Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

atacama

Ørnen i søndags...

Recommended Posts

atacama

Så I Ørnen i søndags?!

Udover at jeg jo sad og faldt lidt i svime over den som sædvanligt ganske bedårende Jens Albinius (:D), så sad jeg også og glædede mig ganske gevaldigt over den måde, som afsnittets tema - prostitution og trafficking - blev dækket på.

Jeg synes det er fedt at se, at DR laver en serie, hvor der bliver givet et andet billede af prostitution end "den lykkelige luder og Richard Gere".

Jeg synes, det var fedt, at kunderne blev gjort synlige som en del af prostitutionen.

Jeg synes det var fedt, at man så hvordan kunderne tit er dumme knægte, som ofte ikke tænker så langt som til, at det er et rigtigt levende menneske med følelser og værdighed, som de køber sig til.

Og jeg synes det var fedt, at retsmedicinerens mand bare var den allermest ynkelige som han krøb frem af sit musehul og ikke ville stå ved sine handlinger.

Folk spørger, hvad jeg dog tror, man kan gøre ved prostitution. Og mit svar er blandt andet, at man kan lave tv-serier som denne, hvor enhver mand som har besøgt en prostitueret burde sidde med en lidt dårlig smag i munden, når han ser den.

Hvad siger I?

Ata *som frygter lidt for sit nu kvantificerede omdømme :-D*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
solipsism
Så I Ørnen i søndags?!

Folk spørger, hvad jeg dog tror, man kan gøre ved prostitution. Og mit svar er blandt andet, at man kan lave tv-serier som denne, hvor enhver mand som har besøgt en prostitueret burde sidde med en lidt dårlig smag i munden, når han ser den.

Hvad siger I?

Ata *som frygter lidt for sit nu kvantificerede omdømme :-D*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Er faktisk ret enig i det du siger, dog din kommentar som jeg har gjort "fed" er jeg ikke helt enig i.

Der er prostitueret som faktisk selv har valgt at være det og kan lide det. Der har været en del programmer om det.

Kan godt være at hovedeparten ikke selv har valgt det, men det burde fremgå at dit indlæg, at det er de mænd der brugte den "slags" prostituerede burde have en dårlig smag i munden, og der er jeg også enig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rayanne

Nu føler jeg mig koblet af, jeg opgav Ørnen for et par uger siden... resumé?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Nu føler jeg mig koblet af, jeg opgav Ørnen for et par uger siden... resumé?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PepsiMagt

Og jeg synes det var fedt, at retsmedicinerens mand bare var den allermest patetiske som han krøb frem af sit musehul og ikke ville stå ved sine handlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Patetisk: Svulmende, melodramatisk, storladen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anne72

Jeg så det og jeg synes osse det var en spændende vinkel og en absolut anderledes vinkel end det man typisk ser på dansk tv.

Og en fin pointe at det var Hallgrim der var nødt til at slås lidt med den svenske og den danske kollega, for at få dem til at tage det alvorligt - for dansk politi har længe udvist noget der ligner ligegyldighed overfor kvindehandel. Min mand og jeg så får et par år siden en politimester sige på åben skærm at det var jo godt nok for de her piger at de kunne komme herop og tjene lidt penge :tie: Jeg har dog indtryk af at de efterhånden har indset at de fleste penge går til bagmændene.

Anne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trillian

Ja, nu ved jeg jo godt at de fleste prostituerede ikke er glade for deres jobs - men det er da ok at de findes.

Der ville være langt flere voldtægter hvis de ikke fandtes.

Og JA - jeg synes også det var et fedt afsnit af Ørnen. Så det lige på computeren for jeg nåede det ikke i søndags :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Ja, nu ved jeg jo godt at de fleste prostituerede ikke er glade for deres jobs - men det er da ok at de findes.

Der ville være langt flere voldtægter hvis de ikke fandtes.

Og JA - jeg synes også det var et fedt afsnit af Ørnen. Så det lige på computeren for jeg nåede det ikke i søndags :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...