anonym-123

Min forlovede er blevet anholdt

Recommended Posts

anonym-123

Hej alle,

Jeg står i en forfærdelig situation. Jeg har aldrig haft det værre og ved ikke hvad jeg skal stille op med mig selv. Sagen er den at fra 10 dage siden, der blev min forlovede anholdt. Han sidder der fortsat, men må ingen kontakt have til ham og ved ikke hvor han befinder sig. Han blevet anklaget af en pige sidste lørdag, som meldte ham for vold. Om onsdagen anklagede hun så også, at der var tale om en voldtægt. Hun anmeldte den første anklage lørdag aften, men politiet ledte efter pigen indtil onsdag, for hun var ikke til at finde. Jeg er så chorkeret og ved ikke hvad jeg skal gøre! Jeg ved selvfølglig med alt sikkerhed at han aldrig kunne finde på disse ting, men så forstår jeg bare ikke hvorfor hun ellers har anmeldt det. Jeg har været sammen med ham i 4 år og han er der skønneste menneske, der aldrig kunne finde på sådanne grusomme ting. Vi skulle desuden giftes næste år. Vi ved alle sammen han er uskyldig.

Jeg var i udlandet da han blev anholdt, så havde ikke kontakt til ham denne aften. Men 6 af hans kammerater var til stede og alle har som vidner sagt at han intet har gjort. De var formentlig til en fest hvor 6 af hans kammerater også var der, men ved intet med sikkerhed, da politiet intet må oplyse om sagen. Hans venner fortalte endda at hun prøvede at skubbe ham tættere på hende, men han slet ikke gad hende. Så er det jeg slet ikke forstår hvorfor hun skulle anmelde dette, hvis det ikke var sket? Er også bange for at min kæreste har lavet lidt med hende, flirteri, kys el. Lign. For hvorfor skulle hun ellers hoppe på min kæreste, når 6 andre af hans kammerater også var der? Tænker bare at A fører til B, så et eller andet må der have sket den aften. Kan slet ikke få det til at fungere og har flere scenarier i hovedet. Er dybt ulykkeligt og ved snart ikke hvad jeg skal tro på. Hvad mener i? Har i hørt om andre sager lignende denne? Der er gået mange dage siden anholdelsen og han sidder stadig i arrest, selvom han har flere vidner. Hvorfor har de ikke løsladt ham?
Håber i kan hjælpe!

Hilsen en knust pige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

øv en forfærdelig situation du sidder i, det er bare ikke rart. 

Der er nogle procedure de skal igennem, derfor er han ikke løsladt. 

Men har du prøvet at få besøgstilladelse til ham ? det mener jeg man godt kan få. I må ikke tale om sagen, så længe han er varetægtsfængslet, hvilket jeg vil tro han er, men du kan få lov at se ham og tale med ham. 

Du skal ringe til fængslet og spørge hvordan du skal forholde dig, de skal hører om jeres relation osv, og så skulle den være i vinkel. 

Kan godt forstå du er ulykkelig, det er bare ikke fedt at sidde og vide ikke en skid :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Jeg tror der er sket det, at pigen som har anmeldt din forlovede er blevet såret og vred over at blive afvist af ham, og derfor har hævnet sig ved at anmelde ham. Ja det lyder måske tåbeligt at nogen skulle gøre sådan (og det er det også!) men den slags er set så mange gange før. Så indtil videre ville jeg ikke begynde at mistænke din forlovede for noget som helst, hvis jeg var dig.

Som eksempel på en sag om falsk anmeldelse af voldtægt, kan jeg nævne Østre Landsrets dom U 2008.545 Ø, hvor en kvinde pga. en uoverensstemmelse med sin eksmand havde anmeldt ham for voldtægt. Hun fik 20 dages ubetinget fængsel for sin falske anmeldelse.

Når man varetægtsfængsler folk, så er det enten fordi man er bange for ikke at kunne få fat på personen igen, fordi personen stikker af / går under jorden, og / eller fordi man er bange for at personen vil fjerne beviser eller overtale eller tvinge vidner til at sige noget bestemt. Og det er jo nogle ret alvorlige anklager pigen er kommet med, så jeg synes det virker helt normalt at man varetægtsfængsler din forlovede.

Du skriver at du ingen kontakt må have med din forlovede, så jeg går ud fra det er noget du har undersøgt. Og det er der heller ikke noget mærkeligt i. Du kunne jo fjerne beviser eller påvirke vidner, efter din forlovedes anvisninger, hvis du havde kontakt med ham.

Har du spurgt om du må skrive til ham? Som udgangspunkt har en varetægtsfængslet ret til at sende og modtage breve, dog kan politiet læse brevene inden de bliver modtaget / sendt af din forlovede, og evt. vælge ikke at udlevere dem til ham /sende dem til dig. Nu har jeg aldrig været fængslet, men jeg kan levende forestille mig at det vil gøre en verden til forskel for ham hvis han får et kærligt brev fra kvinden han elsker. Og jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor politiet ikke skulle give ham sådan et brev. Men du kan altså ikke være sikker på at modtage et svar, selvom han skriver et.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 19 timer siden, anonym-123 skrev:

Hej alle,

Jeg står i en forfærdelig situation. Jeg har aldrig haft det værre og ved ikke hvad jeg skal stille op med mig selv. Sagen er den at fra 10 dage siden, der blev min forlovede anholdt. Han sidder der fortsat, men må ingen kontakt have til ham og ved ikke hvor han befinder sig. Han blevet anklaget af en pige sidste lørdag, som meldte ham for vold. Om onsdagen anklagede hun så også, at der var tale om en voldtægt. Hun anmeldte den første anklage lørdag aften, men politiet ledte efter pigen indtil onsdag, for hun var ikke til at finde. Jeg er så chorkeret og ved ikke hvad jeg skal gøre! Jeg ved selvfølglig med alt sikkerhed at han aldrig kunne finde på disse ting, men så forstår jeg bare ikke hvorfor hun ellers har anmeldt det. Jeg har været sammen med ham i 4 år og han er der skønneste menneske, der aldrig kunne finde på sådanne grusomme ting. Vi skulle desuden giftes næste år. Vi ved alle sammen han er uskyldig.

Jeg var i udlandet da han blev anholdt, så havde ikke kontakt til ham denne aften. Men 6 af hans kammerater var til stede og alle har som vidner sagt at han intet har gjort. De var formentlig til en fest hvor 6 af hans kammerater også var der, men ved intet med sikkerhed, da politiet intet må oplyse om sagen. Hans venner fortalte endda at hun prøvede at skubbe ham tættere på hende, men han slet ikke gad hende. Så er det jeg slet ikke forstår hvorfor hun skulle anmelde dette, hvis det ikke var sket? Er også bange for at min kæreste har lavet lidt med hende, flirteri, kys el. Lign. For hvorfor skulle hun ellers hoppe på min kæreste, når 6 andre af hans kammerater også var der? Tænker bare at A fører til B, så et eller andet må der have sket den aften. Kan slet ikke få det til at fungere og har flere scenarier i hovedet. Er dybt ulykkeligt og ved snart ikke hvad jeg skal tro på. Hvad mener i? Har i hørt om andre sager lignende denne? Der er gået mange dage siden anholdelsen og han sidder stadig i arrest, selvom han har flere vidner. Hvorfor har de ikke løsladt ham?
Håber i kan hjælpe!

Hilsen en knust pige

Han er ikke skyldig før han er dømt, og du må lade politiet udføre deres arbejde og affinde dig med det.

Er anklagen flask, så kan pigen sigtes for det forhold efterfølgende og der kan udbetaler erstatning for uberettiget fængsling. Når og hvis han bliver frifundet, så skal han søge om erstatning. Det samme gælder, hvis sigtelsen bliver frafaldet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind