modpol

Hvad vil det sige at være kristen

Recommended Posts

modpol
For 14 timer siden, Tim Hansen skrev:

Jesus sagde: Gå ud i verden og fortæl om evangeliet... Det gør jeg hver dag, både i mine handlinger og i mine ord, men han sagde også, at vi skulle lade sådan nogle som dig være, fordi det ikke giver mening, når i alligevel ikke vil høre på os.

Jesus taler også om et Hellig Israel, så der er intet ubibelsk i det jeg siger, du kunne også læse hvordan det hele slutter, i åbenbaringens bogen. Ja der er helt sikkert jøder der går i fortabelse, men der er flere der er frelste.  Evangeliet er for alle, det er Guds kraft til frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for græker. 

Når vi taler om at vi har fået et møde med Jesus, så er det ikke nødvendigvis et fysisk møde, men et møde i ånden, hvor man ikke er i tvivl, og der kommer man så til tro. Du forsøger at forklare det med din forstand, men det virker modsat af verden. I verden vil du se det, før du tror det. Du har sagt du er erklæret hedning, og alligevel vil du have bevis for min tro, det giver jo meget lidt mening, at du afkræver mig et bevis for noget der i følge dig, ikke eksistere. 

Den måde Gud ønsker det på er, at først kommer du til tro (Som Jesus sagde: Salig er den der tror, uden at se) og så vil du se... Dit første tegn er, at Helligånden kommer over dig og du begynder at tale i tunger, fra da er det ikke længere tro, da er det en meget stærk viden, og i din ånd ved du nu, at du ved, at du ved, at du ved, det er sandt. Siden vil du, afhængig af hvor meget du overgiver dig, om du er villig til at betale prisen, se tegn under og mirakler på daglig basis og det bliver blot en hel naturlig del af dit liv.

Du har stadig ikke forstået det med religiøsitet... De der siger de er kristen, uden at være det, er religiøse og er i Bibelen det du møder som farisæer og skriftkloge. Folk der tror det handler om at overholde loven og ikke har forstået det er Jesus der sætter dig fri. Der er ingen af os der er i stand til at overholde loven i egen kraft, der har du brug for Jesus og Helligånden og når du først oplever den frihed det giver, så ønsker du ikke andet og mere, end blot at være i Guds nærvær.

Jeg laver ikke andet end at lytte og stille kritiske spørgsmål, hvilet er at lytte.

Matthæus 24:14 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
14 Og glædesbudskabet om Guds rige skal forkyndes i hele verden, så alle folkeslag kommer til at høre det—og så vil afslutningen komme.

Vi er alle her, en del af " alle folkeslag", så der er ingen begrænsninger i hvem det skal forkyndes for hvis de ellers vil lytte.

Det er intet ubibelsk i det "Hellig Israel", men som jeg tidligere har angivet skriftsteder til så er det nye testamenter ret tydelig omkring, at der ikke er tale om det bogstavlige Israel og derfor er din holdning til det bogstavlige Israel ikke bibelsk funderet.

Hvis dit møde med Jesus er i ånden og ingen relation har til os andre, så er det reelt også uden betydning for alle andre end dig. Det kan derfor ikke bruges som argument for noget.

Vores (fordi jeg er bestemt ikke ene om det) opfattelse om hvad det eksistere bygge på bevises, og mangel på sammen betyder bare meget lav troværdighed.

Tungetale i  Biblen er noget andet end det du oplever, i Biblen begynder de at tale andre sprog permanent, så de kunne forkynde på de sprog. Når du tale tungetale, så er det uforståelig nonsens og ikke er et talt sprog, som du kun taler når "ånden" er over dig det anvendes ikke til noget. Det er altså ikke det sammen som på pinsedagen i år 33. Baseret på kun det, vil jeg gætte på at du høre til pinsekirken eller er baptist, det er de større kirker som praktiser "tungetale".

Så kan du måske svare på hvorfor kirker som er uenige, alle får tungetale og hvorfor denne tungetale ikke er den samme som i Biblen?

Tungetale i den første kristne menighed på apostlenes tid skulle jo så også bevise at Jøderne var vraget til fordel for den nye kristne menighed, hvordan hæger det så sammen med at Gud stadig kæmper for Israel ifølge din udlægning?

Du siger "Folk der tror det handler om at overholde loven" og "Der er ingen af os der er i stand til at overholde loven i egen kraft, der har du brug for Jesus og Helligånden", det gør det ret uklart om du mener at det at overholde loven er et krav til kristne eller om du mener at loven er buffet du kan vælge fra eller til som det passer dig, at hvad du gør er uden betydning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen

Jeg er blevet banned fra siden, og selvom de tydeligvis ikke har evnerne til at gøre det, så vælger jeg nu at respektere deres hensigt alligevel, nu debatten alligevel i min optik, er total spild af tid.

Måske ses vi et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 36 minutter siden, Tim Hansen skrev:

Jeg er blevet banned fra siden, og selvom de tydeligvis ikke har evnerne til at gøre det, så vælger jeg nu at respektere deres hensigt alligevel, nu debatten alligevel i min optik, er total spild af tid.

Måske ses vi et andet sted.

Det er selvfølgeligt beklageligt, er selv blevet banned fra debaten@net har dog en kigge profil derinde alligevel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind