Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Skjuz_me

Succeshistorierne

Recommended Posts

Winestra

NLD det er dælme også en skøn succes du har dig der *S*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linse76

Jeg vil da også gerne dele min skønne succes :) tænker faktisk dagligt på hvor heldig jeg er. Og husk hvor mange det lykkes for...

Vi startede for snart mange mange år siden med at prøve - intet skete - jeg blev undersøgt og man fandt 2 lukkede æggeledere.

Jeg blev opereret og fik fjernet dem begge. Prøvede et par gange ivf på Riget men pga stress og sommerferielukket så skiftede vi til Trianglen. Her blev jeg gravid i første forsøg. Herefter var jeg igennem en tumult graviditet men resultatet var helt sikkert alle prøvelserne værd :)

post-20458-13940061995495_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Symptomer/sygdomshistorie

Jeg fik i december/januar 2009/2010, konstateret PCOS, en rigtig grim besked at få i en alder af 21/22. Jeg blev undersøgt fordi jeg blev syg af p-pillerne. Jeg gik stille og roligt i gang med metforminbehandling og vægttab, og jeg var jæventlig til scanning, hvor det blev konstateret at min ægudvikling gik i stå ca. halvvejs. Men behandlingen kom aldrig rigtig i gang da min kæreste træk i land i forhold til at være klar. Men i august i år, tog jeg en positiv graviditettest, til meget store chok, for både mig og kæresten.. Det gik så ikke værre eller bedre at vi til NF fik at vide at forsteret havde været død siden 8+4.. Et par uger efter var jeg igen hos gynækologen om onsdagen og , jeg var der igen mandag og der var ikke rigtig sket noget, fik en ny tid fredag for at se om det var gået helt i stå igen.. Og fredag var det så tydligt der var sket noget at selv jeg kunne se det... Jeg fik besked om at jeg senest vil have ÆL senest søndag.. I går testede jeg så positiv.. Tror ikke helt på den endnu..

Hvornår man startede på behandling for det

Første gang i 2009/2010, og så i uge 41.

Hvilken behandling

Metformin

Hvorhenne

Jørgen Rolighed i skive.

Hvor længe man har prøvet (evt. før der var bid)

Vi har haft sex uden prævention ca. 1½år, og aktiv efter arborten, tja et par uger.

Resultat

Termin 13 juli 2012

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Missme

Herhjemme er det også en succes.

Der var overhovedet ikke en eneste sædcelle, ikke engang en lille død en. Så manden fik taget sæd ud kirugisk, og vi fik microinsiminering. Efter to forsøg blev vi gravide...med tvillinger :banan:

Efter et par år, ville vi gerne have en mere. Det tog flere forsøg, tre microinsimineringer og to fryseforsøg, men så var den der, og vi fik pige nr tre.

Så man kan sagtens gå fra barnløs, til at man få år efter har huset fuld af unger :klap:[ATTACH]1086842[/ATTACH]

post-155916-1394006219442_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NCD-76

Sikke en masse dejlige historier I deler, man bliver jo helt rørt :lun:

Vi havde prøvet i ca. 1 år at blive gravide før vi henvendte os til vores læge som startede på udredning af os begge.

Der var intet i vejen med mig hvorimod min mands sædkvalitet er meget lav og ikke dur til hverken insimenering eller IVF, derfor blev løsningen ICSI og vi blev henvist til Hvidovre Hospital.

Hormonerne virkede ikke særlig godt på mig og den ene gang (kort behandling) dannede jeg kun 2 æg der var brugbare - begge æg delte sig desværre ikke som de skulle.

Ved andet forsøg kom jeg i lang behandling - det var min krop noget gladere for, men dannede kun 6 æg der var gode nok til, at blive taget ud. Denne gang gik delingen af æggene bedre og endte ud med 3 gode æg. 1 til oplægning og 2 til fryser :banan:

Det var en lang og sej ægudtagning anden gang og endte med, at jeg besvimede i det sekund de var færdige med udtagningen. Jeg endte med en puls på 39 :8: og måtte have iltslange i næsen. Lidt efter lidt kom jeg til mig selv - lå stadig med benene oppe i bøjlerne :rulle: - de havde jo haft travlt med, at vække mig og gav mig alt muligt for, at få mig til at vågne og få min puls op.

