Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
TrustMeImATerminator

Nægte at betale fartbøde - har nogle prøvet hvad der sker?

Recommended Posts

TrustMeImATerminator

Er netop (igen) blevet kneppet af systemet.

Kort efter at have justeret farten efter et 70 km/t skilt, overser jeg (ja I læser rigtigt) et netop opsat 50 km/t - midlertidigt - skilt, som øjensynligt er sat op pga, at et vejarbejde skal til at begynde.

Landevejens 2 spor er stadig åbne og jeg glider langsomt m/70 km/t forbi en HT bus.

Netop som jeg går fri af bussen får jeg øje på en målevogn i højre side af vejen. Mine øjne glider helt automatisk ned på speedometeret, der viser 70 km/t. I samme split-sekundt som min hjerne fortæller sig selv, at alt er ok, kommer det famøse røde blink fra målevognen.

"SHIT" siger jeg til mig selv. Og vantro vender jeg kareten for at tjekke om det virkeligt kan være rigtigt. Ganske som frygtet står der 2, midlertidige, skilte i hver sin side af vejkanten.

Det groteske var, at ganske få meter efter bliver 70 km/t igen tilladt.

Jeg er nu kriminel - til fare for systemet. Hvordan kan man have mig kørende rundt på gaderne???

Nu venter jeg på brevet fra politimesteren og jeg ER LIGE VED AT EKSPLODERE AF RASERI. :evil:

Derfor spørger jeg om nogle derude i cyber-space har haft så meget is i maven at I har ignoreret giro-kortene fra big-brother længe nok til, at de til sidst har givet op.

For det er netop hvad jeg agter at gøre. Bare ikke så fedt hvis man bliver slæbt i retten, eller afhentet af strisserne.

Mener bare at de jo sikkert giver op efter 4-5 rykker-skrivelser. Det er jo meget normalt når beløbet ikke er større end en plov....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Unhappy_Guy

[quote name='TrustMeImATerminatorDerfor spørger jeg om nogle derude i cyber-space har haft så meget is i maven at I har ignoreret giro-kortene fra big-brother længe nok til, at de til sidst har givet op.

For det er netop hvad jeg agter at gøre. Bare ikke så fedt hvis man bliver slæbt i retten, eller afhentet af strisserne.

Mener bare at de jo sikkert giver op efter 4-5 rykker-skrivelser. Det er jo meget normalt når beløbet ikke er større end en plov....[/quote']

Jeg tror ikke du skal regne med at de giver op, du modtager nu et girokort, hvis du ikke betaler dette vil sagen komme for retten. Hvis du ikke møder op taber du sandsynligvis sagen og bliver dømt til at betale.

Da det er staten som udsteder bøden skylder du derefter penge til det offentlige, og det offentlige har den fordel fremfor private kreditorer at de kan henvende sig til den arbejdsgiver og få det skyldige beløb tilbagehold i din løn.

Sats på at billedet er så dårlig at de opgiver sagen-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38
Er netop (igen) blevet kneppet af systemet.

Kort efter at have justeret farten efter et 70 km/t skilt, overser jeg (ja I læser rigtigt) et netop opsat 50 km/t - midlertidigt - skilt, som øjensynligt er sat op pga, at et vejarbejde skal til at begynde.

Landevejens 2 spor er stadig åbne og jeg glider langsomt m/70 km/t forbi en HT bus.

Netop som jeg går fri af bussen får jeg øje på en målevogn i højre side af vejen. Mine øjne glider helt automatisk ned på speedometeret, der viser 70 km/t. I samme split-sekundt som min hjerne fortæller sig selv, at alt er ok, kommer det famøse røde blink fra målevognen.

"SHIT" siger jeg til mig selv. Og vantro vender jeg kareten for at tjekke om det virkeligt kan være rigtigt. Ganske som frygtet står der 2, midlertidige, skilte i hver sin side af vejkanten.

Det groteske var, at ganske få meter efter bliver 70 km/t igen tilladt.

Jeg er nu kriminel - til fare for systemet. Hvordan kan man have mig kørende rundt på gaderne???

Nu venter jeg på brevet fra politimesteren og jeg ER LIGE VED AT EKSPLODERE AF RASERI. :evil:

Derfor spørger jeg om nogle derude i cyber-space har haft så meget is i maven at I har ignoreret giro-kortene fra big-brother længe nok til, at de til sidst har givet op.

Mener bare at de jo sikkert giver op efter 4-5 rykker-skrivelser. Det er jo meget normalt når beløbet ikke er større end en plov....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har 1 gang fået et foto af min bil.

Først reagerede jeg ikke, så fik jeg en rykker.

Rykkeren reagerede jeg ikke på, så kom der endnu en rykker

Stadig reagerede jeg ikke, så mødte politiet op på min bopæl og smed en seddel i min postkasse.

Så sendte jeg navnet på føreren af bilen uden at oplyse adresse på vedkmmende

Så kom der endnu en rykker, de ville have førerens adresse oplyst. Jeg svarede, jeg ikke kendte vedkommendes adresse, vedkommende er udlandsdansker.

Så fik jeg endnu en seddel fra den lokale landbetjent, at jeg skulle kontakte ham.

Da jeg ringede til ham, var han uforskammet og beskyldte mig for en masse. Han fik oplyst, hvilket land jeg mente vedkommende boede i.

Så fik føreren et brev, hvor han skulle bekræfte, det var ham på fotoet

Det reagerede han ikke på.

Så fik han en rykker.

Det reagerede han heller ikke på.

Så fik han brev om, at der ville møde betjente op på hans adresse for at se om han var personen på billedet, hvis han hverken betalte bøden eller fortalte om det var ham på fotoet

Om der er sket noget siden, aner jeg ikke, men de giver ikke op så let, selv om de skal bruge meget mere på administration end de 500 kr. bøden var på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
My-Toyota-is-my-god

jeg blev taget med 87 inde i byen for 2 mdr. siden, billedet var imidlertid for dårligt, det kan du altid håbe på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
larslundsgaard

Ja, Man må da håbe, at politiet snart får kradset så mange fartbøder ind, at de får råd til bedre kameraer.

Du har kørt for hurtigt - sådan er det.

Æd en rulle tudekiks på vej til posthuset, når girokortet kommer.

Så er den vel ikke længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommerfugl_22
Ja, Man må da håbe, at politiet snart får kradset så mange fartbøder ind, at de får råd til bedre kameraer.

Du har kørt for hurtigt - sådan er det.

Æd en rulle tudekiks på vej til posthuset, når girokortet kommer.

Så er den vel ikke længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst bfd

Der var en englænder der blev taget i en fotofælde. Politiet sendte et billed af ham, han sendte et billed at pengene....Politiet havde humor....De sendte et billed af et sæt håndjern. Manden betalte sin fartbøde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ansjosen1
Der var en englænder der blev taget i en fotofælde. Politiet sendte et billed af ham, han sendte et billed at pengene....Politiet havde humor....De sendte et billed af et sæt håndjern. Manden betalte sin fartbøde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Knikket
jeg blev taget med 87 inde i byen for 2 mdr. siden, billedet var imidlertid for dårligt, det kan du altid håbe på

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...