Jens01

Tåler ikke kritik

Recommended Posts

Jens01

Jeg er meget ny her på dette forum, jeg har lige tilmeldt mig for jeg manglede noget efter at sol.dk lukkede deres forum ned.

Nå men jeg har svært ved at forstå at Danskerne er blevet mærkelige 3 skridt fra livet mennesker og især hvis man kritiserer dem så er det helt galt og man tænker kun på sig selv.

her forleden dag der var jeg i LIDL i Vejle og skulle lige have afleveret nogle flasker i automaten, men her stod der så en ung far med sin ca. 8 årige søn på knæet, alså forstået på den måde at manden stod med det ene ben oppe på noget så hans ben nu dannede en siddeplads hvor på knægten så sad, far tog nu en flaske og gav til sønnen som så puttede den ind i automaten. manden havde stadig 2 store plastsække fyldt med flasker som skulle stoppes i på den måde, så jeg sagde til ham at det ville være en god ide hvis han selv tog sig af sagen, det ville jo gå noget hurtiger,  men dog som han dog tog på vej med vredesudbrud, men han afbrød sit forehavende så jeg lige kunne komme af med  mine få flasker, det var jeg ærlig talt forbavset over.

Hvorfor er det blevet sådan i dag at man ikke behøver at tænke på andre men kun på sig selv.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hej Jens

Velkommen til....

Jeg er ikke sikker på at verden/folket i DK har rykket sig så voldsomt som du her beskriver. 
Din henvendelse kan jo virke som brok - hvilket det jo reelt set også er. 🙂 - Jeg oplever stressede/presserede folk mange steder. Typiske steder er i busser/toge, arbejde, indkøb osv. 

Jeg håber dit indtryk kan rettes ved fx at gå en tur i parken, eller på stranden osv. - her er folk ofte i lidt bedre humør. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Nej Thomas jeg føler på ingen måde mig som et brokkehoved, vi skal alle kunne være her men derfor kan man vel godt tage lidt hensyn til hinanden, når du nu er Københavner så burde jo især give mig ret.

Her ovre på den Jydske hede kan vi skam også bide af hinanden men der er meget stor forskel på den Jydske hede og så København, her ovre er vi måske mere nærtagende.

Hej og god vind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Smil til verdenen og den smiler til dig.
Det fungerer udmærket for mig ;)
( Gu er der stressede / sure folk. Verdenen er ikke perfekt )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Havde jeg stået der, og set det, så ville jeg havde bedt manden om at lære sin søn hvad flaskepant maskiner er en anden dag, når han ikke har 100 flasker som skal i maskinen, var han blevet sur,så var det jo bare at få ringet til kassen, og truende, så er det jo en politi anmeldelse, så lærer sådan fjolser at begå sig imellem os andre, for en fin henvisning til at sløve den af foran maskinen fordi man ikke har noget bedre at lave, betyder ikke man skal lade det gå ud over andre i dagligdagen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Helt enig med DBM.

Denne far tilhører temmelig sikkert piedestal generationen der er opdraget med at han selv er det vigtigste i verden og desværre giver disse mennesker ofte deres egen dårlige opdragelse videre til afkommet 🤨

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Mit indtryk er at folk generelt har fået lidt kortere lunter de sidste par årtier. Hvorfor det er sådan skal jeg ikke kunne sige, men mit bud er at det bygger på at vi lever i en mere stresset hverdag samtidig med at man har taget lidt af retorikken fra internettet med sig ud i det virkelige liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Jeg oplever ofte at folk tror at når de har deres poder under armen, skal de pludselig være verdens centrum og alt og alle må derfor vente ærbødigst til lille Sofie Amalie af Hansens' eller Gustav Viktor "kong" Christian da må og skal tage tingende på lige deres måde. Så må resten af verden da bare stå på standby.

Og jeg havde også sagt noget i den situation.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind