Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Skjuz_me

Succeshistorierne

Recommended Posts

endola

Hold da op. Det er virkelig en historie der kan give mig lidt håb. -og dog jeg tror snart ikke på, at jeg er en af dem der får lov at opleve et sandt mirakel - som det virkelig vil være, hvis jeg får lov at blive gravid efter 10 IVF forsøg (7æo) og 5 år som UB'er!

Anyway stort tillykke til dig! - og til alle jer andre som er så heldige at det er lykkes!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
borismis282
Hold da op. Det er virkelig en historie der kan give mig lidt håb. -og dog jeg tror snart ikke på, at jeg er en af dem der får lov at opleve et sandt mirakel - som det virkelig vil være, hvis jeg får lov at blive gravid efter 10 IVF forsøg (7æo) og 5 år som UB'er!

Anyway stort tillykke til dig! - og til alle jer andre som er så heldige at det er lykkes!

:whine::whine: :ae: Gud hvor jeg tænker på dig, jeg kan sagtens huske dig herinde fra.. Jeg synes fandeme det er urretfærdigt i skla være så uheldige.. Ved du om Kat er blevet gravid, de havde også deres kamp... :trist:

Knus Boris

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lillesusdk
Så vil jeg osse være med her, og det bliver nok en lang en...

I 95 startede vi aktivt på at prøve at få børn, efter et par år uden succes blev jeg henvist til en gyn/ob der konstaterede at jeg havde en svær PCOS og sansynligvis ikke ville være istand til at få børn ved egne midler, og hun henviste mig til Hvidovre Hospital.

For at gøre en lang historie kort, endte jeg med noget der vist nok ligner 11 IUI forsøg. 1 enkelt IVF hvor det viste sig at skallerne på mine æg var så hårde at sædcellerne ikke selv kunne bryde igennem.

Herefter overgik vi til ICSI og nåede 4 hele og 4 afbrudte samt en håndfuld overstimuleringer, og 3 fryseforsøg. På intet tidspunkt med noget der lignede skyggen af en graviditet.

Helt generelt var jeg ganske umulig at kontrollere, den ene gang reagerede jeg fint på en dosis og præp, næste gang ingenting eller total overstimulering.

Vi holdte 1 års pause for at samle os selv lidt op og fortsatte så privat på Trianglen. Her satte man ind med Zone-drilling, og noget depot hormon jeg ikke engang kan huske hvad hedder, prednisolon og til allersidt prøvede man at dyrke mine æg til blastocyster inden oplægning, altså dyrkede man dem udenfor for at se og følge deres deling.

Med til historien hører nemlig at jeg dannede massere af æg når stimuleringen lykkedes og æg med den bedste score..

Det viste sig at alle mine æg på uforklarlig vis gik til grunde mellem 7-10 dagen. Al udvikling stoppede og de døde bare langsomt hen.

I 2004 stoppede vi med at prøve selv om vi havde et enkelt forsøg tilbage og æg på frys, jeg orkede bare ikke mere..

De næste par år gik jo nok med at gøre sig klar til et liv uden, sådan rent mentalt og i vores tilfælde betød det at vi efter 15 år sammen gik hver for sig.

I dag er jeg rigtig afklaret med ikke at få børn og har et dejligt liv med alle de gode ting om muligheder et liv uden tilbyder.

Har brugt lidt over et år som single og nydt det.

Har oven i købet en ny hygge kæreste der heldigvis aldrig har ønsket børn så det er ikke et problem.

Nåh ja i efterlyste succeshistorier......:

Efter at have kendt min nye kæreste i ganske kort tid, sådan ca 6 måneder og på p-piller de sidste 2 år står jeg nu pludselig, på uforklarlig og helt mirakuløs vis med et lille menneske der langsomt gror inden i mig.

Tal lige om uheld i held eller noget. Det er jo på alle måder ikke hverken tiltænkt eller planlagt, men så ganske forunderligt at alt andet må vige.

Vi skal nu til at opfører os som de voksne vi er, lægge vores liv i helt andre folder, gå fra hyggekærester til forældre osv osv

NLD nu 9+1

hej ven

ja du er sgu et sandt mirakel som du selv siger er din historie lige til ude og hjemme, nej spøj til side er super glad på jeres vegne, og tak for din støtte ved vores forsøg det har været dejlig at have en rigtig god veninde at tale med og som ved hvad det vil sige at være i behandling med de op og ned ture som jo ofte følger med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
endola
:whine::whine: :ae: Gud hvor jeg tænker på dig, jeg kan sagtens huske dig herinde fra.. Jeg synes fandeme det er urretfærdigt i skla være så uheldige.. Ved du om Kat er blevet gravid, de havde også deres kamp... :trist:

Knus Boris

Mange tak. Kan også huske dig :) Jeg synes også det er så uretfærdigt. Forleden dag mødte jeg en mand, mindre begavet, hvis steddatter jeg har passet i vuggestue for ca. 11 år siden. han stopper mig og spørger hvor mange børn jeg har fået. Som om det kommer ham ved, men jeg må jo sige ingen og han ser meget undrende ud og siger han har set mig med barnevogn. Så siger jeg bare at det må være en jeg har lånt, men ved det ikke kan passe. Så fortæller han glad at de skal have et barn mere. de har fået to piger sammen og skal have en dreng nu og så synes han da lige han ville spørge mig efter de 11 år der var gået siden jeg havde ... (steddatteren). Jeg ved så at de to piger de har er udviklingshæmmede og der var også noget med den ældste den gang. Moren er bestemt heller ikke helt normal og faren er så lidt bedre fungerende, men stadig... og de er sådan nogen der bare er overvåget /en evig sag hos kommunen. Hold kæft hvor blev jeg ked af det bagefter. Synes bare ikke det er retfærdigt :trist: men jeg kan jo ikke bruge det til noget.

