badman

Værnepligt

Recommended Posts

badman

Hey allesammen
Er der nogle herinde med erfaringer fra værnepligten? Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad får lov at beholde når man er færdig derinde. De snakker nemlig om at man ikke engang får lov at beholde baretten mere. Derfor ville jeg spørge om der var nogle der har nogle tricks til hvordan kan få noget af udstyret med hjem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 1 time siden, badman skrev:

Hey allesammen
Er der nogle herinde med erfaringer fra værnepligten? Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad får lov at beholde når man er færdig derinde. De snakker nemlig om at man ikke engang får lov at beholde baretten mere. Derfor ville jeg spørge om der var nogle der har nogle tricks til hvordan kan få noget af udstyret med hjem?

Hej Badman.

Det er statens ejendom det hele så du må nøjes med minderne og de venskaber du forhåbentlig har opnået 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

I og med at der er tal på de stumper der er udleveret til dig vil du få en regning på det som bliver "væk"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, Justie skrev:

I og med at der er tal på de stumper der er udleveret til dig vil du få en regning på det som bliver "væk"

Dette er også min opfattelse.

Jeg ved så ikke hvad det kostede den gut, der engang lod mig beholde en kampskjorte og et tørklæde.:fløjt:

Kampskjorten "boede" jeg i til den var slidt op, men tørklædet har jeg endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 time siden, Entrelac skrev:

Kampskjorten "boede" jeg i til den var slidt op

De er også yderst praktiske 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Som der er andre der har skrevet du må beholde minderne men ikke tøjet, du kan jo miste det og så skal du erstatte det alså betale for det.

Før i tiden var der noget der hed noget med overskudslager, det ville være bedre på den måde og så har du en ren samvittighed.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Når du er færdig melder du dig ind i hjemmeværnet, så får du komplet uniform med hjem 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

En af mine venner var inde og aftjene værnepligt for 12-14 år siden. Han var spejder så han fik også udleveret pistol. Da han var inde var der så lidt styr på det at han kunne være sluppet afsted med at beholde pistolen. Det er egentlig lidt rystende, men der er muligvis rettet lidt op på det.

Derudover så vil jeg da mene at hvis du gerne vil beholde baretten (eller andre genstande) så gør det og betal de kroner du evt må skulle give for det. Det er da et sjovt minde fra en forhåbentlig god tid.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 7 timer siden, dna skrev:

En af mine venner var inde og aftjene værnepligt for 12-14 år siden. Han var spejder så han fik også udleveret pistol. Da han var inde var der så lidt styr på det at han kunne være sluppet afsted med at beholde pistolen. Det er egentlig lidt rystende, men der er muligvis rettet lidt op på det.

Derudover så vil jeg da mene at hvis du gerne vil beholde baretten (eller andre genstande) så gør det og betal de kroner du evt må skulle give for det. Det er da et sjovt minde fra en forhåbentlig god tid.

Kunne han beholde alle dele af den så den var funktionsdygtig? 😬

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 timer siden, phantomet skrev:

Kunne han beholde alle dele af den så den var funktionsdygtig? 😬

Ja, han kunne i bund og grund bare have ladet været med at aflevere den. Der var så dårlig styr på hvem der havde fået udleveret pistoler at nogle af dem i hvert fald kunne have dem, blandt andet min ven. Forhåbentlig har de fået bedre styr på det nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind