Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

nicka_20

Kalorieforbrænding ved hhv cykling eller gang

Recommended Posts

nicka_20

Hvad forbrænder mest; cykling eller gang - hvis man taler om samme strækning??

Nicka *Trænings-spasser*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Candygirl

hmm, godt spørgsmål :gruble:

Ville nok mærke det på, hvor meget jeg får varmen af de to ting. Hvis du sveder når du cykler, men ikke når du går, så forbrænder man nok mest på at cykle - men omvendt så er du jo i bevægelse i længere tid når du går. - Jeg tror du forbrænder mest ved at gå, men det er bare mit bud :-P

Men da må da være en siden, hvor de skriver, hvor meget man forbrænder ved forskellige aktiviteter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
beautykat

Rask gang forbrænder flere kalorier pr. km end cykling, da kroppen ved gang skal bruge en masse energi på at bære rundt på sin egen vægt, ved cykling sidder man. Ved gang forbrænder man ca. 75 kcal pr. km og ved cykling kun 15 kcal pr. km.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Candygirl
Rask gang forbrænder flere kalorier pr. km end cykling, da kroppen ved gang skal bruge en masse energi på at bære rundt på sin egen vægt, ved cykling sidder man. Ved gang forbrænder man ca. 75 kcal pr. km og ved cykling kun 15 kcal pr. km.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nicka_20

Tja... :gruble:

Hvis jeg nu går RIGTIG stærkt og dermed sveder - så er jeg vel home free :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Candygirl

Ja, måske - men tror du skal gå rigtigt stærk, eller måske bare med en af de der nymodens stave - stavgang..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CBRN

Til CandyGirl25, så så jeg bare lige at du havde læst... Der stod ikke at man forbrænder 75 kcal/km på cykel, men derimod forbrændte man kun 15 kcal/km på en cykel... De 75 kcal man ville forbrænde ville være hvis man gik..

Man kan jo så finde ud af med sig selv om man hellere vil cykle 5 gange så langt, for at forbrænde så meget som man kunne ved at gå. Men det kommer så an på hvad man bedst kan lide :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Candygirl
Til CandyGirl25, så så jeg bare lige at du havde læst... Der stod ikke at man forbrænder 75 kcal/km på cykel, men derimod forbrændte man kun 15 kcal/km på en cykel... De 75 kcal man ville forbrænde ville være hvis man gik..

Man kan jo så finde ud af med sig selv om man hellere vil cykle 5 gange så langt, for at forbrænde så meget som man kunne ved at gå. Men det kommer så an på hvad man bedst kan lide :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MinMening

Tjek dit kalorieforbrug ved de to motionsformer på www.iform.dk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
solsig

Det afhænger jo også af hvor hurtigt du går osv.

Eks..

Hvis vi regner med en distance på 20 km

Ved cykling 20 km/t, dvs. 1 times træning: 1915 kj

Ved gang 5 km/t, dvs 4 timers træning: 3352 kj

Dvs. ja, hvis du regner med at ville sammenligne på forbrænding på en bestemt strækning, forbrænder du mere ved gang.

Men hvis du så sammenligner med tidsforbruget. Så forbrænder du 1915 kj/time ved cykling, men kun 838 kJ/t ved gang (5 km/t). Det er måske også værd at tage højde for. De færreste gider vel traske rundt i 4 timer, eller evt. 2 timer for at forbrænde ligeså meget som man gør på cykel i én time.

Hvad er egentlig ideen i at sammenligne hvor meget man forbrænder over strækning? Medmindre det er for at se om man forbrænder mere ved at gå en kort strækning hen til købmanden. Som egentlig træning handler det vel mere om at vælge det der forbrænder mest ift. en given tidsperiode.

Mvh

Solsig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...