Leonidas

Nationalmuseet er brændt ned (Rio De Janeiro)

Recommended Posts

Leonidas

_103268667_mediaitem103268666.jpg

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-45392668

Museet rummede millioner af genstande, som det fremgår af linket, noget er blevet reddet, men lige nu foregår oprydningsarbejdet, så man vil få et bedre overblik de kommende uger.

Jeg er nær ved at græde, det er også et tab for os europæere. Tænker på branden som ødelagde oldtidens bibliotek i Alexandria. Der skal være debat her på forum, når man poster, men jeg ser ikke rigtigt behovet, jeg har mere et behov for at komme ud med mine følelser, så debatten er: Hvilke tab har I oplevet i løbet af jeres liv? Tror I at genopbygningen vil kunne erstatte det nedbrændte? 😰

Fra linket:

"A stark metaphor for a city in crisis

By Katy Watson, BBC South America correspondent

This isn't just Brazilian history that's gone up in flames. Many see this as a metaphor for the city - and the country as a whole.

Rio de Janeiro is in crisis. Growing violence, a deep economic decline and political corruption have combined to make the city a shadow of what it once was. It was only in 2016 that it was hosting the Olympic Games - an event into which Brazil poured billions of dollars.

But the hangover from the sporting event has hit Rio hard. Add to that the fact that federal spending has been slashed, and with violence on the rise, tourism numbers have also declined.

This was a museum that many saw as long ignored and underfunded - now, with devastating consequences for Brazil's heritage."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind