dewey

Hjælp de trængte i deres hjemland

Recommended Posts

dewey

https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE10922633/hjaelp-de-traengte-i-deres-hjemland/

I JP forleden har hr. Christian Braad Thomsen et længere indlæg om Socialdemokratiets nyligt lancerede børnepolitik. I hans gennemgang nævnes danske børn; men de skiftes dog hurtigt ud med indvandrerbørn og deres familier, specielt muslimske. Disse, inklusive børnene, behandler vi dårligt her i landet, og i øvrigt mener han, at vi som et rigt samfund burde være forpligtet til at tage imod flere børnefamilier. Men det forudsætter vel, at vi begynder med at behandle de børn, som allerede er her i landet, noget bedre. Han har en del forklaringer på, hvorfor det står så dårligt til.

Det skyldes bl.a. vort kyniske menneskesyn, helt generelt, samt mangler i vuggestuer og skoler. En del af de ting, han påpeger, kan man næppe være uenig i; men der kommer ikke rigtigt noget forslag til løsning, ud over at det socialdemokratiske forslag er noget skidt. Som slutargument for sine synspunkter fremdrager hr. Braad Thomsen lignelsen om den barmhjertige samaritaner. Han var som bekendt på rejse i udlandet, formentlig Judæa, og stødte her på en såret person, som ikke var blevet hjulpet af sine landsmænd. Samaritaneren bragte manden hen til et lokalt herberg, betalte for opholdet og rejste så sin vej, formentlig tilbage til Samaria.

Han hjalp således den pågældende i dennes hjemland, og han tog ham ikke med tilbage til sit eget land. Jeg vil tolke denne lignelse som, at vi skal hjælpe de trængte i deres hjemlande og ikke bringe dem hertil.

Den gode Christian Braad Thomsen modsiger sig selv, først skriver han, at vores rige samfund burde være forpligtet til at tage imod flere børnefamiler for kort efter at skrive, at vi skal hjælpe de trængte i deres hjemlande, og ikke bringe dem hertil, mig bekendt har jeg har aldrig hørt om danskere, der bringer indvandrerbørn til Danmark, derudover er jeg godt sur på Braad Thomsen, når han påstår, at vi behandler indvandrerbørn dårligt, det mener jeg så absolut ikke, at Danmark gør.

At der mangler skoler og vuggestuer, det gør der muligvis, men det kan vel heller ikke undre selv Braad Thomsen, at de mangler, ingen ved jo på forhånd, hvor mange indvandrer- og flygtningebørn, der kommer til Danmark.

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Den mest intetsigende artikel i mands minde. 

En mand mener noget, fordi noget ikke fungerer, på grund af noget - og intet konkret, eller nogen løsningsforslag, på det fluffy problem. Og emnet er børn har det skidt i DK. 

??

Hvis jeg skal udrede noget af den suppedasse, så er det da at artiklen i sig selv er modsigende. Man kan naturligvis forbedre forholdene her i DK OG i udlandet.Det ene udelukker ikke det andet.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor indvandrerbørn har det dårligt?

EDIT: 

Ah!.. nu forstår jeg. Det er ikke en journalist/artikel.. det er en pensioneret læges debatindlæg.
Du må sgu være lidt mere konkret Dr. Rask. 🙈

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor indvandrerbørn har det dårligt?

Nok fordi vi danskere, behandler dem dårligt, det påstår jo i det mindste artiklens skribent, og det er jeg ikke enig med ham i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, dewey skrev:

Nok fordi vi danskere, behandler dem dårligt, det påstår jo i det mindste artiklens skribent, og det er jeg ikke enig med ham i.

Svært at debatterer når han ikke er mere konkret.
I udgangspunktet vil jeg også mene han er forkert på den. Kan det være hårdt at være indvandrerbarn i DK. Ja, det kan det da. Specielt hvis man mister sin nationalitetfølelse og hvis man sidder imellem to forskellige kulturer - men altså.. jeg kan ikke se at DK kan/skal stå på mål for de udfordringer. Og der findes jo reelt tilbud om hjælp til de her poder. 

Svært at spå om hvor den gode doktor mener vi fejler? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Ja det er ikke tydeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind