dewey

Bramsens forslag om at udvise asylansøgere uden togbillet er så r

Recommended Posts

dewey

https://www.information.dk/debat/leder/2018/09/bramsens-forslag-udvise-asylansoegere-uden-togbillet-saa-rabiat-df-fundet-paa?lst_mst

Trine Bramsen (S) vil nægte asyl for asylansøgere, der tre gange bliver taget i at køre med offentlig transport uden billet. Men det er næppe de påtrængende problemer, som Trine Bramsen forsøger at afhjælpe. Snarere skal et udspil så rabiat, at ikke engang Martin Henriksen fra DF er kommet på det, profilere hendes parti i den tilstundende valgkamp.

Man skulle tro, at det var løgn, men ifølge Ekstra Bladet er det ganske vist: Retsordføreren for Folketingets største parti, socialdemokraten Trine Bramsen, vil samle et folketingsflertal for, at asylansøgere, der tre gange har snydt og kørt med offentlige transportmidler uden gyldig billet, skal nægtes asyl.

Retsordføreren mener at have opdaget »et kæmpestort hul i loven«, som hun vil lukke med sit udspil.

»Det handler om retfærdighed,« som hun siger til formiddagsavisen.

Javel ja. Hvis en person flygter hele vejen fra borgerkrigen i Syrien over Middelhavet og når frem til Danmark, vil vedkommende i dag kunne regne med at få i hvert fald midlertidig beskyttelsesstatus, netop fordi forholdene i Syrien er så usikre. Men hvis samme person f.eks. kører med metroen fra Kgs. Nytorv i København til Christianshavn uden billet – en strækning på omtrent en kilometer – så »foreslår vi, at hammeren falder tredje gang«, siger Trine Bramsen.

Hvad mener du om Trine Bramsens forslag?

Jeg synes, det er et modbydeligt forslag, og det kommer fra en socialdemokrat, men en trøst er det dog, at forslaget sikkert aldrig vil blive omsat til virkelighed.

Men der er måske noget om det, når der siges, "at blondiner er dumme"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Synes du det er okay hvis de stjæler fra de lokale butikker?
Napper en cykel?
Arbejder sort?
Rejser på ferie i hjemlandet?

Hvis ikke... hvorfor er gartis togrejser så i orden?

Bundlæggende mener jeg at asylansøgere bør udvise den ypperligste respekt for det samfund de ansøger hos. 
Jeg er helt med på at hvis ikke man mødes af samme respekt og værdighed, så kan det for nogle virke som en kamp imod "dem" - man bliver et socialt udkast, et stigmatiseret individ. Nuvel... men det er stadig ingen undskyldning for at bryde samfundets spilleregler. 

Personligt vil jeg mene at man naturligvis skal lade forbrydelser/lovovertrædelser, indgå i en samlet vurdering om asyl/ophold - her må også godt være plads til forståelse for omstændigheder - men skal det have betydning om man overholder loven - ja! 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Lodret uenig med dig Dewey !

At komme og søge om asyl for derefter at skide på landets love og regler er sku det samme som at diskvalificere sig selv som fortjent til humanitært ophold !

Jeg er dødtræt af den evige bagatellisering der udvises overfor lov og ret og det kommer sku bag på mig at du ikke kan se skruen uden ende når man konstant bagatelliserer lovovertrædelser !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Hvis migranter laver kriminalitet (over en vis petitessegrænse) skal de udvises og hjemsendes. Ved grovere ting som vold, voldtægt o.lign. skal det være allerede første gang. Ved andre ting (det kunne være sort arbejde osv) kan det godt være et klippekortsystem inden hjemsendelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Patrioten skrev:

Jeg er dødtræt af den evige bagatellisering der udvises overfor lov og ret og det kommer sku bag på mig at du ikke kan se skruen uden ende når man konstant bagatelliserer lovovertrædelser !

Altså helt ærligt Patrioten - at blive taget i at køre tre gange med offentlig transport uden billet, det ER for mig bagatel overtrædelser uafhængig af om det er en asylansøger eller en etnisk dansker, der begår lovovertrædelsen.

Redigeret af dewey

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 7 minutter siden, dewey skrev:

Altså helt ærligt Patrioten - at blive taget i at køre tre gange med offentlig transport uden billet, det ER for mig bagatel overtrædelser uafhængig af om det er en asylansøger eller en etnisk dansker, der begår lovovertrædelsen.

Som gæst et sted har man vel et særligt ansvar for at opføre sig ordentligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, phantomet skrev:

Som gæst et sted har man vel et særligt ansvar for at opføre sig ordentligt?

Selvfølgelig uden enhver tvivl, men at dramatisere, at en asylsøgende ikke skal have asyl med den begrundelse Bramsen kommer med, er for mig latterlig, det sammenligner jeg med at skyde gråspurve med kanoner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

Jeg har som sådan ikke noget imod forslaget, dog så jeg hellere man udviste både asylansøgere og indvandrere der laver kriminalitet af lidt mere alvorlig grad. F.eks mord, voldtægt, røverier, tyverier, bilafbrændinger, hærværk og vold. Start med at sende dem ud af Danmark, og når så de først er væk, så kan vi begynde at kigge på togbøder. 

Redigeret af Ubeskriveligt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Jeg har som sådan ikke noget imod forslaget, dog så jeg hellere man udviste både asylansøgere og indvandrere der laver kriminalitet af lidt mere alvorlig grad. F.eks mord, voldtægt, røverier, tyverier, bilafbrændinger, hærværk og vold. Start med at sende dem ud af Danmark, og når så de først er væk, så kan vi begynde at kigge på togbøder. 

:gogo::gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Ubeskriveligt skrev:

Problemet er at en udvisning, ikke er nok, de kommer tilbage, og hvad så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind