Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

gitku

:-( Halsbrand....

Recommended Posts

gitku

:badr: Lider pt af den vildeste halsbrand / mavesyre.

Det føles unægteligt somom hele halsen er i brand, samtidig med at jeg har følelsen af at maveindholdet hvert spilt sekund kan kommme op......

Vågner af det om natten...HJÆLP.....råd søges

----

Gitku

25+4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
truebeauty

Stakkels Gitku :ae:

Jeg har hørt tvebakker/skorper skulle være gode ellers er der jo sådan noget som Alminox til at ta al syren med...

True uden halsbrand - endnu :engel:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(o)(o)

Undgå: at spise de sidste timer inden du skal i seng, krydret mad, tag et par kiks med i seng.. ellers er der håndkøbt medicin "Antacida" Ellers skal du kontakte din læge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bonniemut

Hej, jeg lider også af en del halsbrand, og min læge anbefaldede nogen der hedder Gaviscon(kan købes i håndkøB) og dem må man godt når man er gravid.

12+6

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bonniemut
Skjult

Hej, jeg lider også en del af halsbrand og har fået anbefalet Gaviscon af min læge disse kan fåes i håndkøbe. De virker for mig, har prøvet næsten alt og de må tages når man er gravid.

12+6

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hygge32

Det føles unægteligt somom hele halsen er i brand, samtidig med at jeg har følelsen af at maveindholdet hvert spilt sekund kan kommme op......

----

Gitku

24+4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
didi82

Jeg har heldigvis ikke været plaget af halsbrand endnu, men min veninde sagde, at hun drak et glas vand og spiste lidt kiks (mariekiks el. lign.) inden hun gik i seng, det tog i hvert fald noget af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mouch

Jeg sover med hovedet hævet, så syren ikke så godt kan løbe tilbage fra maven. Når det er kritisk tyer jeg også til Gaviscon.

Mouch

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
manny4241

----

Gitku

24+4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
manny4241
lider selv utrolig meget under det, gennem flere år nu, mine erfaringer er at stress, kaffe, sukker, sureting er meget med til at fremprovokere halsbrand, men stress er en større faktor end man lige tænker over, prøv næste gang du har halsbrand at tænk på om du har været lidt presset og stresset i den senere tid, men under alle omstændigheder er det sku et helvede, her er så nogle produkter i håndkøb der virker med det samme, da jeg selv overhovedet ik har lyst til at sidde og vente en time på at det virker, til den tid er jeg sku "brændt" op indeni *S* men som sagt de virker med det samme..

1. rød link (på apotektet el. brugsen)

2. balancid novum (apoteket el. brugsen)

3. alminox (apoteket el. brugsen)

4. novazulid (apoteket el. brugsen)

de alle sammen tyggetabletter, da de virker hurtigere

kort fortalt er de syreneutraliserende og er til halsbrand og svien i maven.

balancid er dog den mest skånsomme af dem da den ik indholder aluminiumaminoacetat, er kun vigtigt hvis man tager dem dagligt flere gange.

men forhør dig på apotektet.

håber det virker :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...