Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Loulou155

Forskellen på ubetinget/betinget fængsel?

Recommended Posts

Loulou155

Ja, spørgsmålet er enkelt. Håber nogen kan svare? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
josh_homme

betinget fængsel må man godt gå rundt uden for fængslet, men hvis man gør noget igen i samme periode, hvor man har betinget dom over sig, så ryger man ind uanset hvad.

Ubetinget fængsel, så skal man ind i brummen.

det er vist sådan jeg har forstået det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvz74

Her er den korte version.

Ubetinget fængsel er når man kommer ind og spjælde den.

Betinget fængsel er når du ikke skal ind og afsone, men du skal holde dig fra kriminalitet i x antal år (afhængigt af dommen) - hvis du så meget som stjæler en guldkaramel i den periode bliver den betingede straf gjort betinget, og du kommer ind og spjælder den!

Håber det er svar nok - vender evt. tilbage med nogle links.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Loulou155

Tak skal i have.. jeg får altid byttet det om. Min søster sagde en gang at betinget fængsel var betinget af at man ikke lavede lort i den igen? Nå, men hvis nu man får en betinget frakendelse af sit kørekort må man stadig gerne køre bil? Man skal bare ikke lave nogen forseelser mens dommen står på? Men gælder det alt? Jeg mener, hvis nu man bliver nakket for sprutkørsel, betyder det så at man skal holde sig fra sprutkørsel kun eller nakker politiet en hvis man kører for stærkt, uden selv osv.?

Kan i følge mig i det her rod?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peter-DD
Tak skal i have.. jeg får altid byttet det om. Min søster sagde en gang at betinget fængsel var betinget af at man ikke lavede lort i den igen? Nå, men hvis nu man får en betinget frakendelse af sit kørekort må man stadig gerne køre bil? Man skal bare ikke lave nogen forseelser mens dommen står på? Men gælder det alt? Jeg mener, hvis nu man bliver nakket for sprutkørsel, betyder det så at man skal holde sig fra sprutkørsel kun eller nakker politiet en hvis man kører for stærkt, uden selv osv.?

Kan i følge mig i det her rod?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Loulou155

ja, det var fint forståeligt, men hvad hvis man bliver taget for at køre 70 km/t hvor man kun må køre 50 km/t? Mister man så kortet selvom man oprindeligt kørte sprutkørsel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Loulou155

Men vil fartbøden ikke have indflydelse på at man i forvejen har en betinget dom for spirituskørsel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peter-DD
Men vil fartbøden ikke have indflydelse på at man i forvejen har en betinget dom for spirituskørsel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Frakendes kørekortet betinget, skal man også aflægge en kontrollerende køreprøve (både teori og praksis). Består man ikke denne, gøres frakendelsen ubetinget. Ellers kan man beholde sit kørekort og stadig køre. Overtræder man så loven igen (så der ville ske frakendelse), gøres denne ubetinget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.