Leonidas

Valgsvindel i Sverige

Recommended Posts

Leonidas

Gik valget efter bogen?

Nej, vel?

#valfusk2018

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jow.. det synes jeg faktisk det gjorde.

Jeg har dog hørt om et sted, hvor der manglede valgsedler. Og om et sted hvor der blev taget billeder af folk, når de hentede deres valgblanketter. Det er naturligvis ikke i orden, men det er nu ikke noget jeg har indtryk af, prægede hele valget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Om valget gik efter bogen kommer nok an på hvilken bog man hentyder til.

Fakta er at Sveriges regler omkring stemmeafgivelse er på kanten af de int.nationale regler omkring hemmelig stemmeafgivelse og er genstand for berettiget kritik.

Når partierne optræder på separate stemmesedler der placeres udenfor stemmeboksene siger det sig selv at hemmeligheden går fløjten, medmindre man tager alle 9 stemmesedler med ind i boksen og efterfølgende dumper dem alle i urnen.

Dette har eksperter vurderet vil få optællingen til at bryde sammen fordi ca.64 mill. stemmesedler vil være blanke.

Jeg tvivler ikke på at med et anderledes (dansk) system ville SD have fået langt flere stemmer og jeg håber at svenskerne tvinges til at ændre reglerne...

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 34 minutter siden, Zorglup skrev:

Tja.. Det lyder jo mest af alt som dårlig administration, frem for ligefrem valgsvindel. 

----------

'Unødig valgpåvirkning'
Flere af anklagerne drejer sig om medlemmer af politiske partier, som har fulgt vælgere ind i valglokaler samt stemmebokse og hjulpet dem med at stemme.

Ifølge Dagens Nyheter er flere tilfælde blevet politianmeldt. Og både i Värmland og i kommunen Degerfors kan der potentielt blive tale om omvalg, skriver avisen videre.

Degerfors Kommune har politianmeldt to lokalpolitikere for 'unødig valgpåvirkning'. En af dem har ifølge anmeldelsen tilbudt penge i bytte for stemmer.

----------

Jeg har hørt om "nazister" som har taget billeder af folk når de henter deres stemmesedler. I sverige går man jo til det enkelte partis bord og henter en seddel. Dermed ryger anonymiteten også fuldstændigt.. så.. ja.. valgsvindel... bob bob.. dårligt administration.. jow da. I den grad. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 9 timer siden, ThomasSneum skrev:

Tja.. Det lyder jo mest af alt som dårlig administration, frem for ligefrem valgsvindel. 

----------

'Unødig valgpåvirkning'
Flere af anklagerne drejer sig om medlemmer af politiske partier, som har fulgt vælgere ind i valglokaler samt stemmebokse og hjulpet dem med at stemme.

Ifølge Dagens Nyheter er flere tilfælde blevet politianmeldt. Og både i Värmland og i kommunen Degerfors kan der potentielt blive tale om omvalg, skriver avisen videre.

Degerfors Kommune har politianmeldt to lokalpolitikere for 'unødig valgpåvirkning'. En af dem har ifølge anmeldelsen tilbudt penge i bytte for stemmer.

----------

Jeg har hørt om "nazister" som har taget billeder af folk når de henter deres stemmesedler. I sverige går man jo til det enkelte partis bord og henter en seddel. Dermed ryger anonymiteten også fuldstændigt.. så.. ja.. valgsvindel... bob bob.. dårligt administration.. jow da. I den grad. 

Den historie med nazister der tager billeder af folk kan du naturligvis dokumentere, eller ?

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Der bliver helt sikkert svindlet ved det svenske valg. Det er ikke uden grund, at man har valgt at sende valgobservatører afsted til Sverige, der skal overvåge det og vurdere om det lever op til et demokrati.

Foruden den udemokratiske hetz mod SD, som er et kapital for sig selv, har man heller ikke hemmelige valg i Sverige, hvilket er en fundamental ting ved demokratiet. Men det har man ikke i Sverige, hvor valgsedlerne ligger uden for stemmeboksen og man derved afslører sit stemmevalg, før man går ind og stemmer. Og hvis man derfor vælger at stemme på et kontroversielt parti som f.eks SD så skal man stå til ansvar for alle de hetzende politisk korrekte svenskere, som formentligt vil hænge sedler med billede op på gaden om at man stemmer på SD, hvilket vil betyde at  man skal mere eller mindre frygte for sit eget og sine børns ve og vel.

Der er i høj grad brug for at gå det svenske valgsystem igennem. Det skal sandsynligvis destrueres og et helt nyt system skal opbygges, så Sverige igen kan blive demokratisk.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 22 timer siden, ThomasSneum skrev:

----------

'Unødig valgpåvirkning'

----------

SD'ere ? ;)
Eller bare formodede nazister ?  'Nazister' er blevet en del udvandede i Sverige efterhånden. En smule kritisk over for dele af Sveriges politik og så er man sat i bås. Så det giver jeg ikke meget for.
Men dårlig håndtering af et 'demokratisk' valg, bestemt. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind