Seeckt

Hvor mange biler købes uden lån

Recommended Posts

Seeckt

Hvor mange nye/nyere biler i % tror i bliver købt uden nogen form for finansiering? Hvor mange mennesker har reelt råd til fine nye biler kontant når en alm Ford eller Skoda koster 1/3 parcelhus?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Et køb starter oftest med et lån, så kan man være heldig at efter 3/5/7 år , at denne er nedskrevet mindre end lånet som blev afsluttet, og når du er henne i 3. køb af bil, så kan du næsten købe den uden lån og hvis du altså ikke opgraderer til meget dyrere model, eller anden højere prisklasse.

Så vi har alle råd på et tidspunkt, vi skal bare købe med fornuft, så behøver man ikke låne hver gang eller man kan nøjes med et mindre beløb som hurtigt er væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Mit bud er 50/50. Jeg lånte til mine første 2 biler. Jeg har ikke  lånt til min nuværende og har råd til at betale når den skal udskiftes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Er det ikke det samme med køb af hus, som 20 årig kan det være svært og dyrt, og sjældent at købe hus til 2mil, så bliver man 30 årig og får det første hus, er man heldig så ryger prisen op og man vinder på et salg og kan købe et nyt og dyrere hus uden reelt at have penge op af lommen. og så er man pludselig rigere 10 år senere, og måsker sælger igen, og har afbetalt mere på sit hus, så er man bedre forberedt på næste huskøb.

MODSAT, dem som lejer, de er aldrig bedre forberedt på at købe næste hus, de er aldrig rigere på leje, og de vil aldrig spare det op i deres ejendom som ellers for mange er en fast udgift og de lægger måske en mindre formue på lejligheden de lejer, som efter 10-15 kunne være blevet en lille fed formue for dem ;(  (Det mener jeg)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Som en anden er inde på tror jeg det er omkring halvdelen som bliver købt uden billån.

Det betyder dog ikke at folk nødvendigtvis har pengene på kontoen, men at bilen bliver købt ud fra friværdien i boligen, hvor man feks har et prioritetslån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Har en gang prøvet at gå ind til en bilforhandler 15 min før lukketid, og spørge hvilke nye biler de havde til omgående levering, og det viste han os så, pegede på den ene og sagde den tager vi, og så spurgte han til finansiering, og der var svaret " tager du dankort".

Vi havde betalt og var ude af butikken igen inden lukketid, næste dag til middag hentede vi bilen.

Ud fra sælgerens ansigtsudtryk og reaktion at dømme var det ikke hver dag de oplevede det, men det var skide sjovt.

Alene hans ansigtsudtryk da vi sagde nej tak til en prøvetur, er sikker på kan troede vi tog pis på ham 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
For 4 timer siden, basle72 skrev:

Har en gang prøvet at gå ind til en bilforhandler 15 min før lukketid, og spørge hvilke nye biler de havde til omgående levering, og det viste han os så, pegede på den ene og sagde den tager vi, og så spurgte han til finansiering, og der var svaret " tager du dankort".

Vi havde betalt og var ude af butikken igen inden lukketid, næste dag til middag hentede vi bilen.

Ud fra sælgerens ansigtsudtryk og reaktion at dømme var det ikke hver dag de oplevede det, men det var skide sjovt.

Alene hans ansigtsudtryk da vi sagde nej tak til en prøvetur, er sikker på kan troede vi tog pis på ham 🙂

Det er for mig at se også det mest vilde.

Kendte i modellen godt i forvejen? eller hvordan turde i bare at købe den uden at finde ud af om det reelt var jer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 13 timer siden, artem666 skrev:

Det er for mig at se også det mest vilde.

Kendte i modellen godt i forvejen? eller hvordan turde i bare at købe den uden at finde ud af om det reelt var jer?

Vi havde prøvet modellen ved en anden forhandler inden, han kunne bare ikke levere med det samme, og vi skulle bruge den her og nu. Det er lige før det at se sælgerens reaktion var alle pengene værd 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 12/9/2018 at 10:10, Seeckt skrev:

Hvor mange nye/nyere biler i % tror i bliver købt uden nogen form for finansiering? Hvor mange mennesker har reelt råd til fine nye biler kontant når en alm Ford eller Skoda koster 1/3 parcelhus?

Når det er nye biler vil jeg tro det er langt størstedelen, der bliver købt med en eller anden form for finansiering eller lån.

Personligt har jeg aldrig købt finansierede biler og kommer sikkert heller aldrig til det. Det skal så også lige siges at jeg sidste år købte min hidtil dyreste bil (faktisk dyrere end de to tidligere jeg har ejet tilsammen) og den kostede 25.000 kr.

For mig er en bil først og fremmest et transportmiddel og jeg har ikke lyst til at betale 150-200.000 kr for en ny bil som jeg så samtidig vil være nervøs for der sker noget med pga prisen. Omkring 25.000 kr kan man få ganske gode biler og jeg slipper for at tage det så tungt i tilfælde af at den får en ridse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilblogger
On 12/9/2018 at 12:10, Seeckt skrev:

Jeg vil også mene, at langt størstedelen af nye biler bliver finansieret gennem lån. Det er de færreste (eller næsten igen?) som råd til at købe en splinterny bil i 'kontant'. Jeg har aldrig brudt mig om at låne for meget, fordi man aldrig kan vide, om man får brug for en ny type bil pga. børn, nyt arbejde eller noget helt tredje. Desuden er der også altid problematikken i renterne, som jeg helst gerne vil slippe udenom... Jeg ved godt, at du snakker om 'nye biler', men jeg har faktisk stor erfaring med at købe brugte biler. De er godt nok ikke splinternye, men de fås jo i flere forskellige tilstande. Man betaler godt nok prisen heraf, men ofte er det jo beløb, der er mere opnåelige og overskuelige. Jeg kan i hvert fald anbefale at gå ad den vej, især hvis man, som mig, først og fremmest anser biler som et transportmiddel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind