Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DeniseMichelle

'Debatkrise'

Recommended Posts

DeniseMichelle

Nu har jeg efterhånden været her i et godt stykke tid, og jeg er også glad for at være her.

Men her i de senere uger har jeg lidt tænkt på, at jeg ikke helt synes, at jeg får så meget ud af at være herinde mere. Det er som om jeg har sagt alt det der er at sige, op til flere gange, og nu synes jeg, endnu mere end tidligere, at tingene begynder at gå i ring herinde.

Det er vel i virkeligheden en meget naturlig følge af, at opholde sig meget sådan et sted. Alt bliver vel lidt trivielt med tiden. Men det irriterer mig, for jeg kunne virkelig godt lide at komme her.

Jeg tror da nok også at jeg skal finde andre måder at formulere mig på (bare så jeg stadig føler at jeg har noget at sige :D ), og det er sikkert også bare en periode.

Men har I også haft følelsen af, at I mere eller mindre gentager jer selv hele tiden? Den har jeg egentlig ikke rigtig haft, sådan all over- agtigt, før nu, men mere bare i enkelte spørgsmål.

Det er da lidt øv synes jeg.

Michelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tovetomat

Jeg har det præcis, som du beskriver det.. Så i øjeblikket er jeg vist "bare" afventende for, hvad jeg får lyst til/finder ud af...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bad_dad

samesame - nogle gange. Andre gange er det bare hyggeligt. Og andre gange igen kan jeg da godt komme op i det høje gear.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Crowahontas

Ja da, kender det godt, så holder jeg mig væk fra skærmen i nogle dage.

Men jo længere man er herinde, jo flere emner kender man og har svaret på flere gange endda, så begynder det jo at blive ensformigt.

For mig virker det at tage nogle dage fri, så kommer nysgerrigheden langsomt tilbage, men det blir aldrig som i starten, hvor ALT var nyt og spændende.

Har dog andre sites, hvor jeg også bruger min tid på, for at udvikle min horisont ;)

Hvad der virker for mig, behøver dog ikke virke for dig, synes at læse, at debatten hænger dig ud af halsen??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DeniseMichelle
Ja da, kender det godt, så holder jeg mig væk fra skærmen i nogle dage.

Men jo længere man er herinde, jo flere emner kender man og har svaret på flere gange endda, så begynder det jo at blive ensformigt.

For mig virker det at tage nogle dage fri, så kommer nysgerrigheden langsomt tilbage, men det blir aldrig som i starten, hvor ALT var nyt og spændende.

Har dog andre sites, hvor jeg også bruger min tid på, for at udvikle min horisont ;)

Hvad der virker for mig, behøver dog ikke virke for dig, synes at læse, at debatten hænger dig ud af halsen??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TheFirstPrincess

Kender det kun alt for godt.. Især her på det sidste!

Ved ikke hvad det er, men det hænger mig ligesom langt ud af halsen at se de samme mennesker skrive de samme ting, og selv gøre præcist det samme... Og jeg har jo ikke engang været her ret længe! :forvirret

Det er også derfor jeg har skåret meget ned i min tid herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Avocados

Sådan har jeg haft det længe. Jeg er heller ikke så meget "på" på debatten mere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nielsen

Jeg har den samme oplevelse til tider, men det bølger lidt frem og tilbage. Nogle gange er der bare ikke nogle emner/tråde, der fanger mig, og så går jeg bare i "læse-ikke-skrive" mode.

Til andre tider får jeg simpelthen nok af debatten, og så har jeg brug for en regulær pause, hvor jeg overhovedet ikke kommer forbi i længere perioder. Årsagerne kan være, hvis jeg bliver irriteret over andre debattører (og argumenterne kører i ring uden at man rykker sig en tøddel) - andre gange er det den virkelige IRL verden der presser sig på, med alle dens gøremål; deadlines der skal nås; besøg der skal foretages; bøger der skal læses; støvsugeren der trænger til at blive luftet osv. osv.

Jeg kan langt fra afvise, at den virkelige menneskelige kontakt med andre mennesker ude IRL som regel er meget mere givende (og nødvendig) for mig, end at sidde herinde og fjolle min tid væk, specielt hvis jeg havner i en debat, der er gold og udsigtsløs.

Det handler vel meget om, hvorfor vi hver især er herinde. Jeg skyder lige et par hypoteser af:

- man vil seriøst gerne diskutere herinde, og lære noget nyt af, hvordan andre mennesker ser på emnerne

- man føler ikke at der bliver lyttet nok til en IRL, og har derfor et stort behov for at komme til udtryk herinde

- man keder sig og skal bare have tiden til at gå (lidt sørgeligt i mine øjne, hvis der ikke er andre gode grunde til at være her)

- man er blevet afhængig af at være herinde (og her kunne jeg godt prøve på at sige noget klogt om syntetisk identitetsdannelse på nettet, men det må jeg hellere lade være med)

- hvis man har haft en aller-helvedes dårlig dag og galden flyder over, så er det sgu da fedt at fyre en masse lort af, tage imod et par drag over nakken, sige undskyld og komme tilbage næste dag igen (med det pæne debat-kostume på)

:afro:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa

eller gør som mig......hold op med at skrive så mange indlæg....

Jeg sidder tit bare og 'lurer'.....læser med og ryster lidt på hovedet, men lader andre om at råde & regere. På en måde er det lige så godt tidsfordriv som hjernedødt tv a la realityshows eller fordums tiders stolte serier som Dollars.

Santa*smutter i øvrigt hen på sofaen foran tv'et nu - her er for kedeligt i dag*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thalia*

Jeg har selv haft lidt den samme opfattelse ind imellem.

Mit indtryk er så bare at en stor del af problemet er de mange nye fora på Jubii debatten.

Indlæg flyttes ud hvor de 'hører til' og det betyder at mange ikke ser dem.

Det er efter min personlige mening ærgeligt, men jeg går ud fra at der er en højere mening med det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...