Ved ikke lige med Kat nej.

Hvordan går det med dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kkaerbro

Vi kom i behandling i juli 2008 efter vi havde forsøgt selv i et halvt år. Jeg måtte ikke gå længere, da jeg har endometriose. Min mand har så nedsat sædkvalitet oven i det hele så vi skulle igennem ICSI behandling på Skejby.

Vi startede op på behandling med hormoner i juli, og jeg fik taget en del æg ud på min fødselsdag d. 11. august og den 15. fik jeg lagt de to æg op, som var gode. Overlægen, som hedder Jakob, ligesom min mand, mindede os lige om, at når man får lagt to æg op, så kan man jo få tvillinger :lol: Allerede om mandagen d. 18. vidste jeg med mig selv, at jeg var gravid. Vi var på Skejby d. 28. og fik taget blodprøve, og da jeg ringede d. 29. blev sygeplejersken helt rundt på gulvet, da jeg havde sagt til hende, at jeg nok ville få taget prøven hos min egen læge, og så ville jeg først kunne få svar ugen efter, men hun fandt mine papirer og så spurgte hun hvordan jeg havde det, og konstaterede at jeg da ikke havde blødt :) fordi jeg var gravid :lun: Hun blev nærmest mere vild og glad end jeg gjorde :D

41+1. og meget passende efter kvalme og opkastninger og vægttab de første 22 uger, kom Silas til verden på mors dag, d. 10. maj 2009.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
endola

Så er mit 11. IVF gennemført og endeligt med et positivt reslutat. Jeg har i alt haft 6 IVF i det offentlige hvor nr.2 endte med en positiv bp, men gik galt igen 1½ uge senere. Siden har jeg været på CFC (tidl. Nordica) og deltaget i 2 Irap forsøg for endometriose og 3 betalings ivf. Denne sidste gang efter 8 oplægninger af 1-2 og 3 æg lykkedes det endelig at få en positiv test igen.

Jeg skulle have taget æg ud d. 22/3 og fik lagt 2 super gode æg d. 24/3. Allerede d. 2/4 (9 dage efter æo) lokkede min mand mig til at teste, da det var der jeg testede positiv sidst (siden har vi ikke gidet teste selv -men af en eller anden grund gad vi denne gang :rulle:) Vi snakkede om at det selvfølgelig kunne være æl-sprøjten, hvis den var positiv, men gættede også på at den nok var ude, da jeg havde drukket enormt meget for at skylle hormoner ud, da jeg var lidt overstimuleret.

Testen var altså positiv og den blev kun hurtigere og tydeligere de næste dage :):love:

BP var også positiv og nu kan jeg så gå lidt over 3 uger og være død nervøs for at det går galt igen inden jeg overhovedet når scanning. Jeg fik ikke mit HCG at vide, da Svend sagde jeg ikke kunne bruge det til noget, men omkring de 300 sagde han. Ved ikke om det var hans gæt... men jeg kan selvfølgelig ikke bruge det til noget.

Men indtil videre er det en kæmpe succes for mig - faktisk et mirakel! Så det skal bare holde så jeg kan få en julebaby eller to! :jule:

Svend siger jeg har 80% for at få en baby og når jeg kunne blive gravid på 9-17% chance, kan jeg vel så også holde på det?? HOPE!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Munkenator

Hvor er det da en fantastisk soltstrålehistorie Endola. Jeg håber godt nok for jer at den bliver siddende, men hvorfor dog ikke det? :)

Det er vilddt at tænke på, at hvis alle havde penge og overskud til at blive ved i meget lang tid, så kunne mange af dem der topper behandlingen sikkkert ende med et barn. Men det er bare så benhårdt.

Rigtig meget held og lykke til dig og din mand!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
endola
Hvor er det da en fantastisk soltstrålehistorie Endola. Jeg håber godt nok for jer at den bliver siddende, men hvorfor dog ikke det? :)

Det er vilddt at tænke på, at hvis alle havde penge og overskud til at blive ved i meget lang tid, så kunne mange af dem der topper behandlingen sikkkert ende med et barn. Men det er bare så benhårdt.

Rigtig meget held og lykke til dig og din mand!

Mange tak :) er bare så nervøs - og de sidste 3 dage har jeg testet bare for at vide den stadig er der. Tosset, men det hjælper mig!

Vi har jo heldigvis ikke skulle bruge så mange penge på det som vi kunne have gjort, men ja det er dyrt og ikke mindst benhårdt! Det er dog alle pengene og det psykiske pres værd, hvis det lykkes. Jeg er glad for vi ikke har givet op!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Munkenator

De første par uger, og derefter måneder er så laaaange, men du er jo vant til ventetid, såden klarer du i strakt arm ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
endola
De første par uger, og derefter måneder er så laaaange, men du er jo vant til ventetid, såden klarer du i strakt arm ;)

Ja jeg prøver :) men tror scanninger vil hjælpe mig lidt til at fatte det. Det er også bare fordi... jeg har jo ikke engang ømme bryster. Det havde jeg helt vildt første gang (den biokemiske i 2. forsøg).... Men det er vel aldrig ens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites