nok med et brutto feriebeløb af 27.000 kr, hvilket der jo så skal betales skat og arbejdsmarkedsbidrag af !! Langt de fleste arbejdsgivere benytter sig derfor af en eller anden form for ferie"kasse" som sørger for at der bliver betalr retsmæssige skat, og den ansatte modtager så en opgøresle af hvilket beløb der er til rådighed, og får det udbetalt alt efter hvor lang ferie man holder osv.

Men ja det kan godt være noget rod med firmaer der kører systemet selv, og som glemmer at indbetale korrekte beløb af det ene og det andet.

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetPumpkin
Er det ikke den 1% tillæg de fleste får i slutningen af maj?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samosgirl
det ved jeg ikke hvad er, men mon ikke feriekonto kan fortælle mig det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.