Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

CaughtFromHell

Kondicykel med pulsmåler: problem!

Recommended Posts

CaughtFromHell

Vi har lige købt en kondicykel med indbygget pulsmåler i håndtaget (Proteus PEC-4255). Jeg prøvede den en times tid , og fik målt min puls helt op til 175. Men når min kæreste bruger den, så vil den knap nok over 100 selvom hun tramper afsted og hendes faktiske puls er omkring 180. Andre der har haft problemer af denne art? Burde kondicykler ikke behandle alle mennesker ens? Problemet er der uanset hvor fast hun holder på håndtaget, og den viser også at den måler pulsen. Den måler bare ikke rigtigt. :forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MinMening

Det lyder underligt... Jeg har ikke så meget forstand på det med at træne efter mit pulstal... Det vigtigste er, at I får brugt kondicyklen og yder det bedste I kan hver gang! Vi har også en kondicykel, og prøver fra gang til gang at stikke hinandens rekorder. Den nyeste rekord er 12,8 km. på 30 min., som jeg snart skal stikke...

Håber I finder ud af det med jeres pulsmåler??? ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CaughtFromHell

Det er mest fordi det var en sjov funktion.. at man kan sidde og se hvor meget ens puls er på. Og så noget med at man udfra ens maksimal puls kan finde den mest optimale træningspuls. Selvom jeg vist mest bare træder så hårdt i pedalerne jeg kan, og ikke tænker så meget på hvad der er optimalt.

12.8 km på 30 min. lyder voldsomt. Jeg klarede "kun" 18.5 km på 60 min igår, og var rimelig død bagefter. Men skriver også ned og prøver at slå rekorder. Det er god motivation. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...