De hjalp mig tøjet på igen da jeg havde det lidt bedre og hjalp mig over på en seng de havde fået kørt ind. Er glad for, at manden var med - han var en god trøst bagefter for det var hårdt. Lå på opvågning i nogle timer og fik fortsat ekstern ilt og saltvandsdrop.

Var super glad da de så ringede og fortalte, at der var 3 rigtig gode æg - 1 til oplægning og 2 til fryser.

Fik ægget lagt op og gik spændt og ventede og ventede og ventede..........Havde mærket noget forskelligt i kroppen - underlige jag jeg ikke havde haft før og besluttede 2 dage før BP, at teste og sørme.... DEN VAR POSITIV :banan:

Testede igen dagen efter - stadig positiv og om morgenen for BP stadig positiv :banan: Hospitalet bekræftede de positive tests med en HCG-måling på 360 :danse:

Så der gik alt i alt 2 år og 3 mdr. før jeg fik en positiv test og en spire der hænger i :love:

Har altid troet at når bare jeg blev gravid, så ville jeg være den mest lykkelige i verden, men i stedet blev jeg nok den mest bekymrede i verden. Jeg turde simpelthen ikke tro på det, og var virkelig bange for at det skulle gå galt så lettelsen var virkelig stor da vi så hjerteblink ved 8+2.

Nu er jeg så småt begyndt, at sige til mig selv, at så længe jeg ikke bløder eller har smerter, så har lille blyp det godt og så skal jeg også bare selv begynde, at tro på det.

Resultat for NF-scanning: 1:3.199 - rigtig godt når man tænker på, at jeg er 35 :)

Jeg har termin den 05. juni 2012 - samme dag som mandens og svigerfars fødselsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikbir

jeg har da også en god historie

vi har fået 2 børn via reagensglas, noah i 2008 og asger i 2011

noah er lavet i skive og asger i århus

jeg har lukket æggeleder, noah krævede 4 forsøg og asger 2 forsøg

billede af baby er asger og det andet er noah:love:

jeg har så et barn mere, det er patrick fra 2000 han er kommet på normalvis, hvad der så er sket med mine æggeleder i mellemtiden er uvis men jeg er jo også blevet ældre

post-56451-13940063468435_thumb.jpg

post-56451-13940063468771_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pluuuut

Jamen så kan jeg da også komme med min succes historie :)

Min mand og jeg mødtes i 2002 - blev gift på vores årsdag året efter i 2003 og bestemte os også der for at ville prøve at få børn - det viste sig desværre ikke at være så nemt, så vi startede i ICSI behandling i begyndelsen af 2005 på Roskilde fertilitetsklinik grundet dårlig sædkvalitet.

Vi var igennem 3 forsøg - i første blev jeg gravid og jublen var stor, desværre aborterede jeg i 7. uge :( og vi skulle på den igen. 2. forsøg endte i afbrudt forsøg, da der ingen æg var til oplægning og 3. forsøg endte i et negativt forsøg - grundet aborten og det afbrudte forsøg ville de stadig give os 2 forsøg mere, men jeg var træt i min krop og havde taget over 20 kilo på grundet hormonerne og hele det psykiske omkring behandlingerne, aborten osv., så vi bestemte os for at holde en pause.

Denne pause endte med at vare fra 2006 til 2010 :lol: vi endte med at flytte til København, nyde livet med masser af koncerter og barbesøg m.m. - det var skønt og befriende og vi snakkede om helt at droppe det med at få børn, fordi livet uden faktisk fungerede fint for os :)

Det ekstra forsøg nagede os dog - ville vi fortryde hvis ikke vi prøvede eller ville vi være ok med det ... det tænkte vi lidt over og bestemte os for at vi ville sgu rigtig gerne have det barn :D, så vi fik overflyttet vores journal til Hvidovre og ville så tage et sidste forsøg der og hvis ikke det lykkedes ville vi overveje donor måske ...

Jeg ringede og meldte os til forsøg i start december 2010 og vi startede 29. december og nåede at få alle recepter på medicin, så vi kunne nå at købe det hele med tilskud inden reglerne omkring betaling ændrede sig d. 1/1-11. Så var vi igang igen og det var helt surrealistisk at være midt i medicin, scanninger osv.

Vi havde egentlig ikke meget tiltro til det forsøg, så vi tog det ret så afslappet og forventede at det ville munde ud i ingenting.

Scanningerne viste dog at jeg lavede fine æg og det så ud til at der var omkring 14 stks. Til ægudtagning var jeg rimelig rolig men hold da op det viste sig at blive en smertefuld affære - jeg har lang livmoderhals + mine æggestokke "ruller" så de er svære at fange med nålen - så jeg blev pumpet med morfin og det tog en evighed - men ud kom 10 fine æg :)

To dage efter fik vi det dejligste opkald - 2 æg havde delt sig - det ene finere end det andet men de ville ligge begge to op, så vi troppede op på Hvidovre kl. 11. Vi kunne følge med på skærmen, da han lagde dem op og vi så de to fineste lysende pletter lige der i min livmoder.

De 14 dage gik MEGET langsomt, som de jo altid gør ;) men jeg havde en god fornemmelse da vi nærmede os BP dagen og jeg tog en graviditetstest to dage før og sørmer om den ikke var positiv :banan: og det blev bekræftet 2 dage efter ved BP og ja, så var der glæde igen ... MEN ... med en abort i bagagen, ja så tør man jo ikke helt tro på det og sørmer om jeg ikke begyndte at bløde i 6. uge - fik ringet til vagtlægen som var sød og sendte mig til scanning på Hvidovre - hun kunne ikke se meget, men noget var der, så vi troede stadig på det.

I 8. uge blev vi indkaldt til scanning på Hvidovre - vi troppede glade op men fik desværre en læge vi aldrig havde mødt som rodede rundt med datoerne og ved scanningen ikke mente at den lille var vokset som det skulle men at der var hjerteblink, så han mente at jeg skulle have taget blodprøver over to dage for at tjekke HCG og så en ny scanning ugen efter.

Ugen efter troppede vi igen op - BP havde vist at der var en stigning i HCG ... ikke voldsomt men den var der - så vi vidste ikke helt hvad ben vi skulle stå på. Vores læge, som var ham, der også havde taget æg ud og lagt dem op, så hjerteblink og sagde at den var lige som den skulle være - men han ville gerne tilbyde os en ekstra scanning ugen efter bare for at vi skulle føle os sikre :) så ugen efter fik vi endelig bekræftet at den lille var lige som den skulle være og at jeg nu var "normalt" gravid og ikke en del af fertilitetsklinikken mere :)

og ja, for at gøre en laaang historie kort :D så fødte jeg ved akut kejsersnit den smukkeste lille Vera her d. 8/11-11 - hun er fuldkommen perfekt, smuk og dejlig og man får bare den vildeste lyst til at indhalere hende, når man kigger på hende :lun: Det er SÅ stort og vildt og næsten ikke til at rumme, at hun endelig er her efter 8 års prøven - men hun er SÅ meget det hele værd :love:

og tilsidst et par billeder af den længe ventede Vera :lun:

og så et rigtig stort held og lykke til alle jer, der kæmper med at få jeres lille mirakel, jeg håber, at det lykkes for jer :kys:

post-15732-1394006378542_thumb.jpg

post-15732-13940063785623_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23

Ajj men altså pluuut :lun:

Hvor var det godt at det lykkedes, for hun er altså en lækkermås <3

Glæder mig til at skrive min historie om 3 mdr´s tid :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pluuuut

Taaak søde du :kys:

glæder mig til at læse din historie og ikke mindst se lille Vega om 3 mdr. :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wonderlust

Glæder mig til at læse din historie:kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites