ab1959

Tester politiet ikke busserne forkert

Recommended Posts

ab1959

Når nysynede busser kasseres, så tyder noget på at politiet tester busserne forkert (måske for at få flere bevillinger). Det lokale busselskab herude på Vestkysten tester altid busserne med varme bremser. I praksis kører bussen en lille tur inden testen hvor der laves hurtige opbremsninger for at varme bremserne op. Ganske som i motorsport så betyder temperatur noget for ydeevnen.

Problemet som jeg ser det er at politiet tester busser som har holdt stille dvs. at bremserne er kolde.

Er det så ikke test-metoden som er forkert?

Nu taler man så om at synshaller skal tilbage i offentlig regi som i gamle dage hvor nogle små konger førte sig frem, så de fik indhold i livet. Vil det overhovedet hjælpe, når politiet tester på en anden måde end den måde man tester på ved lovlige syn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Uden at kloge mig på hvordan bussernes bremser skal testes vil jeg dog tilslutte mig tanken om at returnere til det gamle system vedrørende syn af motorkøretøjer.

Jeg har ved selvsyn konstateret hvordan det nye system misbruges.

Flere gange har synsteder godkendt venner og bekendtes biler uden at de overhovedet har været fremstillet.

Andre gange er omsyn blevet godkendt uden fremstilling og kontrol.

Det nuværende system er så gennemkorrupt at det burde skrottes omgående og de få kontroller der har været af synsstederne har også vist store uregelmæssigheder

Til forskel fra det gamle system vil en lukning af et synsted blot resultere i en genåbning dagen efter i bror eller fætters navn.

Man kan jo sige sig selv at når man konkurrerer på bilsynspriserne fra sted til sted bliver kvaliteten derefter.

Liberalisering af bilsyn er en kæmpefejl og burde aldrig være vedtaget.

FDM havde på et tidspunkt en artikel der viste at 8 ud af 10 nysynede var fyldt med fejl.

Lad os få statens bilsyn tilbage med faste priser og kvalitet til gavn for sikkerheden 🤔

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg ved heller ikke noget om busser.

Men jeg er også enig i at der var forkert at privatisere bilsyn.

Fordi man både som alm kunde kan manipulere dem, fx ved at medbringe en højgravid kæreste eller veninde. Fordi de jo gerne vil have kunder, og det kræver jo tilfredse kunder, hvem gider betale for et syn hvis de bare kasserer ens bil?

Og ja ikke mindst perlegrus-mekanikerne, som syner mange biler, de kender jo folkene på det lokale synssted personligt, og for derfor godkendt de værste rustbunker - måske lige med ordene - "jeg kender dig jo, så det sørger du lige for at ordne ik?". "Jojo...!"

Så ja det siger sig selv at den funktion et syn skulle have er blevet temmelig udvandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 9/8/2018 at 22:19, ab1959 skrev:

Når nysynede busser kasseres, så tyder noget på at politiet tester busserne forkert (måske for at få flere bevillinger). Det lokale busselskab herude på Vestkysten tester altid busserne med varme bremser. I praksis kører bussen en lille tur inden testen hvor der laves hurtige opbremsninger for at varme bremserne op. Ganske som i motorsport så betyder temperatur noget for ydeevnen.

Problemet som jeg ser det er at politiet tester busser som har holdt stille dvs. at bremserne er kolde.

Nu taler man så om at synshaller skal tilbage i offentlig regi som i gamle dage hvor nogle små konger førte sig frem, så de fik indhold i livet. Vil det overhovedet hjælpe, når politiet tester på en anden måde end den måde man tester på ved lovlige syn?

Tænker det er politiets måde der er den rigtige og at busselskabet varmer bremserne for at undgå at blive kasseret, personligt vil jeg som passager da klart foretrække at bussen også kan bremse lige efter start

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 9/8/2018 at 22:19, ab1959 skrev:

Kravende gælde for en bus/bill mv. der er kold, så nej vi teste ikke forkert, det er busselskaberne som prøver at snyde hvis de ligger lige på grænsen. Med en normal bus er det helt ligegyldigt, så det er kun dem på grænsen hvor det vil gøre en forskel. Men kraver er gællende så snart de køre på offentlig vej. Så med minder de kan køres varme på en lukket bane inden, så skal kravet være opfylde med kolde bremser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Jeg har lige fået indkaldelse til syn og med indkaldelsen fulgte en liste over synsteder, men som noget nyt var synstederne forsynet med smiley’s.

Den dårligste smiley betyder at synstedet er under opsyn og som ventet var de værksteder, jeg henviste til i mit forrige svar, allesammen under opsyn.

Flere og flere, deriblandt FDM, mener også at bilsyn skal tilbage til statens kontrol 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

Uanset hvordan man mener at synshaller skal være som i gamle dage hvor det var små konger som satte anmærkninger på at cigaret-tænderen ikke virkede ordentligt eller ej, må der være noget galt når retningslinjerne for synshallerne giver et test-resultat og politiets kontrol en anden.

Nu er Nordsjælland formentlig lammet med hensyn til den offentlige trafik her til eftermiddag.

https://sn.dk/Egedal/Poltiiet-tog-20-ud-af-45-busser-ud-af-drift/artikel/767161

Vi taler alene ikke bremser, men skarpe kanter kan åbenbart også kassere et køretøj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 22 timer siden, ab1959 skrev:

Uanset hvordan man mener at synshaller skal være som i gamle dage hvor det var små konger som satte anmærkninger på at cigaret-tænderen ikke virkede ordentligt eller ej, må der være noget galt når retningslinjerne for synshallerne giver et test-resultat og politiets kontrol en anden.

Nu er Nordsjælland formentlig lammet med hensyn til den offentlige trafik her til eftermiddag.

https://sn.dk/Egedal/Poltiiet-tog-20-ud-af-45-busser-ud-af-drift/artikel/767161

Vi taler alene ikke bremser, men skarpe kanter kan åbenbart også kassere et køretøj.

Jamen ingen af disse regler er jo nye så hvad er problemet ?

Skarpe kanter på biler og busser har været forbudt siden 50 erne og bremser der virker er et endnu tidligere krav.

Jeg forstår udemærket hvad du mener med små konger i SB, men det er et spørgsmål om opdragelse af de ansatte og i dagens Danmark bliver man målt og vejet på hvor serviceminded man er og det kommer uden tvivl også til at gælde ansatte i et evt. nyt statens biltilsyn 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind