Dandegn

Kontanthjælpen er en dræber !!!!

Recommended Posts

LesterCrest

Jeg har nået en alder hvor mange falder bort. Ikke så meget af kontanthjælp men ved at trække sig tilbage. Jeg tror at den struktur vi har når vi møder på arbejde og derved får dagen planlagt for os i stor udstrækning er med til at holde en igang.

Hvis dagen bliver ustruktureret, så man ikke sætter X timer af til en ting og y timer af en anden ting og Z timer til en tredje ting, så dør ens livsvilje.

Jeg kommer nok aldrig til at trække mig helt tilbage uanset hvor meget skroget knager og det er flere dage en ren pine at bevæge sig rundt på grund af smerter skabt af skader over et langt liv. Men heller at det gør ondt eller at man slet ikke laver noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Lidt fluffy.. 

På den måde vil mange ting være en dræber. 
Stigmatisering.
Mobning
Kærestesorg
Hovedpine
osv. 

Det som i virkeligheden dræber dig, er vil dine evner til at håndterer presset. (Altså ud over alt det andet.. )

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Syge burde ikke være på kontanthjælp, men man burde opfinde en "sygehjælp" hvor man hvis lægen vurderer man er syg kan placeres imens man er syg, hvor man ikke skal tænke på andetend at blive rask.

Så vil vi på kontanthjælp kun have dem tilbage der reelt bare er arbejdsløse, og der burde man så sætte kontanthjælpen endnu længere ned, så kontanthjælpen bliver til det den oprindeligt er tiltænkt, en overlevelseshjælp, mon så ikke nok motivationen til at tage et job nok skulle komme.

Som det er nu hvor kontanthjælp gives til alle, så går det desværre alt for meget ud over de syge, og der er en gruppe der bare, ja undskyld jeg er lidt direkte, ikke gider tage et job, enten fordi man faktisk lever ok på kh, eller ikke mener man skal tage et ufaglært job fordi man nu har en uddannelse der siger noget andet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 5 timer siden, basle72 skrev:

Som det er nu hvor kontanthjælp gives til alle, så går det desværre alt for meget ud over de syge, og der er en gruppe der bare, ja undskyld jeg er lidt direkte, ikke gider tage et job, enten fordi man faktisk lever ok på kh, eller ikke mener man skal tage et ufaglært job fordi man nu har en uddannelse der siger noget andet

Den gruppe er sikkert ikke i fare for at blive dræbt af kontanthjælpen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dandegn

Pudsigt at der tales så meget om dovne kontanthjælp modtagere.

Jeg har aldrig mødt en, jeg kender ej heller nogen som har !!!

Det er jo nok fordi de dovne ikke fortæller det !

Men hvor mange er det lige de er ? Altså de dovne ??

Hvad nu hvis det ikke er mere en 100 til 150 - skal vi så hoppe og og falde ned og sige fred med dem ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
1 time siden, Dandegn skrev:

Pudsigt at der tales så meget om dovne kontanthjælp modtagere.

Jeg har aldrig mødt en, jeg kender ej heller nogen som har !!!

Det er jo nok fordi de dovne ikke fortæller det !

Men hvor mange er det lige de er ? Altså de dovne ??

Hvad nu hvis det ikke er mere en 100 til 150 - skal vi så hoppe og og falde ned og sige fred med dem ?

Godt spørgsmål, hvor meget kan man stramme for de mange, for hvad der gøres af få.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter

Have job til alle og sørge for de bliver i job ved en begrænsning at kontanthjælps perioden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dandegn
On 12/10/2018 at 07:54, fætter højbens fætter skrev:

Have job til alle og sørge for de bliver i job ved en begrænsning at kontanthjælps perioden

Hvorfor den tro på at straf virker motiverende ??

Jeg har et andet forslag til motivation "tillid" Hvad mener fætteren om det forslag ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Lige nu, Dandegn skrev:

Hvorfor den tro på at straf virker motiverende ??

Jeg har et andet forslag til motivation "tillid" Hvad mener fætteren om det forslag ?

'tillid' til hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind