Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Skjuz_me

Succeshistorierne

Recommended Posts

ciamia

Efter at have prøvet at blive gravid i et par år, gik min mand og jeg endelig til lægen. Vi blev straks sendt videre til div. undersøgelser, da jeg på det tidspunkt var 32. Mands sædkvalitet fin, så jeg kom hele møllen igennem. Førs temperaturmålinger som var fine og tegn på at jeg havde ægløsning. Dernæst HSG som viste et eller andet. Så derfor henvist til fertilitetsklinikken på Hillerød. Blev tilbudt insemination, men også en kikkertoperation for at undersøge æggeledere nærmere. Valgte kikkertoperation med det samme, da jeg ikke ville igang med ins. hvis der alligevel var lukket. Operation viste at begge æggeledere var lukkede, og vi blev derfor henvist til Herlev med det samme. Da vi var ret utålmodige, valgte vi privat behandling på Gentofte fertilitetsklinik i Hellerup. Jeg startede hormonbehandlinger i midten af december, responderede som jeg skulle og de tog 8 æg ud. 7 blev befrugtede og 2 sat op. Desværre ingen til fryseren, da jeg faktisk kun havde 1 æg der fik top score. Men, men da jeg skulle tage graviditetstesten var den sgu positiv!!!! Fødte min søn i efteråret 2002 og han er verdens dejligste. Det er da helt utroligt, at fra jeg første gang startede fertilitetsbehandling til jeg var gravid, gik der 4 uger. Det er da en solstrålehistorie. Så fat mod, der er masser af gode historier. Man har bare en tendens til at glemme hvad man har været igennem, når alt bare er gået lige efter bogen, og derfor er man ikke så aktiv på disse barnløshedsdebatter. Nu vil jeg gerne have et barn til, og håber at det kan lade sig gøre igen. Ellers er jeg bare SÅ taknemmelig for at jeg har fået lov til at opleve at blive mor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
himlenkalder

Havnede lige herinde selv om jeg ikke er ufrivillig barnløs MERE!!

Min kæreste og jeg forsøgte i længere tid men vi var ret unge og desuden ville mine menstruationer ikke komme igen efter nogle år på p-piller. Der gik således 2 år inden vi henvendte os til lægen - og var alle de første undersøgelser igennem.

Man kunne ikke finde nogle problemer ved nogen af os - dog mente man at jeg muligvis ikke havde ægløsning hver gang pga. uregelmæssige menstruationer. Efter et stykke tid hvor vi var igennem hormonbehandlinger og insimination 5 gange skulle vi holde 3 mdr. pause inden sidste forsøg inden reagensglas. I den periode gik jeg til zoneterapeut for at se om det kunne virke og jeg desuden havde ryg-problemer. Efter 2 behandlinger sad jeg med en positiv test!!

Nogle gange tror man altså at der er en som tager røven på een!

Min datter er i dag snart 5 år. Desværre gik forholdet til hendes far i vasken men her i efteråret blev jeg gravid med min nye kæreste (faktisk 1. gang vi var sammen) Desværre endte det i en abort (og kæresten røg også) men gravid kan jeg altså godt blive!!

Jeg føler med jer alle herinde - hold fast i hinanden - det er mit bedste råd. Og husk at det som ikke knækker jer, bliver I stærkere af!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Slørhale

Den korte version: (den lange findes på www.123hjemmeside.dk/janina)

Vi kom i behandling i starten af 2000 med hormoner + gør-det-selv. Blev efterfølgende henvist til RH og insemineret 2 gange. Derefter 2 ivf + 2 forsøg med fryseæg. Alle negative.

Vi valgte derefter at tage sidste forsøg på Herlev, der endte i en biokemisk graviditet. Fik et nyt forsøg, som var negativt. Vi blev så bevilget yderligere 2 forsøg, hvor det ALLERSIDSTE sq gav pote i september 2004. Jeg havde termin 22 .juni 2005 - men vandet gik allerede d. 7. april. Jeg blev fløjet over til RH, hvor jeg lå 6 dage, hvor fødslen så spontant gik i gang. Og det gik stærkt - meget stærkt. I løbet af 3-4 timer gik jeg fra ondt i ryggen (men ingen veer ifølge ctg) og til presseveer. Men da han lå i UK skulle det lige pludseligt gå stærkt, og det endte med akut kejsersnit d. 13. april kl. 5 om morgenen. Vi fik en lille søn - 10 uger for tidligt - på 1525 g og 39 cm.

Vi er hjemme på weekend, men ikke helt udskrevet endnu, da han lige skal være bedre til at spise selv. Men han har det godt, og vi er slevfølgelig ovenud lykkelige for, at det endelig lykkedes efter så mange år og så mange forsøg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Den korte version: (den lange findes på www.123hjemmeside.dk/janina)

Vi kom i behandling i starten af 2000 med hormoner + gør-det-selv. Blev efterfølgende henvist til RH og insemineret 2 gange. Derefter 2 ivf + 2 forsøg med fryseæg. Alle negative.

Vi valgte derefter at tage sidste forsøg på Herlev, der endte i en biokemisk graviditet. Fik et nyt forsøg, som var negativt. Vi blev så bevilget yderligere 2 forsøg, hvor det ALLERSIDSTE sq gav pote i september 2004. Jeg havde termin 22 .juni 2005 - men vandet gik allerede d. 7. april. Jeg blev fløjet over til RH, hvor jeg lå 6 dage, hvor fødslen så spontant gik i gang. Og det gik stærkt - meget stærkt. I løbet af 3-4 timer gik jeg fra ondt i ryggen (men ingen veer ifølge ctg) og til presseveer. Men da han lå i UK skulle det lige pludseligt gå stærkt, og det endte med akut kejsersnit d. 13. april kl. 5 om morgenen. Vi fik en lille søn - 10 uger for tidligt - på 1525 g og 39 cm.

Vi er hjemme på weekend, men ikke helt udskrevet endnu, da han lige skal være bedre til at spise selv. Men han har det godt, og vi er slevfølgelig ovenud lykkelige for, at det endelig lykkedes efter så mange år og så mange forsøg.

Tillykke med din søn. Det var godt, at han har det godt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
provinsprinsesse

hej alle fightere ;)

jeg har en kromosomfejl. efter sigende en meget almindelig fejl, men en fejl der har gjort at jeg har aborteret 9 gange. min kæreste og jeg blev eninge om at vi ville starte op med kunstig befrugtning og hele møllen efter et halvt års tids pause fra gravid ræset. (i ved selv hvor hårdt det er )...

så blev vi enige om at give det et sidste forsøg på naturlig vis, og blev gravid med tvillinger!!!! nu er jeg i 10 uge!! desværre ville den ene tvilling ikke mere da vi nåede til 7 uge, så nu håber vi bare at den anden har lyst til at blive der til den skal ud. jeg har termin midt i december 2005.

jeg troede ikke det kunne lade sig gøre, og vi havde faktisk indset at vi var nødt til at få hjælp. nu håber vi bare at det skrider fremad som planlagt, og at jeg ikke aborterer denne gang igen. ( de andre gange har jeg aborteret i 5-8 uge)

hang in there!!! det kan lade sig gøre.... vi har set at miraklernes tid ikke er forbi!!

knus og varme tanker til alle jer der kæmper for ønskebarnet;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skattemus1974

Min mand og jeg prøvede i lidt over et år og besluttede sidste sommer at hvis vi ikke var gravide efer sommeren ville vi henvende til egen læge. Det gjorde vi så i september 04 og jeg fik foretaget en HSG undersøgelse, som viste at begge mine æggeledere er fine og min mens. er altid meget regelmæssigt. Mit progestron niveau er også fin, så mandens sædkvalitet skulle testes. Desværre var testen ikke så god, men ikke rigtigt dårligt. Der var mange sædceller,men desværre var der også en del i blandt som var abnorme og ikke særlig gode til at penetrere. Vi var selvfølgelig kede af det men vi holdt modet oppe, fordi nu fik vi en forklaring på hvorfor vi ikke blev gravide.

Vi blev henvist til Riget i januar og jeg kom på en behandling ved næste menstruation. Vi takkede ja tak til et projekt som kører derinde, hvor kvinden skal bruge Puregon.

Puregon indeholder et naturligt hormon som kvinder producere hver måned til at få æg til at vokse. I dette projekt var det spændende at se hvor mange æg jeg ville modne, man skulle helst modne 2-3 æg, ikke flere fordi man prøver at forhindre for mange trillinge fødsler. Jeg skulle stikke mig selv i ca. 7 dage fra 3. mens. dag hver aften kl. 22 med ca. 75ml. puregon. Det er et projekt som kræver at man har mulighed for at enten at tage fri fra job el gå mit i arbejdstiden, da man skal til skanning ret tit for at se om æggene /follikler har fået den rigtige størrelse. Det er også vigtigt at man ikke producere for mange da lægen så vil stoppe projektet. Jeg producerede to fine æg. Når lægen vurdere at de er store nok skal man stikke med et hormon kl 22 som frigiver ægget og næste dag ca. kl. 11 skulle jeg ind og insimineres. Min mand havde så om morgen kl. 8 afleveret en sædprøve, som så skulle "renses" således at de bedste og stærkeste sædceller skulle prøves.

Jeg fik ført at katet op og så var det bare om at vente og se om der er gevinst. Spændende at se om begge æg blev befrugtet.

Vi fik dog at vide at vi ikke måtte blive skuffet hvis det ikke lykkedes første gang og at vi havde 3 forsøg i dette projekt. Lægen fortalte at ca. 18-20% ville det lykkedes og selvom det ikke er så meget, er oddsene trods højere ved Puregon iforhold til hvis jeg havde valgt pilleform. Til gengæld er Puregon noget dyrere end pillerne, men jeg fik ingen bi virkninger af Puregon, som jeg har hørt at pillerne giver for mange.

Midt af marts 05 gik jeg en uge over tid og fandt ud af at der var gevinst og det var helt fantastisk at se de to røde streger på graviditetstesten. Jeg var til skanning for 3 uger siden og fantastisk at se den lille bebs på skærmen sprælle med benene og armene viftede da sygeplejersken kørte skanning over maven. Hun talte fingre og målte længden og jeg holder terminen. Vi er så taknemmelig for at det lykkedes for os ved første forsøg.

Min termin er midt november og jeg er sat til den dag, jeg mødte min mand. Hvilket også er den dag han et år efter friede til mig på. Så det er jo lidt pudsigt :-)

Vi glæder os meget til at blive en lille familie.

Held og lykke til alle!!!! Knus...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smillasmiles

Vi har begge børn fra tidligere forhold, men jeg har altid haft svæft ved at få ægløsning. Da vi besluttede os for at forsøge at få et barn sammen, gik jeg straks til læge, blev henvist til gynækolog og blev anbefalet at opsøge en fertilitetsklinik...

Det blev til en privat klinik i Århus..

Vi startede med "almindelige" hormonbehandlinger, i august 2002 startende med Perlutex det ikke gav den ønskede menstruation....Jeg fik hormoner alligevel, første gang en gansek almindelig dosis, der slet ikke gav æg. Anden gang fik jeg rigtig mange hormoner, Puregon og lavede alt for mange æg. Tredie gang var der et æg der helt sikekrt ville komme med og to måske´er vi forsøgte selv, men jeg blev ikke gravid. Hormonbehandlingerne tog meget på mig både mht. mit humør og fordi jeg tog meget på i vægt fik meget uren hud osv.

De forslog insemination på fertilitesklinikken og vi tog imod forslaget...Jeg lavede igen et sikkert og to måske´er Jeg tog den den ægløsende sprøjte, blev insemineret og så kom ventetiden. Dagen før jeg skulle på fertilitetklinikken tog jeg selv en test og den var positiv.

Wow!

Vi fik vores datter d. 08-10-03.

Nu er vi igang med at forsøge at få et barn til også via hormoner og insemination.

Jeg regner med at jeg skal insemineres senest lørdag i næste uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LillePer2005

Her min historie. Kort, jeg er jo på arbejde :-)

Jeg fik efter ½ års forsøg konstateret at min sædkvalitet er temmelig ringe, hvorefter vi gik i fertilitetsbehandling. Prøvede et par gange insemination uden held.

Derefter prøvede vi IVF på Dansk Fertilitetsklinik og det var ren katastrofe!! Begge gange blev min kone så overstimuleret at hun kunne have stillet træskoene, så meget svulmede hun op og blev indlagt på Gentofte.

Hun er dog modig og vi fortsatte. Vi skiftede dog til Peter Lundstrøm i Ballerup, som gik helt anderledes til værks. Meget mere grundlig og lidt længere forløb.

Min kone blev gravid i første forsøg og vor søn Rasmus er nu 2 år. Vi fik igen hjælp fra Peter og min kone blev gravid i første forsøg så nu har vi også tvillinger på 2 måneder.

Så nu har vi 3 børn indenfor et par år. Ganske godt gået ikke!

Jeg kan på det varmeste anbefale Peter Lundstrøm og vil på det kraftigste advare mod Dansk Fertilitetsklinik. Efterfølgende har vi også fundet ud af at de nok ikke er de mest seriøse i "branchen"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
minimims

Hej Alle...

Hvor er det dejligt at I vil dele jers succes-historier med os andre.

Jeg er selv en der skal igennem møllen på et tidspunkt, og jeres gode historier, giver mig mere mod på at begynde.

Ved godt at denne tråd er møntet på succes-historier, men synes bare at I skal vide hvor meget det betyder for os, som først lige er gået gang :0)

Mange gange tillykke med jeres ønskebørn, og held og lykke til de fremtidige forældre.

Hilsen Minimims

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vicki.s.k

Hejsa

Vi måtte vente 2½ år før jeg blev gravid. Jeg hr PCO, og blev længe (alt for længe) stimuleret med hormoner, for at se om det kunne løse problemet. Men efter knap 2 år med forskellige former for hormonkure, pauser osv. Blev vi ENDELIG henvist til Brædstrup fertilitetsklinik. Efter ca. 6 mdr var jeg gravid. Det lykkedes ved 3 inseminering. Og nu venter vi langt om på en lille dreng, jeg har termin 15 januar.

Vicki

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites