dewey

Integrationsydelsen fører til brud på grundloven – Inger Støjberg

Recommended Posts

ThomasSneum
For 2 timer siden, modpol skrev:

Tror du misforstår, kvoteordning hvor de bliver til indvandrere føre til modvilje imod at bidrage til FN's flygtningekonventioner og at hjælpe alle. FN har aldrig fået de midler som bla. mange EU lande havde lovet, og det skete fordi man lokalt synes at man havde brugt rigeligt på flygtninge internt i landende selv.

At hjælpe i lokalområde har kun støtte hvis det betyder minder belastning hjemme, ikke hvis det er oveni det man allerede har og venter fremover at få.

Kvoteordning er kun fint hvis de financierers via FN, og hvis værtslandende indvilliger, og det gør de kun vi det ikke er en yderligere belastning.

Jeg taler ikke for at behandle folk som kvæg eller ikke at overholde menneskerettigheder, men mange af de sociale ydelser og integration/migration er ikke menneskerettigheder men privilegier.

Vi bliver nød til at skelne mellem menneskerettigheder og privilegier, det er ikke en menneskerettighed at få børnepenge, SU, ældrecheck eller mange andre af de ydelser som vi har i Danmark.

Fri og ubegrænset uddannelse er heller ikke en menneskerettighed men et privilegie. Det samme gælder den høje boligstandard vi har i norden.

Jeg støtter fuldt ud en ordning hvor bidrag til FN skal finansierer kvoteflygtninge. 

Jeg taler alene om hvordan man behandler mennesker her i landet. Og så er vi tilbage til mit første indlæg: 

Lyder fint på papiret. 
Men realiteterne er at det ville medfører mange flere problemer. 

Social isolation, stigmatisering osv. - alt sammen noget som vil være med til at fastholde mennesker i kriminelle løbebaner, måske presse dem derud. Give dem et "dem og os" indtryk, hvor de føler staten bekæmper dem. 

Hvad med tandlæge og medicin?

Børn vil ikke kunne deltage i sociale aktiviteter, som koster penge. Fødselsdage, foreningsaktiviteter, fritidsaktiviteter osv. osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind