Recommended Posts

ThomasSneum
For 11 minutter siden, nanna1212 skrev:

Ja han har en køber , han venter kun på mit svar 😁 

Forretningen går faktisk okay men han har 2 i forvejen - 4 børn og en kone der gerne vil se ham indimellem 😂

Lejemålet på 4000 kr og det er inkluderet en lille lejlighed 

For helvede... 

Ja, det lyder jo som en lille drøm.
Hvis jeg ikke havde skyggen af tvivl om indtjeningsmulighederne. Så ville jeg nok også være fristet til at skaffe de penge.

Er det muligt at tale med banken. 
Altså.. jeg ved at den jo nok er op ad bakke -og et klart nej. Men det er jo ikke super mange penge vi taler om. Og kan du sætte et prospekt op, hvor du viser at de penge er så godt som sikret, så er det jo muligt at de er lydhør. Jeg skaffede engang startkapital til et barprojekt, med 0 kr. på lommen. (men det er også nogle dage siden nu. :))

At gå til banken er netop ikke et svaghedstegn, men et tegn på vilje og styrke. 

Og hvis banken ikke "må" - så kan det jo være kommunen vil være med her. Kommunen vil intet højere end at få folk ud af systemet - så igen. Præsenter det rigtige prospekt for forretningen, og et farvel til dig.. så burde de sgu høre efter.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
For 6 minutter siden, ThomasSneum skrev:

For helvede... 

Ja, det lyder jo som en lille drøm.
Hvis jeg ikke havde skyggen af tvivl om indtjeningsmulighederne. Så ville jeg nok også være fristet til at skaffe de penge.

Er det muligt at tale med banken. 
Altså.. jeg ved at den jo nok er op ad bakke -og et klart nej. Men det er jo ikke super mange penge vi taler om. Og kan du sætte et prospekt op, hvor du viser at de penge er så godt som sikret, så er det jo muligt at de er lydhør. Jeg skaffede engang startkapital til et barprojekt, med 0 kr. på lommen. (men det er også nogle dage siden nu. :))

At gå til banken er netop ikke et svaghedstegn, men et tegn på vilje og styrke. 

Og hvis banken ikke "må" - så kan det jo være kommunen vil være med her. Kommunen vil intet højere end at få folk ud af systemet - så igen. Præsenter det rigtige prospekt for forretningen, og et farvel til dig.. så burde de sgu høre efter.  

Det er en lille drøm , børnene er flyttet hjemmefra alle 5 enda - så nu var tiden til at tænke på sig selv 

Hvordan skaffede du de penge 😁

Men jeg har desværre også fået nej fra min bank - har brugt 14 dage nu på at finde alle mulige løsninger - tiden er ved at løbe ud tror jeg 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
Skrevet (redigeret)

I 2009 fik jeg en søn med Downs syndrom , derefter endte jeg i kontanthjælps systemet , PGA hans utrolige mange sygedage osv osv 

Så det er bestemt ikke fordi jeg er lud doven ..

Ønsker egentlig bare at klare mig selv og få min mangeårige drøm opfyldt 

Redigeret af nanna1212
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 38 minutter siden, nanna1212 skrev:

Det er en lille drøm , børnene er flyttet hjemmefra alle 5 enda - så nu var tiden til at tænke på sig selv 

Hvordan skaffede du de penge 😁

Men jeg har desværre også fået nej fra min bank - har brugt 14 dage nu på at finde alle mulige løsninger - tiden er ved at løbe ud tror jeg 

Øv! da.

Nå men selvom denne mulighed skulle gå i vasken, så er der jo stadig drømmen tilbage.
Så må du jo så prøve om du kan realiserer den på en anden måde. Du skal ikke græde over spildt mælk 😉

Jeg skaffede kapitalen igennem et langt forarbejde på et års tid. Og med opbakning fra revisor og advokat.  Og utallige samtaler i banken. Jeg nægtede tilmed at betale bankes risikovurdering - det var jo også deres mulighed for at tjene nogle penge.. men det er jo en helt anden sag. :)

Sidste løsning.. hvis du har noget at sælge?
Hvis det er "drømmen", så er det måske værd at satse hele butikken. Sælg alt.. skrab pengene sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212

Jeg ejer hverken bil eller andet af værdi.. andet en selvfølgelig noget der har værdi for mig , sikkert ikke andre 😁😁 men ideen er god nok 

Nå må se om jeg ikke kan finde en eller anden løsning 🤣

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Ved ikke om det kan bruges, men her i det mørke jylland var der en for et års tid siden havde lidt samme problem, han ville dog starte en pølsevogn/grillbar, han gik på de lokale facebook sider og forklarede situationen, og at han ville tilbyde at hvis man skød 1000kr i projektet ville man få 20% rabat på alt hvad man købte det første år. det tog ham ikke lang tid at rejse startkapital på den måde, måske kunne du gøre noget lign. det har jo så den sidegevinst at det også sikrer en kundestrøm 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
For 6 timer siden, basle72 skrev:

Ved ikke om det kan bruges, men her i det mørke jylland var der en for et års tid siden havde lidt samme problem, han ville dog starte en pølsevogn/grillbar, han gik på de lokale facebook sider og forklarede situationen, og at han ville tilbyde at hvis man skød 1000kr i projektet ville man få 20% rabat på alt hvad man købte det første år. det tog ham ikke lang tid at rejse startkapital på den måde, måske kunne du gøre noget lign. det har jo så den sidegevinst at det også sikrer en kundestrøm 🙂

Det var en rigtig god idé , bare jeg havde haft den for længe siden 😀

Jeg tvivler på at jeg kan nå at samle så mange penge ind til på mandag , der er det sidste chance 😟

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212

Det er lykkedes mig at skrabe det halve sammen - og fik lovning  på den anden del af en privat udlåner ,  men det viste sig så at betingelserne var at jeg skulle gå i seng med ham - hvad bilder folk sig ind , ad nej tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 timer siden, nanna1212 skrev:

Det er lykkedes mig at skrabe det halve sammen - og fik lovning  på den anden del af en privat udlåner ,  men det viste sig så at betingelserne var at jeg skulle gå i seng med ham - hvad bilder folk sig ind , ad nej tak

Haha.. for fuck sake da. 🙈

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212

Seriøst jeg er grædefærdig - har brugt de sidste mange dage på at skrive frem og tilbage med ham - og har også talt med ham over telefonen og var 100 på at nu var den der , så har aftalt med ejer at jeg skal skrive under i aften ...

Hvordan kan man være sådan over for andre mennesker , fatter det ikke 😢

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind