Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

atacama

Ørnen i søndags...

Recommended Posts

vibekecph
Med ovenstående citat bliver det klart hvilket gammeldags syn på kvinders seksualitet din holdning til prostitution bygger på: Nemlig at sex er noget, som mænd vil have og som kvinder har mulighed for at udbyde - og så vælger de smarte af dem jo så at tage sig betalt...

Atacama

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Muffimus
Nej, her mener jeg, at du tager meget fejl.

Ikke fordi du taler om 'et ulige forhold mellem de involverede parter', som der meget tydeligt er - men fordi du (og andre) ikke rigtigt forstår, at uligheden er på vores side. Og vi kvinder (prostituerede eller ej) vælger næsten allesammen at benytte den. Nogle kvinder på deres måde; jeg og andre på vores måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Jeg ville så meget ønske, at du skrev et eller andet, som jeg kun kan besvare med: "Hvor er jeg dog enig!"

Ikke fordi jeg er konfliktsky (ellers var jeg vel heller ikke her) og ikke, fordi jeg forventer, at du skal mene, som jeg gør (håber blot at du forstår, at sandheden kan være flerspektret).

I denne omgang kan jeg desværre heller ikke skrive "hvor er jeg dog enig".

Jeg synes .. og vist ret mange med mig .. at jeg, hvad seksualitet angår, er meget lidt 'gammeldags'.

I mine øjne er 'gammeldags' at leve sit liv i overenstemmelse med, hvad omverdenen forventer - fordi omverdenen forventer det.

(Selv har du udtrykt 'undren' over, at jeg ikke bare blev i mit ægteskab med en dejlig mand, to vidunderlige børn (som jeg stadig har), en sød familie på begge sider, en stor og varm venskabskreds og en god og velbetalt stilling i et interessant job, som jeg måske vender tilbage til en dag ...) Altsammen noget, mange kvinder ønsker sig og vil synes hører et godt kvindeliv til.

Men jeg er ikke den første og næppe heller den sidste, der vælger, som jeg gjorde/gør. (Læs 'Marie Grubbe' af I.P. Jacobsen. Også H.C. Andersen og Henrik Pontoppidan har skrevet om Marie Grubbe ... og vist forstået, tror jeg).

Jeg lever mit liv, som jeg har det bedst med. 'Omkostningerne' kender jeg. For mig er de først og fremmest selve det, at jeg ikke accepteres (udenfor min egen verden) - selvom jeg ikke overtræder nogen lov - eller skader nogen.

Skal jeg blive i 'din verden', så taler vi vist her om skismaet mellem den radikale (funktionalistiske) feministiske opfattelse af prostitution overfor den feministiske og frihedssøgende forståelse, ikke?

Sex er i mine øjne ikke 'noget mænd vil have' mere, end vi vil (have samme ret til).

Det eneste, der giver den tydelige kønsmæssige skævdeling, der er, tror jeg skyldes det forhold, at vi kvinder fra Arilds tid og meget før er blevet betragtet som mænds 'ejendom'. Resultatet af dette er blevet, at vi lærte at blive mindre 'tilgængelige' end mænd var/er.

Vi har samme lyst, tror jeg, men vi kan spille 'dyre- og kostbare' og derfor ikke 'bare' opnå al den sex, vi ønsker - men også at blive feteret og begæret i en grad, som gennemsnitsmanden ikke altid oplever.

Det mener du jo ikke og heller ikke jeg, så det vil jeg ikke kommentere - i denne sammenhæng.

Hilsen vibekecph

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vibekecph
Det er lige præcis udtalelser som denne, som får mig til at betvivle din store og lange erfaring som prostitueret. Du romantiserer det at være prostitueret, når du påstår at det er den prostituerede som står med det længste strå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vibekecph
Jamen, så forklar mig den eksakte betydning af dette udsagn:

Ikke fordi du taler om 'et ulige forhold mellem de involverede parter', som der meget tydeligt er - men fordi du (og andre) ikke rigtigt forstår, at uligheden er på vores side. Og vi kvinder (prostituerede eller ej) vælger næsten allesammen at benytte den. Nogle kvinder på deres måde; jeg og andre på vores måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Ja, det skriver jeg, fordi jeg mener, det er rigtigt.

Kan vi ikke til at starte med blive enige om, at der er en meget tydelig kønsmæssig skævfordeling, når vi taler om prostitution?

Kan vi ikke også blive enige om, at der må være en årsag til denne skævfordeling? (Alting har en årsag!).

Kan vi ikke blive enige om, at det i langt overvejende grad er mænd, der mere end kvinder vil betale for sexuelle ydelser?

Kan vi ikke blive enige om, at vi kvinder ikke har mindre lyst til sex m.m, end mænd har?

Kan vi ikke blive enige om, at vi kvinder (noget nær alle) kan få vore sexuelle lyster opfyldt (noget nær) hvornår, vi ønsker det?

Kan vi ikke blive enige om, at gennemsnitsmanden (hovedparten af mænd) ikke har samme tilgængelige mulighed?

Og som konklusion på dette: Kan vi så ikke derfor blive enige om, at du og jeg har en fordel i.f.t. mænd - når vi alene taler om seksualitet og udfoldelsesmuligheder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vibekecph
Vi kan godt blive enige om, at der er en årsag til den skæve fordeling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Godt, så er det slået fast. (Puha!)

Eftersom jeg er langt mere interesseret i den causale virkelighed end i en teoretisk forklaring (din) på forskellen, vil jeg godt stille mig tilfreds med denne forklaring.

Jeg hæfter mig blot ved, at du helt udelukker muligheden for, at en biologisk/fysiologisk forskel mellem mand og kvinde kan være forklaringen.

Der er dog visse biologiske og fysiologiske forskelle mellem kønnene (som du sikkert har bemærket!).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Muffimus

Om du stiller dig tvivlende overfor, om jeg er prostitueret, kan nok undre mig lidt men ikke genere mig. Jeg vil hjertens gerne - helst faktisk! - bruge 'al den statistik, der foreligger' som mit debatgrundlag (og så iøvrigt blot bruge min indsigt og mine erfaringer til at stille spørgsmålstegn ved dele af dokumentationen.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vibekecph

I lærte mig at kopiere og virkeligt tusinde tak for det.

Derefter lovede jeg mig selv, at jeg ikke mere vil udstille min udygtighed til at bruge min computer her.

Nu er jeg alligevel i den situation, at jeg i går og igen her i aften, tror jeg har mistet mange timers skriveri.

Førhen var mit problem, at hvis jeg skrev rigtigt lange kommentarer i Jubii under 'quote', så mistede jeg næsten hver gang, det jeg skrev, i det øjeblik jeg enten ville sende eller smugkigge.

Så lærte jeg at kopiere til Word Pad - og skrive der -for at undgå at miste noget. Indtil i går har det også virket helt fint. Men i går mistede jeg alligevel et lidt langt svar til Atacama og nu i aften et virkeligt meget langt svar til Muffimus.

To ting vil jeg derfor spørge jer om. Den ene - og lige nu langt vigtigste ting er: Har jeg nogen mulighed for at finde det, jeg skrev næsten tre timer i Word Pad uden at 'save'?

(Min computer 'frøs helt fast' og jeg er her igen efter at have slukket for strømmen og derefter genstartet den.)

Den anden ting er dette et Jubii-problem? Eller?

Jeg bruger kun! min computer til Netbank, til forespørgsler på Google og til e-mails, som jeg kun åbner, når jeg ved, hvem afsenderen er - og nu igen også på Jubii.

Både i går og her i aften havde jeg Jubii åben i baggrunden.

Men først og fremmest - har jeg nogen chance for at finde det, jeg mistede i går og her i aften? Ved nogen hvordan, hvis det er muligt?

Hilsen vibekecph

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...